Zi de ploaie

Ca un facut, cum vine weekend-ul ,cum se strica vremea. Ma trezisem de dimineata hotarata sa curat macar o parte din spanac si sa bag la congelator.Ies afara in curte si mai-mai sa ma ia vantul pe sus.Am cules spanac, doar cat sa fac o portie , ca imediat incepu sa ploua.Si uite cum stau acum si-mi rod unghiile, ca aveam atata treaba in gradina si nu pot sa fac nimic.Noroc ca ieri n-a plouat si am putut sa plantez vreo cincizeci de fire de telina.Sunt micute ele acum, dar sa le vedeti la toamna…Am mai pus si cateva fire de ardei iuti ,ca rasadurile mele le-am scos prea devreme afara si sunt vai de ele: chircite, amarate, nu stiu daca-si mai revin.Stiti ce frig a fost in aprilie, temperaturi aproape de inghet. Eu scosesem rasadurile cu cateva zile inainte, cand fusese destul de cald si rau am facut.Dupa aia mi-a spus o vecina ca trebuia sa fi pus unul-doua fire de proba sa vad cum se comporta. Ei, n-am stiut, n-am intrebat si m-a costat. Data viitoare voi sti. De dimineata am apucat sa fac si niste poze, nu cine stie ce poze, dar vi le arat.

Acesta este un cimbru de munte, in plina floare. Am mai multi, dar acesta este veteranul. L-am cumparat dintr-o florarie, fara sa stiu ce este, pentru ca mirosea frumos. Abia acasa m-am dumirit ca este cimbru de iarna, sau de munte, este peren si ramane verde si iarna, este spectaculos cand infloreste si raspandeste un miros foarte placut.Cel din imagine are cam 80 de cm diametru si cred ca are cam 4 ani.Se foloseste pentru condimentarea mancarurilor de legume, in general.

Acelasi cimbru, cu mana mea alaturi, ca sa vedeti cat e de mare.

Un palc de margarete, iar in spate cateva rasaduri de craite .

Floarea de zuchinni.Mi-au supravietuit doar cinci rasaduri din vreo douazeci. Tot asa, i-am scos afara prea devreme. Acum insa acestia sunt ok si am si vreo doi dovlecei.E prima data cand fac zuchinni, pana acum am facut dovlecei obisnuiti, dar anul acesta am zis sa mai incerc si altceva.Tare sunt curioasa ce-o sa iasa. Oricum , zuchinni sunt mai gustosi ca dovleceii, parca au mai putina apa, sunt mai densi, mai frumos colorati si se pot manca cu coaja. Eu ii folosesc in special ca garnitura, sote, la friptura.

Prima mea recolta de spanac. Pe anumite portiuni e pus cam des si din cauza asta, ramane mic si imbatraneste repede.Semintele ar trebui puse la distanta de 1,5-2 cm, iar distanta intre randuri de 25 cm. Eu le-am pus in viteza, mi-aduc aminte ca era tare frig in ziua aia si m-am grabit.Cand rasare, daca vedeti ca e prea des, rariti-l fara mila.La fel ca si morcovii , sfecla rosie si alte radacinoase. In general e bine ca plantele sa aibe spatiu, altfel se sufoca si mor.

Doua parcele de spanac, asta-i tot.De aici imi ies cam 15 Kg de spanac. Imi ajunge toata iarna.

Unul din straturile de garofite de gradina. Imi plac mult floricelele astea, sunt frumusele, se inmultesc usor si au un miros placut. Plus ca sunt perene.

Alta tufa de garofite, iar in spate o bordura de tufanele.

Cu asta m-am ales pe ziua de azi, cu o amarata de punga de spanac.

Afara ploua si mai tare, parca sa-mi faca mie in necaz.Sa vezi de luni ce vreme frumoasa o sa fie!

Hai sa va zic un banc, sa-mi zic si mie un banc, poate imi mai trece supararea.E un banc sinistru , dar eu cand l-am auzit m-am sufocat de ras.

Cica doamna Popescu primeste un telefon de la spitalul de urgenta.

-Alo, sunt medicul Ionescu. Doamna Popescu, va rog sa veniti la spital, sotul dvs. a suferit un accident vascular.Nu va nelinistiti, sotul dvs. e bine, doar ca trebuie sa veniti cat mai repede.Biata doamna Popescu se duce la spital intr-un suflet, intra in cabinet, iar doctorul ii spune:

-Doamna Popescu, asa cum v-am zis la telefon, sotul dvs. a suferit un accident vascular, dar e bine…Va rog frumos, luati loc pe un scaun, sa va aduc un pahar cu apa?

-Nu, euu, stiti…baiguie ametita doamna Popescu.

-Doamna Popescu, stiti, de fapt sotul dvs. nu e chiar asa de bine. Din cauza accidentului vascular a paralizat. De fapt, a paralizat de tot. Doamna, va simtiti bine? Doamna Popescu incepuse sa tremure si nu mai era in stare sa scoata o vorba. Stiti, continua doctorul, va trebui sa-l ingrijiti cu foarte multa atentie, paraliticii au nevoi speciale. Va trebui sa-l hraniti cu lingurita de trei ori pe zi.Doamna Popescu incepe sa planga si sa-si franga mainile.Apoi, spuse doctorul, va trebui sa-i faceti o baie completa cel putin o data pe saptamana, caci statul in pat ii face pe bolnavi sa capete un miros… Doamna da semne clare ca i s-ar face rau. Si, doamna Popescu, va trebui ca din cand in cand sa-l intoarceti de pe o parte pe alta, ca sa nu faca apa la plamani. Doamna Popescu devine palida si te astepti dintr-un moment in altul sa lesine.Si inca ceva, zise doctorul, va trebui sa il curatati de cate ori isi face nevoile, caci stiti, fecalele de bolnav miros mult mai urat decat cele de om sanatos si n-o sa vreti sa va imputa toata casa. Doamna Popescu e mai mult moarta decat vie. Si in final, zise doctorul, e posibil ca sotul dumneavoastra sa traiasca in starea asta 10-20 de ani!

Dupa toate acestea, doamna Popescu, biata de ea, lesina.O trezeste doctorul, care o palmuia usor pe obraji si care ii zise:

-Haideti,doamna Popescu, reveniti-va, v-am pacalit! A murit, ce naiba!

Ziceti si voi daca nu e tare!Eu am ras in timp ce il scriam, caci stiam finalul!

Cam atat pentru azi.Cred ca si maine o sa ploua;daca e asa va mai spun bancuri.

Pa pa,

Alexandra

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în gradinarit, Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

