Cascada Kursunlu-Turcia

 

In Turcia am fost pentru prima data din motivul ca mie imi place marea mult, pe litoralul romanesc nu mai voiam sa merg de cativa ani buni, iar in Grecia  fusesem de cateva ori.In plus, traversarea Bulgariei este foarte stresanta, asa ca in vara lui 2007,am hotarat sa luam avionul si sa mergem in Antalya.Contrar prejudecatilor,la fata locului am constatat ca turcii sunt un popor cald, simpatic, ospitalier, amabil, fara sa fie catusi de putin slugarnici ori lingusitori.Nu sunt deloc lacomi ori zgarciti desi sunt neam de negustori, iar celebra lor tocmeala din piete o fac din placerea de a sta la taclale (cuvant turcesc).Am observat ca le e drag de romani, nu acelasi lucru e valabil si pentru rusi pe care nu prea ii agreeaza. In afara de Lucescu si Hagi, oamenii de rand turci nu prea mai stiu despre Romania, dar eu cred ca e suficient si atat.

Partea asta cu oamenii -calitatea lor-a fost cea care m-a impresionat cel mai mult.Desigur, in Turcia , pe litoral, mai sunt si hotelurile, majoritatea de 4 si 5 stele, avand tarife rezonabile si servicii ireprosabile,mancarea senzationala,baclavalele ca la mama lor.Acolo am constatat cu uimire ca limba romana are mult mai multe cuvinte care provin din turca, fata de ceea ce stiam eu.Ca  sa nu mai vorbesc de numeroasele feluri de mancare care provin de acolo, inclusiv traditionalele sarmale, musacaua si micii. Se pare ca Imperiul Otoman si-a pus amprenta pe noi mai mult decat credeam.

Din sejurul nostru de sapte zile, o zi am folosit-o pentru a explora imprejurimile.Am inchiriat o masina si am plecat imediat dupa micul dejun.Nu sunt foarte multe de vazut in zona Antalya.In ghidurile turistice sunt trecute in general cascada Manavgat, teatrul roman Aspendos si orasul antic Perge. In unele ghiduri apare si cascada Kursunlu.

In anul 1979 , suprafata de 30 ha din jurul cascadei propriu-zise a fost declarata Forest Recreation Area. Mai tarziu, in anul 1991,zona respectiva s-a marit la 394 ha, fiind declarata Parc National, datorita faunei si florei bogate, precum si formatiunilor geologice interesante.In parcul Kursunlu gasim ca dominant pinul, dar mai sunt si maslinul salbatic, arborele de mastic,salcia, smochinul, leandrul,menta salbatica, bambusul de apa si multe altele. Cascada se formeaza din izvoarele care ies la suprafata.

Ajunsi la parcul Kursunlu, venind dinspre Belek, pe un drum destul de sarac in vegetatie, parca am deschis o usa si am intrat intr-un taram de vis. In primul moment ai senzatia ca e ceva nenatural,ca toata vegetatia aceea a fost adusa si plantata acolo, ca e imposibil sa creasca asa ceva in zona aceea arida.Este o padure luxurianta, unde se imbina incredibil vegetatia cu apa, lacul format din izvoare.Culoarea apei este aproape ireala, de un verde-smarald cum nu am mai vazut , iar lumina care se reflecta printre frunzele copacilor formeaza  niste efecte ca in filmele SF despre alte taramuri.In apa lacului am zarit pesti mari, cam la un 1 Kg,care inotau nestingheriti.Pescarii inraiti stiu cum mi-a tresarit inima la vederea lor si ca primul meu gand a fost:o undita!Mi-am revenit insa instantaneu, ca doar eram intr-un parc natural, ce naiba! Buturugi care ies din apa,copaci cu forme ciudate care parca stau sa plonjeze in lac,plante pe care le vezi pentru prima data,pietre si stanci asezate parca de un arhitect peisagist genial, pasari de tot felul pe care le auzi din toate partile,culoarea ciudata a apei, lumina solara dozata magistral, toate iti dau senzatia puternica de peisaj nepamantean, ori de decor din serialul Twilight Zone.E cu atat mai neverosimil cu cat te afli intr-o zona arida, unde vegetatia spontana e redusa ca numar si varietate.N-ar trebui sa spun mai multe, trebuie sa vedeti la fata locului.Ghizii va vor recomanda cascada Manavgat-sa nu va duceti, este pierdere de timp, Manavgat fiind o cascada artificiala anosta, un baraj inconjurat de un bazar de haine si suveniruri kitch.Nici turcii nu sunt mandri de Manavgat in schimb de Kursunlu sunt si cred ca motivul pentru care acest parc nu prea il gasesti prin ghidurile turistice este ca incearca sa-l protejeze de asa-zisii turisti care distrug tot ce ating.Kursunlu este chiar un taram de basm, un loc unde te simti fericit. Cred ca este un loc benefic, inconjurat de multa energie cosmica.Si pentru ca o imagine face cat o mie de cuvinte ,va invit sa vedeti cateva poze  din parcul Kursunlu, nu inainte de a va face din toata inima recomandarea de a vizita aceste locuri daca mergeti in vacanta in Antalya, Belek, Kemer.

Va trebui in curand sa postez si ceva din Romania, ca o sa ziceti ca am ceva ce ea. Am multe poze si de prin drumetiile prin tara si nu, nu am nimic cu Romania, doar cu o parte din locuitorii ei.

Va doresc un sfarsit de saptamana relaxant,

Alexandra

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Calator prin lume. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

15 răspunsuri la Cascada Kursunlu-Turcia

  1. cleena zice:

    Buna, ti-am gasit blogul din greseala si vad ca-mi place sa-l citesc. Asadar, nu te deranjeaza daca te adaug la blogroll, nu-i asa?

    Pozele sunt superbe. Deja ma visez sub o cascada micuta de pe acolo…

    • Alexandra zice:

      Buna, Cleena, bine ai venit! Nuuu, de ca sa ma deranjeze, chiar ma bucur! Iar acolo unde zici ca te visezi, poti sa te si duci.Important e sa-ti doresti cu adevarat.

  2. Inutzis zice:

    Am fost acolo anul trecut, am ajuns din greseala. Este un loc pe care daca il vezi iti ramane acolo in inima. Oricum, de fiecare data cand voi merge in vacanta in Turcia il voi vizita.
    Imi place cum l-ai descris.

  3. Inutzis zice:

    Da asa este, este de basm, este ireal sa gasesti asa ceva. Poate mai sunt astfel de locuri, dar nu le stim noi.

    • Alexandra zice:

      Cu siguranta, sunt o gramada. din pacate nu avem nici timp, nici bani sa ajungem acolo unde am vrea. Iti fac o marturisire Inutzis, pentru ca vad ca si tie iti place sa calatoresti, dorinta mea cea mai mare e sa am suficienti bani incat sa nu fie nevoie sa ma mai duc la serviciu si sa merg oriunde in lumea asta mare!Si sa ma intorc din cand in cand acasa, sa-mi revad prietenii.

  4. Inutzis zice:

    Offfff! din pacate sunt doar vise. Si eu imi doresc acest lucru, visez ca am barca mea si merg oriunde in lumea asta, dar revin la realitate. Poate cinestie candva se va implini, cine poate stii. Eu m-am mai indragostit de un loc, de fapt de o tara, Noua Zeelanda, acolo sunt ape de smarald, si padurii fara gratare si mizerii, fara manele, rauri termale, ocean si acolo este raiul pe pamant.

  5. Inutzis zice:

    Ok, poate o sa si reusesc intr-o zi.

  6. Inutzis zice:

    Daca l-am vazut nu mi-l aduc aminte, este cumva cu michael duglas?

  7. Inutzis zice:

    L-am luat de pe un torrent, l-am vazut. Da ai dreptate, trebuie sa gandesti pozitiz. Sa vedem daca si putem lucrul acesta, la teorie toti suntem buni.
    Numai bine!

  8. victoriacus zice:

    Minunat.Am fost si eu in Antalya cu ceva ani in urma si am vizitat pe undeva,pe langa,o pestera.Nu mai tin minte cum se numea,dar tin minte ca era un peisaj de vis.
    S ai dreptate,turcii sunt oameni de treaba,si stiu sa isi trateze turistii.Am avea ce invata de la ei.Ca si de la multe alte popoare.
    Cat despre faptul ca ai ceva cu o parte dintre romani…iti dau dreptate.Eu deja am o problema cu o MARE parte dintre romani 🙂 …..din pacate. Desi si eu ador tara asta ca si peisaje.

  9. Constantin zice:

    In fotografiile astea cel mai mult imi plac indicatoarele,mai ales ca-s si pentru turisti,eu inteleg turca ceva de speriat!! 🙂

Lasă un răspuns

