Punem arpagic

Pai ce-am putea sa mai facem in gradina, acum ca nu mai avem legume, am sapat, am desfiintat solarul? Punem arpagic. Unde? Peste tot!

Ei, nu chiar peste tot, mai lasam loc pentru spanac, mazare, salata, pe care le vom insamanta devreme primavara urmatoare. Dar in rest, plantam arpagic si usturoi.  Cred ca orice gradinar , chiar si cei incepatori stiu cum se pune arpagicul. In brazde de cateva randuri, distanta intre randuri de 15-20 cm, distanta intre cepe, de 4-5 cm, adancimea de plantare 5 cm. Aproximativ, sau cel putin asa il pun eu si a mers de fiecare data.

Ceapa care va iesi din arpagicul pus de toamna trebuie mancata pe parcursul verii, nu rezista peste iarna. Rezista numai cel plantat primavara. Acelasi lucru este valabil si pentru usturoi.

Dupa ce am plantat arpagicul si usturoiul, nu se uda. Daca incolteste si da zapada peste ea,peste ceapa adica, nu va suparati, primavara infrunzeste iarasi.

Si inca ceva, foarte important! Aveti graija sa nu cumparati cumva ceapa mica pe post de arpagic. Anul trecut am cumparat chiar de aici din comuna, de la un vecin, ceapa pricajita! L-am si intrebat daca nu cumva e ceapa subdezvoltata si s-a jurat pe copiii lui ca e arpagic. N-a fost, pentru ca vara a facut ditamai fustile! Arpagicul nu face fusti, doar ceapa!

Stiu ca este duminica, zi de odihna, dar daca vin ploile, nu mai intru in gradina si mai am de pus si bulbii de lalele, maine iarasi la serviciu, asa ca muncesc si azi, ce sa fac. N-am incredere sa pun pe altcineva sa faca treaba in gradina, poate doar sa sape, asa ca tot noi gradinarim! Dar ne place! Stiti ce am mai gatit azi? Asa, ca sa va fac pofta! Ciorba de fasole cu afumatura si ardei capia copti! Ei?

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
This entry was posted in gradinarit and tagged , , , . Bookmark the permalink.

21 Responses to Punem arpagic

  1. maryanne says:

    Ei!!!!esti tare ce mai!!!!Eu stau pe net in loc sa ma apuc de ceva treaba.Urla gradina dupa mine.Si s-a anuntat ploaie si la noi.

  2. Mariana says:

    Spor la treaba !
    ardei copti au mai ramas?daca da, vin repde,repede!
    Pofta mare!

  3. italienii (aia de-acolo de la ei) au o vorba: cine munceste se roaga.
    asa ca vezi-ti de gradina ta in tihna, nu manii pe nime’ :D

  4. victoriacus says:

    Bravo.Ce sa mai zic :)) Chiar esti un fenomen.Eu nici macar nu am curatat gradina ca lumea.
    Trebuie sa iau si eu neaparat arpagic si usturoi sa pun.Eu mai pun si spanac acum si salata verde.In iarna asta o sa le acopar ca sa nu le mai arda gerul(care sper sa ne lase anul asta totusi).
    Vorba Laurei,stai linistita,ca pe cei care fura ii pedepseste Dumnezeu.

  5. victoriacus says:

    pai da,asta asa e :)
    Sa iei ca sa mananci spanac devreme.Sa nu uiti sa il protejezi

  6. victoriacus says:

    ooooo,pai asa e cel mai bine

  7. Ce harnica esti!
    Eu nu am mai avut timp de gradina. Trebuie sa ma ocup mai serior. In week-end cred.

  8. C.Roman says:

    In primul rand felicitari pentru tot: pentru blog si pentru harnicie. Eram in cautare de informatii pentru arpagic, iar inainte sa ajung pe acest blog, am reusit sa ma informez cat de cat despre aceste seminte si criteriile care fac diferenta calitatii. Deci, daca imi este permis si nu e cu (mare) suparare, as avea doua amendamente la cele vazute dupa o prima impresie: 1 – se pare ca daca arpagicul nu este depozitat la o temperatura anume, isi pierde din calitati si face fusti. Din pacate taranii ori nu cunosc toti acest amanunt, ori nu-i intereseaza, dar mai ales nu oricine are conditii bune de depozitare. 2 – Este adevarat ca uneori este necesar sa mai lucram si duminica, dar NU orice, fiindca ajungem sa descoperim cand tragem linie ca mai mult am risipit decat am castigat (“Cine nu aduna cu Mine, risipeste!”) Deci, chiar daca mai deschidem niste robineti pentru ca plantele sa aiba apa, sau ne ingrijim de solar pentru ventilatie, in raport cu temperatura si conditiile de vant, totusi, in zi de sarbatoare, pentru linistea sufletului nostru, bine este sa nu ne lacomim. Si nici nu stii cum le oranduieste Dumnezeu sa-ti rezolvi TOATE grijile, daca tii un pic cont si de El! Am si eu solar si gradina, si stiu ca uneori, in agricultura nu-i loc de sarbatoare, dar e bine sa nu facem din exceptii, o obisnuinta! Iarta-ma, te rog, ca mi-am permis. Spor la treaba si o recolta cat mai sanatoasa si mai bogata!
    Doamne-ajuta!
    C. Roman

  9. MEDREGA MATEI says:

    multumesc matei

Lasă un răspuns

