Praga

Pentru mine, exista orase, ori locuri, in care nu m-as mai reintoarce, chiar daca sunt locuri frumoase.Altele , desi nu spectaculoase, cu un farmec deosebit insa,ma fac sa tanjesc sa le revad si ori de cate ori le-as revedea, traiesc aceeasi emotie ca prima data. Unul intre aceste orase esta Praga.Nu as fi vrut sa vorbesc despre capitale europene, acestea sunt in general cunoscute de mai toata lumea.Cu toate astea, Praga merita acest lucru din partea mea si  desi nu ma pricep  sa descriu frumusetea aparte a acestui oras medieval, am sa incerc totusi sa scriu cateva cuvinte.

Intreaga atmosfera a orasului este una boema, cu adevarat.Si Parisul este un oras boem, dar este mai glamour. Praga in schimb are un aer mai pregnant de autenticitate ,de cultural si de nobil.As asemui Praga  cu un batran nobil, perfect sanatos, cu mintea agera, intelept si hatru, curat si mandru, cu maniere alese si foarte tolerant, intelegator cu cei mai tineri si care inca isi pastreaza tabieturile, desi vremurile s-au cam schimbat.

Nu vreau sa va impui capul cu date istorice ori obiective turistice pe care le puteti gasi in orice ghid turistic, vreau doar sa va expun impresia pe care mi-a lasat-o Praga si care este si acum la fel de vie.Am colindat orasul atat cat m-au tinut picioarele, desi era de Craciunul 2008 si era cam frig, coplesita de aproape tot ceea ce vedeam, de la Castelul Praga, maret si impunator, catedralele  monumentale, pline de simboluri masonice,cu vitralii uriase si cat se poate de gotice.Apoi celebra Strada de aur, cu casutele ca de papusi, locul unde s-a nascut Franz Kafka.Apoi Podul Carol,vechi cat istoria, pe care acum 650 de ani se plimbau cavalerii in armuri si rasuna de tropotele cailor. Apoi cartierul evreiesc cu specificul lui, ori centrul vechi cu Catedrala Sf. Vitus, Biserica Sf. Nicolae, cea mai frumoasa biserica pe care am vazut-o. Asta ar fi ca arhitectura.

Dupa aceea vin cafenelele, restaurantele, multe in stil rustic, cu seminee care functioneaza, ori cuptoare de lut in care se coc placinte .Cantareti ambulanti, plini de talent si totusi nefrustati, celebrele marionete, prezente mai peste tot.Chioscuri cu carnati si vin fiert, turta dulce si vata de zahar. M-a impresionat de asemenea multitudinea de librarii si imensa varietate de carti.A fost prima si ultima data cand am regretat din suflet ca nu stiu limba ceha si ca nu am mai multi bani. Intre timp mi-a trecut…

Puneti Praga pe lista de prioritati a locurilor de vizitat, inaintea Romei, Vienei sau Londrei.Desi pana la urma, fiecare cu gustul lui.Pe mine Praga m-a vrajit cu farmecul ei si as merge acolo oricand, in Orasul de Aur traind senzatia de bun gust desavarsit,de maretie si de caracter ales.

Am stat ceva timp sa aleg cele cateva poze pe care le-am postat, timp in care am retrait multe din momentele petrecute la Praga. Au fost doar patru zile, dar patru zile care isi au un loc special in memoria mea.

O zi buna va doresc

Alexandra

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Calator prin lume și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

