Muzica lautareasca, muzica tiganeasca

M-am nascut in Colentina,  in anii 60. Pe o parte a strazii se auzea Romica Puceanu , iar pe cealalta, Beatles. Cam asta e muzica pe care am crescut si o foarte lunga perioada de timp n-am mai putut asculta nici una nici cealalta. In special muzica lautareasca ma scotea din minti!  Aproape in fiecare sambata la noi se faceau petreceri la care se canta, se dansa, se si bea, binenteles, era o veselie cum numai in mahalalele bucurestene intalneai. O veselie sanatoasa, o pofta de viata fantastica, pe care  n-am mai vazut-o pe nicaieri si nicicand de atunci.  Sa va mai spun ca inca mai stiu versurile cantecelor de petrecere? Cunosc tot repertoriul Mariei Tanase, al lui Gabi Lunca si Gica Petrescu.Tataie, Costica ” Balamuc” , era tartorul petrecerilor, iar mamaia, Stana, candva cea mai frumoasa fata din cartier,  ii tinea isonul indeaproape. Unchi, veri , matusi, eram o familie numeroasa si unita, gata sa sara in ajutor unul altuia. Eu stateam ce stateam la petreceri,si apoi mergeam la unchiu-meu ,Nae, care avea discuri cu Beatles  ,The Who si Eddie Mitchel ; erau oricum mai digerabile decat Toni Iordache, ori Siminica.  Cat mi-e de dor de vremurile alea!

Nu stiu daca va place muzica lautareasca, cea autentica, evident, dar eu am facut o scurta selectie si am postat-o. Sa fie!

Vreau sa remarc cu ocazia asta  un muzician genial, un tigan roman pe numele sau Damian Draghici, castigator al unui premiu Grammy, care a cantat cu Joe Cocker, James Brown,  Zucherro, Cindy Lauper, Andrea Bocelli si multi altii. Un roman de care ar trebui sa fim toti mandri, un muzician adevarat, dar si o personalitate fantastica, un om a carui viata pare desprinsa dintr-un roman de aventuri.

Cum il chema pe pustiul ala  care canta la vioara  din Singur pe lume al lui Hector Malot? Nu Remy, celalalt.

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
This entry was posted in Muzica and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

12 Responses to Muzica lautareasca, muzica tiganeasca

  1. melinte daniela says:

    Sa stii ca mi-ai trezit amintiri din copilarie , drept care voi scrie ca familia numeroasa a mamei mele era la fel de amatoare de petreceri , unde se dansa , se canta , se asculta muzica lautareasca , se punea tara la cale… Ce timpuri!Cannd ai zis de Romica Puceanu si Gabi Lunca , am uitat de Colentina si deja mi te cautam printre aduceri aminte…dar se pare ca era muzica acelor ani , muzica oamenilor acelor timpuri si nu gasesc nimic rau in distractia necosmetizata a lor , atat timp cat totul se facea intre limite care astazi parca s-au sters , au fost considerate invechite…Iar Damian Draghici este extraordinar , iti merge la inima!

  2. Georgiana says:

    Şaraiman e preferata mea! M-ai lovit în pălărie! :D

  3. Constantin says:

    60 si cat? Ca sa vezi ca am si eu curiozitati. :) Si pe pusti il chema Mattia. Cred. O seara buna!

    • Alexandra says:

      Eeee, esti prea curios matale!Oricum, cred ca sunt mai mare ca tine, ca fiu-meu e mai mare ca al tau, desi nu e musai.Si daca ai fi citit blogul din scoarta-n scoarta, ai fi gasit cati ani am, trebe ca mi-a scapat din greseala pe undeva.
      Asa e! Mattia!Sau ceva de genu’.

  4. Roxana says:

    Din Colentina este si iubitul meu :P…acum se asculta manele,house mai stiu eu ce…foarte rar muzica lautareasca sau populara…

  5. Roxana says:

    Asa o sa fac :P

  6. victoriacus says:

    la tobe,in formatia lui Damian Draghici,este sotul unei prietene.Si eu sunt satula pana peste cap de muzica lautareasca de oricare ar fi ea.Asta de cand aveam magazinul din curtea surorii mele.Aveam o terasa de 100 m2 si toata ziua trebuia sa le pun manele la clienti de mai aveam putin si faceam bube pe mine :)))

  7. Irina Firoiu says:

    frumoasa melodie si artisti buni cand no sa mai fie atunci o sa fie mai rau se duce ce am avut bun dar nu are ceramane an schimb nimeni nu o sa fie la fel santeti cei mai buni toati lautari vechi cei noi lasa de dorit ……….

Lasă un răspuns

