Dulceata de nuci verzi

 Sau cum zicea un prieten: dulceata de muci verzi!  ( Stiti de gluma, da?) Azi fac dulceata de nuci verzi. Prima data in viata mea. De mancat am mancat  numai de vreo trei ori  si mi s-a parut cea mai minunata, fantastica, extraordinara dulceata! De vreo 10 ani, in fiecare primavara urmaresc nucii, sa vad cand culeg si eu cateva sa fac dulceata ( de pe marginea drumului, normal ) si uite ca in sfarsit anul asta a dat norocul peste mine. Sotul meu a fost plecat intr-o delegatie si  agasit nuci pe DN nu stiu care.A adunat vreo 3 kile si tot el saracu’ le-a curatat de coaja verde.

Nu stiam reteta, evident, asa ca am deschis laptopul si mama- mama ce de-a mai retete acolo, care mai de mcare mai alambicate. Una era cu apa de var, trebuia sa tii nucile in apa vreo 6 zile, complicat rau.Altele erau cu gelfix (nu se pune), altele cu glucoza (nici asta nu se pune). Bunicile noastre cum or fi facand dulceata? Cu gelfix? Ma indoiesc. Am ales-o pe cea mai simpla si v-o dau si voua, dragele mele gospodine ( bobotine, cum zicea fiu-meu cand era mic: mama e bobotina ).

http://www.eculinar.ro/Dulceata_de_nuci_verzi-576.aspx

Asadar, am facut si eu ce scrie acolo.

Astea sunt o parte din nucile verzi, inca necuratate de coaja verde.

Aici sunt curatate, in cratita, gata de pus la fiert. Nu uitati sa va puneti manusi cand le curatati!!

 E buna, asa cum mi-o aminteam. Numai ca, acum ca am facut si eu, parca nu mi se mai pare asa mirobolanta!

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
This entry was posted in Cat mai natural and tagged , , , . Bookmark the permalink.

5 Responses to Dulceata de nuci verzi

  1. Sa aveti pofta! Pe caldura asta…merge si un pahar de apa rece, rece…:)

  2. victoria says:

    Pffff,acuma vin la tine.Eu sunt lesinata dupa dulceata asta

  3. Alexandra says:

    Hai! Pe bune! Vii?

  4. Tina T says:

    …ba e chiar mirobolantaaaaa !
    Doamne, imi aduc aminte ce aroma are aceasta dulceata, una dintre preferatele mele…

    Acum, din experienta mea, daca-mi dai voie, o sa spun cateva

    *TAINE*:

    – Dulceturile, toate se fierb la foc iute si niciodata mai mult de un kg in cratita.

    – Dulceata fierbinte, imediat ce ai luat-o de pe foc, o torni intr-un alt vas castron, supiera, in care o lasi pana a doua zi, cand o pui in borcane.

    – Se acopera vasul cu un prosop de bucatarie, (nou nout), care n-are miros de mancare si pe care l-ai udat bine, dar l-ai si stors f bine (atentie sa nu cada in dulceata, pentru ca ud fiind, o zahariseste)Cand prosopul s-a uscat, il uzi iar si-l pui, repetand operatia, pana cand dulceata este rece.

    – La toate duceturile se pune zeama de lamie, chiar si la dulceata de visine. (niciodata nu mi s-a zaharisit, asta din cauza de lamaie)

    – Castronul cu dulceata, il agiti din timp in timp, cat este fierbinte(ca si cand ai cerne malai (stii sa cerni malai ?).
    In felul acesta, fructele, (cele din care
    s-au scos samburii: cirese, visine, prune, struguri…) se umplu cu sirop, nu raman crete. (Se mai intampla la unele bobotine).

    – Si daca mai ai si timp sa spargi samburi de cirese, visine…si sa-i arunci in sirop odata cu fructele, intr-o lehamite totala, atunci, sigur, poti sa te inscrii in Cartea Recordurilor. Dar daca nu ai timp, gasesti tu pe cineva, pe acolo, care-ti va multumi ca l-ai pus la treaba, iar pe mine ma va injura, ca te-am invatat.(zic si io…)

    – Dulceata trebuie sa aiba:

    *culoare;
    este foarte important timpul de fierbere al dulceturilor si dau exemplu la dulceata de cirese amare; ea trebuie sa aiba culoarea negru-mov, culoarea cireselor. Daca fierbe mai mult doar cu un minut, se face maronie. De aceea, bobotina, cand vrea sa faca dulceata, nu trebuie sa mai aiba si alte treburi, sta cu ochii pe dulceata ca pe butelie.

    *aspect;
    siropul trebuie sa fie potrivit de legat; nici prea subtire, sa curga, dar nici prea scazut ca sa nu poti baga lingurita in el.

    *aroma;

    la dulceata se pune ori vanilie, ori felii de lamaie de 3-4 mm. grosime(asta n-are nici o legatura cu zeama de lamie, care se pune oricum). Daca le pui pe amandoua, se anuleaza una pe alta.

    Io, doar am scris, fiecare ia ce vrea, cat vrea…

    cate bobotine se mai incumeta in ziua de azi sa faca dulceata ????????

    pe mine nu contati !

    Tina

Lasă un răspuns

