Din nou rasaduri

Pai ce altceva? Sa va arat cum a sapat motocoasa? Da, ar fi o idee, avand in vedere ce minune de scula e ea la casa omului. Poate alta data. Deocamdata as vrea sa mai trec o data in revista rasadurile, asa, ca de luare la cunostinta.

Muscate. Dintr-un plic cu 20 de bucati, au iesit fix 5.

Busuiocul e boier.

Trebuie scos afara cand s-a incalzit bine de tot, iar noptile devin si ele calde. Fiind o planta mediteraneeana, deci sensibila la frig, la prima boare mai racoroasa, piere.

Broccoli, hi,hi!

Pepene galben.

Castravetii. Trei dintre ei i-am ciupit, cum am invatat de la Vasi. Vedeti si voi aici, daca va intereseaza.

Zuchinni. Daca mai tine mult frigul asta, o sa mancam dovlecei de sera! :)

Rosiile, unele, sunt deja bune de pus in solar, iar solarul inca nu e pregatit. Lucram la asta.

Aici sunt cateva fire de rozmarin, pitice si amarate. Mi-a trebuit rabdare de chinez , ochelari pe nas si un varf de cutit ca sa-l scot si sa-l repic.

Asta e lavandaaa! Una din ele, caci au iesit vreo sapte fire,surpriza mare, caci e al treilea an cand incerc sa cultiv lavanda din seminte. De data asta i-am dat mai multa apa si mai multa caldura, dar se pare ca tot n-a fost suficient. Mai incercam si anul viitor.

Coltul cu rasaduri. Binenteles, iesirea pe terasa e blocata, dar cui ii pasa! Oricum nu e vremea pentru geamuri deschise larg, iar aerisirea rasadurilor o fac pe la ferestre. Plus ca in sufragerie mai am si puii de gaina  si nu m-as risca sa intre vreo pisica la ei , sa-i manance nemestecat!

Gogosari facuti din semintele unor gogosari cumparati asta vara din piata Domenii. Ieri i-am repicat, ma rog, am inceput sa-i repic, pentru ca operatiunea asta imi da o stare de neliniste si n-o pot face timp indelungat. :D

Cam asta mai am de repicat la gogosari. Ce misto! :D

Cei din dreapta sunt din plic. Desi sunt acelasi soi cu cei din piata si sunt pusi in acelasi timp, rasadul e la jumate ca dimensiune. Sunt curioasa cum vor fi fructele.

Dalii pitice. Am repicat vreo sutasi am zis, gata, ajunge! Mai punem si la anul! :)

Busuioc purpuriu. E cam lesinat el, la fel ca poza, dar se tine bine.

Dar ce ziceti cat am de repicat la tutun

si la regina noptii! Vai mama mea! Chestia e ca nimeni de pe aici nu se baga la o asa treaba si e de inteles, adica poti sa faci o depresie severa repicand o zi intreaga , asa ca toata trebsoara pica pe mine. Secretul e sa faci pauze dese si prelungite! :D

Va doresc o duminica frumoasa de tot!

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
This entry was posted in gradinarit and tagged . Bookmark the permalink.

22 Responses to Din nou rasaduri

  1. anka says:

    Frumoase rasaduri!
    ale mele sunt micute… unele le-am pierdut si trebuie s-o iau de la capat…
    Iar treaba cu repicatul consider ca testeaza la maxim rabdarea :)
    Macar tu ai si tutunul pe aproape: “Rabdare si tutun!”
    Numai bine!

  2. Dani says:

    Alexandra,da stiu ca ai consum de paharele de plastic ! Din nou, bravo ! Nu stiu cum as rezista eu la faza asta. Arata bine toate, dar cel mai mult mi-au placut gogosarii ! Eu am vreo zece fire dintr-un pachetel de seminte, dar greu se hotarasc sa se inalte . Ma gindesc, ca i-am repicat prea devreme, la 6 saptamini de la semanat. Anul asta e primul an de ardei ptr. mine si mai am de invatat ! De-abia astept, sa vad rosiile in solar !

  3. cafeauata says:

    Foarte buna dimineata si tie!
    Noi plecam acum “in natura” si avem cafea la sticla. Poate ajungem si pe la tine si-atunci o bem impreuna, dar daca nu, sa stii ca te simt langa mine…

  4. victoriacus says:

    daca erai vecina mea,te lasam sa o inveti pe Rebecca, cum sta treaba cu “ma-ma” si “ta-ta” si iti repicam eu ca mie imi place,numai sa am ce :))))))

  5. vasi says:

    Te rog mumos,fa o poza mai “zoom”la rasadul de levantica, sa vad si eu dupa ce ar trebui sa ma uit, ca am multe rasaduri de buruieni pe acolo si nu stiu daca sa le smulg sau sa le las. Eu le am in solar ,intr-un colt. Cu drag :) !

  6. maria73 says:

    Buna. As vrea, daca puteti si aveti timp, cei carora le-a iesit lavanda din seminte, sa imi aratati sau descrieti cum arata pentru ca am si eu o banuiala ca in fine, dupa 3 ani de incercari, mi-a iesit si mie lavanda; din pacate a iesit, daca…a iesit, intr-un colt care acum e plin de buruieni. Multumesc mult

  7. Cristel says:

    Lavanda se seamana in octombrie noiembrie in sera (sau in casa) si primavara ai tot ceea ce iti trebuie sa faci un camp de lavanda! Eu am semanat+o acum cateva zile si deja mi+au iesit foarte multe fire vesele. Tot misterul consta in a tine semintele invelite in hartie umectata, ca intr-un covor persan ce abia asteapta sa-si ia zborul, pliat in doua(recomand hartia de prosop de bucatarie) timp de 2-3 zile, pana simti ca incepe mugurasul sa scoata capul. Fara miscari prea multe, iei hartia in care ai semintele si o ” inserezi” in sol, la o adancime mica o,5- 1 cm, cu sol afanat si bine cernut. Garantat vei avea mult mai multe sanse sa obtii rasad de lavanda!

  8. Catalin says:

    Va salut cu respect si va spun ca am pus si eu pentru prima oara seminte de lavanda tinute 3 zile in apa, apoi insamantate in doua caserole, pe balcon . Problema si-n cazul meu … se pare ca am si ceva buruieni printre levantica rasarita … dar nu sunt convins. Levantica are cumva niste perisori pe tulpina ?! Eu stiam ca nu si ca au frunzele lunguiete … ori la mine unele rasaduri , au frunze lunguiete iar altele usor rotunjite …

    • Alexandra says:

      Catalin, asa este, lavanda are frunzele lunguiete.Mai lasa-le sa cresca putin , ia o frunzulita si freac-o intre degete ( asa cum se freaca menta :D))) Daca miroase a lavanda, aia e!

  9. Catalin says:

    Ok, am sa tin cont de sfatul tau …. si-ti multumesc. Cand o sa mai creasca “…o sa frec ..” frunza :))

  10. Adriana says:

    Plantele tale au iesit toate superbe, la mine cam mare dezamagire , anul asta este primul in care nu am mai vrut sa cumpar rasaduri si sa le seaman eu , dar nu sunt deloc fericita , rosiile au crescut lungi desi le-am repicat de vreo 3 ori , iar in momentul de fata stagneaza , iar cu regina noptii am crezut ca nu o sa iasa nimica si le-am lasat de voia lor inghesuite ( nu am avut nici un habar in ceeace priveste semanarea lor ) si mai departe nu am stiu ce sa fac , dar acum ma apuc pe repicat . Oricum sunt multe sfaturi utile pe care le-ai dat si de care o sa ma tin . Succes

Lasă un răspuns

