Stropitori

Daca ma vedeati anul trecut cum udam gradina, imi plangeati de mila: uda leoarca din cap pana-n picioare, plina de noroi de nu-mi mai vedeai ochii si cu limba de un cot de la trasul furtunului prin toata gradina.De nenumarate ori am cazut pur si simplu, impiedicata de furtun,si va inchipuiti cum aratam , in mijlocul curtii, cu un papuc intr-o mana si cu furtunul in cealalta, bodoganind de mama focului ca nu pot si eu sa ud gradina ca lumea!Ce sa va spun, eram o incantare pentru ochi si pentru urechi…

Ei, dar anul acesta, dragutului meu de sot i s-a facut mila de mine si mi-a facut un sistem de udare super fain. Nu e el cine stie ce, dar decat furtunul cu care mai-mai ca ma spanzuram, e ceva totusi. Sistemul este compus din doi tamburi pentru infasurarea furtunului , furtunele propriu-zise si stropitorile. Se leaga in serie sau in retea, cum aveti nevoie, se ataseaza la capete stropitorile potrivite si asta e. Avantajul major este ca poti stropi in trei locuri simultan, cu conditia sa aveti destula presiune la apa.

Eu una am trei feluri de stropitori: una este un mustiuc, il folosesc sa ud plantele la radacina, ori sa pulverizez apa pe frunze, acolo unde se cere.Modul de imprastiere al apei se regleaza, cam ca la dus, e foarte simplu. A doua este o rozeta care imprastie apa circular, se infige in pamant, cam cum sunt aspersoarele in parcuri.A treia este tot un aspersor, dar mai mare si uda o suprafata de aproximativ 50 mp ( 10 m x 5 m) , dar  o sa vedeti pozele si o sa va dati seama  mai bine .

Produsele sunt de la Gardena, firma serioasa si cu traditie. Eu sunt adepta lucrurilor de calitate, chiar daca sunt un pic mai scumpe; stiti cum se spune: sunt prea sarac sa-mi cumpar lucruri ieftine. Asa si eu. Racordurile sunt tot de la ei, ca si furtunele si tamburii. Le-am cumparat de la Practiker, dar mai mult ca sigur ca la reprezentantul Gardena sunt mai ieftine (treaba e daca dau si en-detail).

Acum a devenit o placere udatul gradinii, abia astept sa se insereze si am si iesit.Dar nu inainte sa public acest post, nu prea frumos, nici prea interesant, dar pe care cine stie, poate il citeste cineva care ca si mine, candva, la ora asta abia isi mai trage sufletul dupa lupta cu furtunul.

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în gradinarit și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Stropitori

  1. Tina T zice:

    BRAVOOOOOOOOOO !!
    Ma bucur pentru tine, Alexandra.
    Stiu ce inseamna sa cari furtunul, mai ales cand legumele sunt printre randurile de vita de vie si sa ai grija, ca tragandu-l, sa nu rupi vreo rosie sau vanata. Acum, daca o rupeam eu, nu era nici o nenorocire, dar daca o rupea altcineva, ce-i patea cocoasa, nu pot sa-ti spun…
    Da, mi-ai dat de gandit, trebuie sa ma modernizez.
    pup

Lasă un răspuns

