Patarea neagra la trandafiri

Pe trandafirii mei a aparut patarea neagra!!

 Este o boala frecvent intalnita la trandafiri si se manifesta prin aparitia pe suprafata frunzelor a unor pete negre. Apoi frunzele se ingalbenesc si cad. Daca boala nu este tratata, va afecta si florile. Am avut un an in care toti trandafirii au fost atinsi de boala, iar spre toamna nu mai aveau frunze deloc, doar cate o floare ici si colo.

Asa arata frunzele afectate. Le-am vazut ieri dimineata si m-am speriat.

 Ce este patarea neagra? Un fung, o ciuperca, ce apare ca urmare a excesului de umiditate in combinatie cu caldura la fel de excesiva. Unii zic cum ca ar fi acelasi lucru cu mana de la legumele din gradina. Dupa ce apar pe frunze, petele negre-ruginii se extind pe tulpina, pana la flori, afectandu-le.Mai intai apar petele, dupa aceea se ingalbenesc si in final , cad. Evident ca trebuie o stropeala, chiar una buna, aici nu trebuie sa ne fie frica sa stropim, trandafirii nu-i mancam. Fiind vorba despre o ciuperca, trebuie sa-i stropim cu un fungicid. Eu folosesc Dithane  dar mai sunt si altii, pe care eu nu i-am folosit si deci nu pot sa-i recomand. Intai se curata de frunzele bolnave; daca sunt afectati lastarii, se rup si acestia, chiar daca au boboci, apoi se stropesc. Eu dupa ce ii stropesc, pun cateva granule de Dithane la baza plantei, deoarece ciuperca este atat de rezistenta incat ramane in sol si reapare pe planta in scurt timp. Simultan se mai pune si ingrasamant, in special potasiu pentru cresterea rezistentei la atacul fungilor. De asemenea, foarte important: toate frunzele si lastarii afectati se strang si se ard, deoarece ciuperca respectiva este atat de rezistenta incat ramane pe frunzelele moarte si pe sol, in stare latenta si  apare din nou, chiar si dupa in an. Stropirea se face la doua saptamani, avand grija sa alegem o zi in care speram ca nu va ploua dupa..

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Trandafiri, Tratamente in gradina si nu numai și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Patarea neagra la trandafiri

  1. Alexandra zice:

    Multumesc frumos, am sa-ti urmez sfatul.

  2. Pingback: Trandafirii infloresc iarasi « Gradina visata

Lasă un răspuns

