Solarul

Ia ganditi-va putin,daca ati fi planta (nu “leguma”),unde v-ar placea sa traiti: intr-o sera/solar, ori in aer liber? La asta ma gandeam eu ieri in timp ce incercam sa fac niste poze solarului meu ca sa le postez astazi pe blog.

Pai , care ar fi avantajele si dezavantajele? Avantajele intr-un solar ar fi ca nu te bate vantul, nu te uda ploaia, nu exista pericol de grindina,nu te arde soarele.Duci un trai linistit, comod, unde factorii externi nu creeaza probleme.Afara, in gradina, este exact invers: cateodata te biciuie ploaia,te arde soarele, te doboara vantul.In schimb,vezi cerul si pasarile in zbor, simti mireasma muntilor, ori a marii,auzi clipocit de izvoare,te spala ploaia calduta de vara, ori te mangaie soarele bland de mai. In solar ai pierde toate acestea.Deci, ce ati prefera? Va las sa va raspundeti singuri.

Solarul meu eate modest, are doar 40 metri patrati, dar are 4 metri inaltime. M-am gandit ca daca e mai inalt se face aerisirea mai bine, plus ca plantelor n-ar fi bine sa lea stea direct in cap folia de plastic. Asa ca 4 metri inaltime ar trebuie sa fie tocmai bine. Am  plantat rosii, de vreo 5 feluri, ardei gras rosu si galben, gogosari ,vinete si cativa castraveti. E primul meu solar, nu prea am eu idee ce o sa se intample acolo, dar va tin la curent.Rasadurile le-am facut singura, in jardiniera, cu pamant de flori din florarie, iar semintele de pe la hipermarketuri.Cand le-au crescut primele frunze adevarate, le-am repicat in paharele de plastic. In solar le-am pus acum o luna si sunt deja maricele, rosiile si castravetii au inceput sa infloreasca.Am gasit in magazin ingrasamant natural,nu mai stiu cum ii spune ca nu am pastrat cutia, dar mi-aduc aminte ca pe prospect scria ca are toate mineralele care sunt necesare plantelor.N-as vrea sa le stropesc deloc, sper sa nu capete vreo boala intre timp, iar daca se intampla ceva cu ele, Doamne-fereste, voi folosi doar substante naturale.Pentru ca acum este destul de cald, solarul trebuie aerisit cat mai bine, asa ca am ridicat folia de la intrare si din partea opusa, pentru a crea o ventilatie naturala.Asta am facut-o in momentul in care pe locul unde udasem se formase un mucegai verde, care apare de obicei in zone umede statute.In solar plantele se uda cand este nevoie si se plivesc buruienile.Rosiile si castravetii trebuie sustinuti prin tarusi, tutori sau spalier.La rosii nu trebuie sa uitam de copilire, adica operatia de inlaturare a lastarilor care cresc la subtioara frunzelor.De asemenea, spre sfarsitul perioadei de rod, se carnesc, adica li se rupe varful,astfel ca nu mai cresc in inaltime si fructele in evolutie cresc mai repede.

Imi pare rau ca nu am facut poze rasadurilor mele.In afara de legume am mai facut rasaduri pentru regina-noptii, dalie pitica, craite batute si busuioc.La vremea aceea nu ma gandeam inca sa-mi fac un blog, asa ca nu aveam de ce sa le imortalizez. Dar de acum incolo fotografiez tot-tot;cum imboboceste-infloreste ceva, pac! o poza!

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
This entry was posted in Lucrari in gradina and tagged , , . Bookmark the permalink.

One Response to Solarul

  1. ALINA says:

    eu am pus termometru cum trebuie sa fie temperatura si cum sa fac o buna aerisire?cu stima ALINA

Lasă un răspuns

