Lalele, zambile, narcise…

Buna seara,

Ziceam mai devreme ca voi intra maine sa mai vorbim despre trandafiri, dar nu m-am putut abtine (acum ca stiu) sa postez niste imagini cu bulboasele mele.Care bulboase? pai lalele, zambile, narcise, muscari-de fapt bulboasele timpurii, caci mai sunt plante bulboase care infloresc mai tarziu,cum ar fi gladiolele sau crinii.Acum doi ani am fost in Olanda in luna aprilie ,special sa vad renumitele gradini de la Keukenhof. A fost o incantare. Am stat acolo o zi intreaga si n-as mai fi plecat. Ma simteam ca pestele in apa.De acolo am cumparat ceea ce  vedeti in imaginile postate, in total cam 900 de bulbi.Odata ajunsa acasa am inceput sa parcelez terenul, sa-l pregatesc pentru bulbii care urmau sa vina in septembrie-octombrie, pentru ca atunci se planteaza.

Lalelele nu sunt foarte pretentioase, totusi necesita anumite conditii de sol si umiditate. Prefera solurile bine drenate, chiar amestecate cu nisip si se comporta bine in plin soare sau in zone partial insorite.Se planteaza, asa cum am spus toamna, oricat de tarziu, cu conditia sa nu fie pamantul inghetat, la o adancime de 10 cm si o distanta intre ele tot cam de 10 cm. Este bine sa amanam cat mai mult plantarea, pentru ca daca este o toamna calda, exista pericolul sa incoltesca si apoi cand vine frigul sa degere, iar anul urmator in primavara nu mai infloresc.Lalelele, precum si narcisele ori zambilele se inmultesc usor prin bulbi, care fac bulbili-pui de bulbi.Trebuie insa ca imediat ce s-au uscat florile, sa taiem tija cu floarea uscata, pentru ca altfel, planta se dezvolta pentru a face samanta, in detrimentul bulbului, Apoi, cam prin luna iulie, dupa ce s-au uscat frunzele, se scot din pamant si se pastreaza intr-un loc racoros, la intuneric, in asteptarea toamnei.

Cam asta ar fi cu lalelele, zambilele si narcisele.

Azi am avut 17 vizitatori si asta e unul din motivele pentru care am intrat inca o data pe ziua de azi, cu gandul sa pun niste poze.M-am gandit initial la trandafiri, dar pentru ca sezonul lalelelor abia s-a dus,am zis sa le aduc un ultim omagiu pe anul asta, lasandu-va sa le admirati in toata splendoarea.

Astept cu drag comentariile voastre, chiar as vrea o parere despre incercarile mele in ale gradinaritului , ori in ale fotografiei si orice sugestie este binevenita.Sunt binevenite si criticile , normal.De asemenea astept intrebari legate de gradinarit la care am sa incerc sa raspund. Daca n-oi stii, ma uit in cartile pe care le am, trebuie sa gasesc raspunsul.Pentru maine promit niste poze cu trandafiri.

Cu drag,

Alexandra

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
This entry was posted in Flori de gradina and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

11 Responses to Lalele, zambile, narcise…

  1. Doina says:

    Exceptional! Si comentariul si gradina!

  2. doina says:

    in primul rand sincere felicitari pentru pasiunea cu care ingrijiti gradina,dar mai ales pentru priceperea de a alege unghiuri variate si cu o multitudine de culori superbe intr-un spatiu ce reprezinta o fotografie !nu pot sa ma abtin in a spune ca incerc un sentiment de invidie la gandul ca eu nu am ocazia sa simt ca dimineata incepe cu o privire care sa poposeasca pe o zambila cu un miros tulburator, ori sa aleg un buchet cit mai colorat pentru vaza de pe masa unde urmeaza sa-mi beau cafeluta .am admirat cu mult drag fotografiile,am citit informatiile despre flori, sera,mod de ingrijire si mai sa cred ca sunteti de specialitate… pentru pasiune, dragoste de culori, flori,fotografie , dar mai ales pentru placerea de a le impartasi altor iubitori de gradini frumoase primiti urari de a fi mereu in forma spre a va mentine pasiunea la standarde de placere.as fi super incantata sa privesc picaturi de roua pe petalele florilor dintr-o gradina ca a d-stra. felicitari !

    • Alexandra says:

      Draga Doina, dupa cum scrii, tu esti o artista, ai suflet de poet! Multumesc mult pentru aprecieri, te mai astept pe blogul meu,sa sa ne bucuram impreuna de culori si forme, de miresme si plaiuri pitoresti.

  3. doina says:

    cu incantare voi accesa blogul sa fiu la curent cu ,,noutatile,,.Pentru cateva clipe m-am transpus acasa ,la marginea viei unde se lafaiau un soc si un nuc. Amectecul de miroa amarui si acrisor inca il mai simt in nari.Socul si eu il iubesc pentru transformarea florilor in bobitele -bijuterii. Cred ca voi deveni o cititoare fidela a blogului.Ma antreneaza intr-o zona a sufletului cere are mult sentimentalism si nostalgie.
    ,, cu boare de miros de soc,
    mi-ar fi placut sa te astept,
    dar inima cind mi-am deschis
    tu ai plecat si nu e drept !,,

  4. Dana says:

    Pot sa adaug pagina link la postul tau pe http://www.lalele-olanda.ro ?

  5. Ana says:

    Sunt superbe lalelele, mai ales cele albe motate.
    Eu la narcise, lalele, zambile las in pamant bulbii. Nu-i scot. Se inmultesc iar primavara fac la tufa foarte multe flori.

    Dar as vrea sa incerc o parte sa le plantez asa cum faci tu, insa ma intreb cum trebuie sa selectionez bulbii fiindca nu toti fac floare in primul an. Ai tai fac toti flori? Ii alegi doar pe cei mai mari?

    Nu e dificil sa scoti atatia bulbi vara si apoi sa-i plantezi din nou?

  6. Alina says:

    Ce gradina frumoasa ai, Alex! Sa fii sanatoasa ca sa o poti ingriji multi ani! :* Alina

Lasă un răspuns

