Planuri dejucate

Azi am venit de la serviciu hotarata sa pun niste rasaduri, nu va spun inca ce rasaduri, o sa fie surpriza.Pe o parcela am avut ceapa de arpagic pusa de asta-toamna, pe care am si mancat-o, iar azi am curatat parcela respectiva frumos, am trasat santurile si urma sa plantez rasadurile-surpriza. Cand…a inceput furtuna! Asa furtuna, incat s-a oprit curentul electric pret de vreo ora,precum si internetul pret de doua ore.Mai  aveam  de gand sa mai raresc din sfecla rosie, sa insamantez o parcela de rucola si sa ud solarul. Mai fa ceva daca mai poti, ca acum e deja seara si eu am orbu’ gainilor.Asa ca imi pun ochelarii pe nas si trec la blog. Blogutzul meu drag,care ma asteapta zi de zi sa scriu ceva pe el. Hai ca bat campii; ce inseamna plictiseala…Intr-un fel e bine ca ploua, plantele sunt acum in plina evolutie si au nevoie de apa ,iar apa de ploaie, cum se stie, e cea mai buna pentru ele.Am apucat sa fac niste poze totusi si am impresia ca imi descopar o noua pasiune,fotografia! Daca m-ati vedea cum ma tavalesc pe jos in fel de fel de posturi ca sa prind unghiuri cat mai bune, ati zice chiar ca m-am tacanit! Dar nu-mi pasa. Imi place ce fac si o sa fac in continuare.

Primul „crastavete”. La carte scrie ca primele fructe nu sunt bune pentru seminte. Eu zic ca nu sunt bune nici de mancat, sunt fade si apoase, ati vazut, si la rosii e la fel. In schimb, la flori, primele  sunt cele mai bune pentru seminte, sunt cele mai pure, din punct de vedere genetic.

Sfecla rosie e o premiera pentru mine, credeam ca trebuie rasaduri, dar nu, am pus seminte si a iesit, e chiar frumusica. Mie imi place mult sfecla rosie, coapta, cruda, suc amestecat cu mere.Trebuie rarita, la fel ca morcovii, lasand spatiu intre plante atat cat au nevoie sa se dezvolte. Plantele scoase se pot replanta in alta parte, eu am facut asta si s-au prins deja, deci o sa am o gramada de sfecla. Acum trebuie sa vad cum o si pastrez pentru la iarna, dar mai e pana atunci.

Stiti ce am facut cu mazarea? Off! Am pus-o in pamant pe la sfarsitul lui februarie, asa am pus-o mereu, dar fiind foarte frig, nu mai rasarea.Si cum au nu prea am rabdare din fire, am zis ca a fost veche samanta si le-am scos. Nu pe toate insa, mi-ai mai scapat cateva boabe,iar cele cate au ramas, au acum un metru inaltime si sunt pline de pastai. Sa-mi fie invatatura de minte!

Mazare, tufanele si niste pir.

Zuchinni. Greu se mai urnesc! Tot dovleceii sunt de baza!

Astea cica sunt rosii. Lasand la o parte ca au deja un metru inaltime, unele soiuri, cum este cel din imagine, au puzderie de flori, care au inceput sa lege.Am pastrat plicurile de la seminte, dar nu le caut acum, cand s-or coace rosiile, va spun ce si cum. Am vreo 6 feluri de rosii,care sunt mai bune, le fac si la anul.

Cherry

Castraveti. Doar zece cuiburi. Suficient, sper.

Unele poze n-au iesit prea clare, imi pare rau. Atat, deocamdata. Maine daca nu ploua pun rasadurile minune.Si va spun si voua. Daca va intereseaza. Si chiar daca nu va intereseaza.

Seara buna,

Alexandra

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Lucrari in gradina și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Planuri dejucate

  1. Adinuca zice:

    Prea suficiente daca imi este permis sa spun castravetii. Noi in primul an de agricultura am avut cam 20 si aruncam cate o galeata de castraveti la 3 zile. Frumoase plantutele. Pir avem si noi cu toate ca nu am plantat direct :). Dar de cate ori lucram pamantul, taiem o radacina si daca nu o aduni se intinde in toata gradina. Rosiile m-au dat pe spate.

  2. Alexandra zice:

    Whispersrose,nu le-am masurat, dar cum eu am 1,60m si imi ajungeau la piept, am zis ca au cam un metru.Zuchinni au si dovlecei, dar putini, majoritatea florilor n-au legat. Ma gandesc ca nefiind de pe la noi, neaclimatizati complet, merg mai greu.

Lasă un răspuns

