Caracter de gradinar

Se spune, si de fapt asa si este, ca iti dai seama de caracterul omului, de felul cum gandeste ,de personalitatea lui , dupa cum isi conduce masina.Eu zic ca si dupa felul cum se imbraca, cum are amenajata casa,cum vorbeste,ce citeste,  ce prieteni are si multe altele. Mergand mai departe, am ajuns la concluzia ca toate astea se vad si din cum isi aranjeaza si ingrijeste gradina, pentru ca personalitatea noastra se oglindeste pana la urma in tot ceea ce facem, inclusiv in gradinarit,sau ma rog, ingrijirea florilor, daca nu avem gradina. Din capul locului trebuie sa spunem ca exista persoane pe care florile nu le intereseaza deloc, dar deloc! Nici sa le ingrijeasca, dar nici macar sa le vada, sa le admire.E drept, sunt putini din acestia, dar sunt. Si atunci te gandesti, ce fel de oameni sunt astia? Ce soi de extraterestri  proveniti din zone fara aer, unde nu creste nimic si se hranesc doar cu pietre! ?Persoanele aste sunt excluse din comentariul meu, nu merita nici cea mai mica atentie. In orice caz, daca intalniti asemenea oameni, plecati cat mai repede din preajma lor, sunt nocivi!

Asadar, avem tipuri de oameni, dupa cum avem tipuri de gradini. Imi fortez acum creierii sa fac o clasificare a tipurilor de gradini si nu imi vin in minte decat zece:

1. gradina riguroasa-aranjata la linie, trasa cu compasul, aliniere perfecta,combinatii ca la carte, nimic intre, nimic pe langa;

2. gradina nonconformista- totul fara o ordine aparenta, dar imaginativa si surprinzatoare, fara sa respecte regulile, totusi gandita bine;

3.gradina dezordonata (sleampata)- totul alandala, fara noima, asocieri gresite atat de plante cat si de culori,plina de balarii si plante bolnave;

4.gradina romantica- cu plante aromate,bancute, statuete,fantani atreziene miniaturale, si mai puneti si voi ca eu nu mai stiu;

5. gradina austera-cativa pomi, doua trei floricele, usor de ingrijit si in rest gazon;

6. gradina sorcova-aglomerata-toate claie peste gramada, cat mai multe, sa fie, fara nici un loc de relaxare,fara un petec de gazon pe care sa poti circula, fara o alee.

7.gradini cochete-mititele, frumusele, curatele si cu multe floricele ( am pus la plural ca sa sune mai muzical);

8.gradini-parc-fiind vorba de gradini proprietate personala , eu le consider gradini de neam prost, adica ditamai parcul, nu mai conteaza cum e, e imens si atat.

9. gradina lipsa-adica numai beton in curte;

10.gradina plata-gradina cu un singur tip de plante; numai cu trandafiri, ori numai rosii, asa ceva;

Nu mai in vin in minte alte tipuri de gradini,(initial am avut doar patru), mai ganditi-va si voi, daca inca n-ati adormit citind postul asta! In orice caz, e clar ca fiecarui tip de gradina ii corespunde un anumit caracter. Si nu vreau sa incep sa fac asocierea, asta e la mintea cososului. Intrebarea era, voi ce tip de gradina aveeetiii? Intrebare malitioasa, stiu, dar daca nu vreti, nu-mi spuneti. Asa ca daca aveti timp, ganditi-va un pic la ce tip de gradini au prietenii vostri sau cunostintele voastre si o sa vedeti latura mai mult sau mai putin ascunsa a caracterului lor.(Post inspirat de gradina Elisei).

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în gradinarit și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Caracter de gradinar

  1. Tina T zice:

    ei, ce crezi tu ca puteam sa aleg si nicidecum altceva ?
    iata:

    „4.gradina romantica- cu plante aromate,bancute, statuete,fantani arteziene miniaturale…”

    …socotind ca arbustii ornamentali, pomii ca si copacii, exista in aceasta gradina, as adauga;
    o casuta pentru catel, una vesela, vopsita si avand musai, numele catelului scris pe ea, ca sa stie si el ca este *apropritar*, mai multe casute pentru pasarele, in copaci,dar nu orice fel de casute, ci unele care sa aiba alipite platforme pe care poti pune un vas cu apa si pe care pasarele pot poposi, cand se intorc din voiajul lor, inainte de a intra in casuta.
    Si pentru ca tot este vremea cireselor, as amplasa undeva, langa cires, o sperietoare…hi,hi… ca sa nu vina ciorile si sa manance toate ciresele.
    Dar sperietoarea sa fie frumoasa, stii cum e, un schelet din lemn, imitand corpul omului, imbracata cu toale misto, viu colorate, gasesti tu ceva de firma, pe acolo prin casa (glumesc desigur), cu o palarie, Chanel, daca se poate, pe cap si cu panglici multicolore, care in bataia vantului, alunga intrusii care vin la furat.
    Nu stiu daca mai lipseste ceva, dar in acest decor, prietenii care vin in vizita, (ei locuind la bloc), se vor simti ca in RAI si nu vor conteni sa laude gradina, ca si pe gradinar.

    Ti-am pus doua cantece care-mi plac enorm pentru ca odata, le cantam cu cineva…stii tu cu cine…

    pup,
    Tina

  2. Alexandra zice:

    Uite cata imaginatie ai si ti-o risipesti aiurea postand comentarii pe blogul meu sugar, ca nu mai e nou-nascut. Dar n-am ce-ti face, esti prea incapatanata! Merci pentru cantece, le stiam, desigur. Nea Gica, cel cu dioptriile mari , e unchiul meu, fratele mamei si il cheama chiar Tudor Gheorghe, ha ha.Doar ca la el Tudor e numele de familie, ca si al mamei. Tina, te mai astept cu mare drag.

  3. Elfa zice:

    Eu am o gradina romantica. De fapt, e un inceput de gradina, pt ca inca nu a implinit un an.
    Am casuta pt pasarele ( absolut superba!), statuete, vase vintage, bancuta.. urmeaza si o mica fantana arteziana sau ceva asemanator.
    Trandafiri albi si crem, iasomie, lavanda, hortensii roz, bujori albi, liliac si clematis violete si albe, un rhododendron roz/pal incredibil de frumos, azalee, roz si ele.. si ‘cercelusi’ liliachii. Astea sunt florile, deocamdata. Sub copaci am plantat margarete..

    • Alexandra zice:

      Bine ai venit, Elfa! Ma bucur sa aud ca ai o gradina atat de incantatoare. Dupa florile pe care mi le spui, pare a fi o combinatie de romantic cu New Age. Am sa-ti vizitez gradina cat de curand si te mai astept pe la mine.

  4. Elfa zice:

    .. cu mare placere.. Am sa pun si eu cateva poze zilele astea, cu florile mele.

  5. Alexandra zice:

    Ok, sa ma anunti, te rog.Multumesc.

Lasă un răspuns

