Peripetii in Turcia

Am mai scris despre Turcia-cascada Kursunlu, un loc deosebit de frumos in apropiere de Antalya.In 2007 am fost  de doua ori in Turcia, o data in Istanbul si o data in Belek, statiune la Marea Mediterana.Am ramas cu o impresie frumoasa despre Turcia, in special in ceea ce priveste ospitalitatea turcilor.

Anul acesta insa Turcia a insemnat o mare dezamagire, asa de mare incat mi-am jurat ca nu voi mai merge acolo cat voi trai.O sa vedeti de ce.Trebuie sa le iau pe rand. A fost ceva gradat, ca in filmele de groaza, din ce in ce mai tensionat si mai lugubru.

In primul rand hotelul. Va rog retineti: hotel de 5 stele, Maxim Resort Hotel, All inclusive,in apropiere de centrul statiunii Kemer, una din cele mai renumite de pe coasta Turciei.Curatenia: deplorabila, adica mochete slinoase,geamuri prin care nu mai vedeai nimic,tencuiala cazuta,gunoaie peste tot, zoaie murdare la piscina si la dusul de pe plaja. Intretinerea hotelului, „renovarea” se facea la botu calului. ,cu turistii acolo. De pilda un turc dadea cu var in zona unde se facea gratarul, chiar in timp ce se punea carnea pe jar.O, Doamne, sunt atat de multe de spus incat cred ca asta o sa fie cel mai lung post, ar trebui sa fac cumva sa-l comprim,nu-mi place sa scriu despre lucruri urate.Chestia e ca eu le-am si trait aceste lucruri urate si am si platit pentru ele.Deci curatenia lasa mult de dorit.Menajera a venit abia a treia zi, dupa ce am lasat vorba la receptie sa ne ia gunoiul si sa ne schimbe prosoapele.Personalul hotelului nu stia engleza. Cat am stat acolo o saptamana, cea mai lunga din viata mea, am descoperit doar doi angajati care stiau engleza, unul de la receptie, care cred ca era manager ceva si unul de la bar. Atat. In rest, se vorbea rusa.Am auzit atat rusa, incat mi-am amintit toata rusa invatata la scoala si am invatat si cateva cuvinte noi. Nu ca as fi vrut! De fapt hotelul era ocupat in proportie de 95% de rusi, iar din acestia, 95% erau femei, iar din acestea, 95% erau batoze cu gura mare. Si acum mai am inca in cap urlete in ruseste. Pe langa asta, indolenta personalului era in floare.Trebuia sa te feresti la tot pasul sa nu dea peste tine cu carucioare, tavi, cosuri de gunoi etc.Nu comentez calitatea mobilierului, ori marimea plajei,ori varietatea meniului, care cu greu pot fi clasificate de 4 stele, nici vorba de 5, vorbesc de curatenie, care este esentiala. Curatenia nu trebuie sa fie un criteriu, ea trebuie sa fie si atat. Nu vorbim de curatenie de 3 sau 5 stele, ea trebuie sa fie impecabila intr-un hotel, indiferent de marimea sau categoria lui. La Maxim era inexistenta, era o spoiala de curatenie, vizibila chiar si pentru cineva care nu prea are ochi pentru asa ceva.Mocheta avea pete istorice, dar pe langa pete, era un jeg gros care o acoperea. Marginile mochetelor , langa pereti,erau acoperite de praf vechi.Gresia era murdara, stratul de jeg era acolo din sezonul trecut cred, sau poate mai vechi.Cat am stat acolo, nu s-a dat cu aspiratorul si nu s-a spalat gresia in camera. A, am uitat sa va spun, unul dintre ceasceafuri avea pete maronii (oare de la ce?), iar in baie, pe jos, erau fire de par pubian, cred, caci era mic si cret. Misto inceput de vacanta, nu credeti? Si daca ati fi vazut cum baiatul care strangea farfuriile si punea apa in pahare se scarpina in cur din 5 in 5 minute, ati fi luat primul avion spre casa. Dar noi am ramas, curiosi sa vedem ce mai urmeaza. Si a mai urmat o chestie care pana la urma ni s-a parut chiar nostima. Hotelul avea 2 restaurante A la Carte, unul turcesc si unul italian, pentru care se facea rezervare cu o zi inainte.Am facut si noi rezervare pentru cel turcesc, bucurandu-ne in avans ca o sa putem comanda miel.Cand am ajuns,masa noastra avea deja pe ea niste aperitive, ca dealtfel toate celelalte mese, aceleasi aperitive, dar am zis ca asa o fi acolo, iti dau acelasi aperitiv, dupa care iti aduc meniul si comanzi. Ei, dragilor,si acum ma umfla rasul cand va povestesc, cum felul principal a fost si acela meniu fix, adica 2 mici, 2 frigarui, orez fiert si cartofi prajiri, toate RECI.Ne-am ridicat si am plecat sa bem o vodca, in rand cu rusii.A doua zi, m-am dus la fata de la Guest relations,cea la care facusem rezervarea, care o rupea englezeste, sa o intreb daca stie ce inseamna A la Carte. Stiti ce mi-a zis? ca asa se numesc restaurantele: A la Carte Defne si A la Carte Menzes, hahahahaha! Adica ce dracu sa mai zici, ce sa-i mai explici. Ca si la cantinele studentesti ai cel putin doua feluri de mancare din care sa-ti alegi? Ca macar acolo incalzesc mancarea?A, sa nu va zic ca in difuzoare , la piscina, in Turcia, la 2000 Km de Bucuresti, canta Adi Minune!Curat turceste! Bucatarii aveau pe cap pungi de plastic, acelea pe care ti le pui pe cap la dus sa nu-ti uzi parul. Gardianul de serviciu punea tacamuri pe mese in rand cu ospatarii.Menajerele se certau pe holuri ore in sir ca la usa cortului.Personalul manca la aceleasi mese cu turistii, dar ce mai conta? Daca nu erai seara la 7 fix la masa, riscai sa ramai fara loc la masa si sa mananci pe genunchi pe vreo bordura, asta daca aveai noroc sa mai gasesti tacamuri, altfel asteptai sa iti spele niste tacamuri (oare le spalau sau doar le stergeau?).Sa va zic despre bucatarie? Bucataria turceasca este renumita, se numara printre primele din lume, dupa cea chinezeasca si frantuzeasca. Hai sa va zic pe scurt:cafeaua, spalatura de zat, vedeai prin ea, fara gust, fara miros;fructe erau invariabil mere, portocale si CORCODUSE VERZI (HA HA),mancarea de seara neconsumata era reconditionata pentru  a doua zi. Spre exemplu, rosiile taiate in felii, a doua zi erau tocate marunt-marunt si puse iar la masa. Ouale fierte de dimineata erau facute salata de oua la pranz, salata verde de la pranz, seara era tocata si amestecata cu iaurt.Painea era veche, incepea sa miroasa a mucegai, iar cea facuta de ei o reancalzeau pana se ardea susanul de deasupra.Baclavalele nu aveau strop de nuca, iar celelalte dulciuri aveau fix acelasi gust, doar culoarea era diferita. In rest, pui cat cuprinde,cu sos, gratar,fiert, in toate felurile. Pui si iar pui. A mai fost peste de 2 ori si o data vita.  Pui ,la greu.Nu exista Pepsi sau Cola, ci un suc dubios gen Rio , servit la pahar de plastic din sticle de 2 l.

Plaja era mica, dar nu asta era problema,ci faptul ca in penultima zi, in timp ce stateam la soare, au venit un card de angajati in salopete, au intrat cu lopeti si tarnacoape si ne-au infipt in fata si in spatele sezlongurilor niste tarusi grosi. Am intrebat ce se intampla si ne-au spus, destul de direct sa ne caram de acolo ca se amenajeaza un teren de volei. Ma uitam buimaca unde au de gand sa faca acel teren, pentru daca se juca volei acolo, insemna sa se evacueze toata plaja. Doar daca nu ai placeri masochiste sa primesti cate o minge in freza din doua in doua minute in timp ce incerci sa atipesti la soare.Drept care ne-am luat catrafusele si ne-am mutat la piscina. Care era deja full si am prins doar un loc la umbra, plin de chistoacele ramase de seara trecuta.Prosoape de plaja se dadeau doar pe cartele si in niciun caz mai devreme de 8 dimineata. Daca voiai sa te duci sa prinzi ultravioletele, ori te duceai fara prosop, ori veneai cu el de acasa (dar am zis ca e hotel de 5 stele, ce naiba), ori nu il mai predai seara. Ceea ce am si facut, mergeam cu ele in camera, le uscam pe terasa si a doua zi le luam iarasi.Nu incerc sa dau nicio explicatie pentru ce s-a intamplat acolo, ca agentia, ca e criza, ca poate doar hotelul ala, sau poate chiar toata statiunea, eu doar relatez faptele. Problema e ca la intoarcere, am auzit nemultumiri din partea colegilor de avion care fusesera prin alte statiuni, unele chiar renumite ca luxoase si cu servicii de calitate,de unde trag concluzia ca s-a intamplat ceva cu turismul in Turcia. Pacat! Totusi, daca vreti sa mergeti intr-un sejur in Turcia, sfatul meu e sa va interesati bine de tot despre hotel, fie de la agentie, fie de pe internet. Acum am descoperit si eu Trip Advisor, unde turistii fac recenzii despre hoteluri.

 Am facut si poze, adica am si dovezi care sustin ceea ce spun. O sa vedeti!

Ce gratar interesant!

Asta este o masca de chiuveta. Nu ma intrebati ce cauta acolo!

Asta este dusul de pe plaja. Care el insusi are nevoie de o baie.

Ce ziceti de gradina asta? Sa luam si noi modelul, nu?

Din nou la piscina. Apa balteste peste tot, ma mir ca nu este si matasea-broastei.

Un sinistru loc de joaca pentru copii.

Un ghiveci de flori „vintage”

Ei? Va roade invidia pentru sejurul meu, sau nu inca?Sa va aranjez la agentia cu care am fost sa va pastreze un loc?

Natura moarta fara vodca

Aceasta este terasa. Va rog observati peretii proaspat „renovati: precum si streasina, numai rugina  si vopsea cojita.Cred ca la Eforie Sud e mai frumos!

Plafoniera. Bine ca era, totusi!

Cam asta a fost. Ce ziceti, sunt eu nebuna, sau…

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Calator prin lume și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

13 răspunsuri la Peripetii in Turcia

  1. daca nu vedeam pozele, credeam ca exagerezi !

    • Alexandra zice:

      Si eu as fi crezut la fel, Daniela.Situatia a fost mult prea grava ca sa n-o pun pe blog. Si n-am pus tot, crede-ma.Si nu se vede clar in poze, basca mirosurile, imposibil de descris. Un aer vechi, statut, ce mai, un cosmar.Atentie mare la ce hotel va alegeti.Bafta multa!

  2. TinaT zice:

    Da, e trist, dar si mai trist este faptul ca tu platesti pentru un anume confort, scoti banu’ din buzunar, iar cand ajungi la fata locului, surpriza este enorma.
    Iar Agentiile de turism, n-au nici o responsabilitate…
    Si litoralul romanesc este la fel; ce era odata Olimpul, Mamaia si toate celelalte statiuni ?
    Azi, te-apuca plansul vazand totul in paragina, desigur sunt si exceptiile imbogatitilor de peste noapte, care si-au tras hoteluri, plaje…la care, un salariat din ziua de astazi, poate doar sa viseze.
    Ei, sa ne tina Dumnezeu sanatosi, ca-n rest, le-om duce pe toate.
    pup,
    Tina

    • Alexandra zice:

      Tina, ai mare dreptate!E foarte trist.
      La finala Eurovision, cand Paula si Ovi au luat locul trei,desi mie mi s-au parut cei mai buni, am plans de emotie si ma gandeam ca ne mandrim cu ai nostri din ce in ce mai rar…Asta e, vorba ta, sa fim sanatosi.

  3. Alexandra zice:

    5!!!! Uita-te pe net daca nu ma crezi, sa vezi cu ochii tai. Maxim Resort Hotel, Kemer.Ma gandesc cu groaza, daca avea 4 stele? Stateam in cotet de-a dreptul!

  4. Alexandra zice:

    Nu-ti spun. Nu vreau sa-i fac de rahat Poate ca e vina mea ca n-am cascat ochii mai bine si asa am cascat punga, cum se spune. In orice caz, daca vrei in Turcia, atentie mare.Iar de la 4 stele ia-ti gandul!

  5. Elfa zice:

    Nu vrei sa-i faci de rahat?? Pt asa ceva eu ii dadeam in judecata. Fara retineri sau mustrari de constiinta.

    • Alexandra zice:

      Nu, nu vreau. Nu-mi place sa ma cert cu nimeni, daca cineva nu imi place, il ocolesc.Candva, eram si eu mai bataioasa, sa nu ma fi calcat pe bombeu ca luam foc. Acum ma gandesc, la ce bun, ca dreptate n-am sa primesc si mai mult rau imi fac. Tot ce pot sa fac e sa spun cunoscutilor si prietenilor sa fie foarte ,foarte atenti la chestiile astea.

  6. Zana Eficientei zice:

    jeez, da’ de ce nu ati sunat instant la agentia de unde alti luat biletele, sa va mute in alta parte sau sa va dea banii inapoi? sunteti masochisti rau 🙂

    • Alexandra zice:

      Am sunat, ne-au spus ca noi am ales hotelul ( de parca am ales expres sa stam in jeg) si ca totul e ocupat. Urma sa vina a doua zi un reprezentant al agentiei, dar n-a mai venit si nici la telefon n-a mai raspuns. Am zis ca n-are rost sa ma mai enervez… Oricum, mi-a fost invatatura de minte!

  7. victoriacus zice:

    am vazut,am citit……si am citit si comentariile.Pai uite de aia am ajuns asa.ca ne e lehamite,teama sau Dumnezeu stie ce ne mai este si nu ne luam de cei care ne suara in vreun fel.Pacat ca nu i-ai dat in judecata,si mai pacat ca nu spui despre cine este vorba.Adica ce agentie.Sunt convinsa ca cei de la agentie stiau despre haosul de acolo.Este imposibil sa nu fi stiut.dar ei isi vand marfa,iar lumea isi da banii pe nimic sau,si mai rau,pe ceva sinistru.
    Va puteati intoarce de acolo cu cine stie ce boli.

    • Alexandra zice:

      Da, asa e. Agentia inca vinde sejururi la hotelul ala de rahat, desi le-am spus ca in felul asta isi vor pierde clientii. Dar se pare ca nu le pasa. Poti sa verifici, agentia este Butterfly.

  8. redsky2010 zice:

    m-ai spart. eu am fost la 3stele vara asta, la capatul Antalyei si conditiile au fost destul de asemanatoare. insa cei cu care am vorbit, de la 5stele au fost incantati! trebuie studiat inainte, ai mare dreptate!

Lasă un răspuns

