Luna lui ciresar

 Luna iunie are pentru mine o dubla semnificatie: vine vacanta mare si se coc ciresii!  Eu una am o pasiune deosebita pentru ele.Cand eram copil ma urcam in toti ciresii disponibili si indisponibili, ca toti copiii. Nu v-a fugarit niciun vecin fiindca v-a prins la furat de  cirese? Cred ca zilele astea am mancat cate 2 Kg de cirese pe zi si nu ma intrebati cum stau cu stomacul, ca nu vreti sa stiti !!!  Se spune ca ciresele au un continut mai mare de vitamina C decat lamaile, asadar mancati cireste, va fereste de raceala. Dar in afara de cireste, tot in luna iunie incep sa infloreasca multe  flori de gradina.

Acum incep crinii, hortensiile, lavanda, regina noptii,craitele, lobeliile,begoniile, salvia , nemtisorul si multe altele. Am facut cateva poze cu unele din florile mele.

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Flori de gradina și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la Luna lui ciresar

  1. Tina T zice:

    Crini, clematite, nu-ma-uita (am vazut bine ?) si o tufa de busuioc…woooooooow,nu ma satur privind.
    Superbe florile tale, minunata gradina !
    Trei zile la rand am fost la Bila, Kaufland si Mega Image, sa cumpar busuioc verde.
    Aveam o comanda sa fac *Paste de primavara*, o reteta super, cu vinete, mozzarela, ardei gras (rosu, galben,verde-ca da bine la design), dar n-am gasit busuioc. Piata, era prea departe pentru mine, asa ca, ai mei si-au pus pofta-n cui, pana una, alta. Dar, m-am recompensat fata de ei, i-am indulcit cu un tort-crema de zahar ars.

    • Alexandra zice:

      Yammy. Eu nu mai pot manca nimic pe caldurile astea, uite chiar acum mi-am facut o citronada cu miere de salcam in care am pus cateva cuburi de gheata.Am patru feluri de busuioc, iar in poze sunt deja doua. Doar cel verde e facut de mine din seminte, restul sunt cumparati.Nu este nu-ma -uita, sunt nemtisori, mov, albi, roz si lila. ( A, gata, m-am prins, sunt florile cimbrului cu miros de lamaie. Seamana cu florile de lavanda, care sta si ea sa infloreasca. De fapt am cinci bucati, dar una e mai avansata).Si da-mi si mie te rog reteta de Paste de primavara,cand ai tu timp. Posteaz-o aici, poate mai intereseaza pe cineva.

  2. Tina T zice:

    Ok,
    iata:

    Paste de primavera

    Ingrediente;
    (pentru trei portii zdravene, dar la o adica, pot fi 4)

    Paste (spirale sau fundite mici) *BARILLA* sau *AGNESI*
    (acelea mai multe culori; da bine, rau…)

    2 ceape potrivite
    1 vinata potrivita,
    1 ardei gras verde,
    1 ardei gras galben,
    1 ardei gras rosu,
    (diferite culori, la fel, pentru a da bine)

    4 rosii
    250 g Mozzarela
    Ulei de masline

    Delikat, Vegeta-(legume)

    Mod de preparare;

    Fierbi pastele

    Tai vinetele (cu coaja) in fasii, apoi cubulete si le pui in apa rece cu sare – 30 de minute.
    Rosiile decojite si taiate cubulete, le pui la fiert cu 2 linguri de apa si una de ulei 10-15 minute.

    Prajesti ceapa taiata solzisori (se pune mult ulei) peste care adaugi cubuletele de vinete si la sfarsit ardeii taiati fasii, apoi sosul de rosii si vegeta.
    (se fierb in asa fel, ca legumele, abia sa fie patrunse)

    Adaugi Mozzarela taiata cubulete si lasi sa mai fiarba 10 minute.

    Toate se pun peste pastele fierte, se adauga busuioc verde taiat marunt, se amesteca, iar deasupra, certainement, o ramurica de busuioc cu floare cu tot.

    Pofta bunaaaaaaaaaaa !

  3. Tina T zice:

    si iar am dat o raita prin gradina ta…lavanda zici ?
    Ma omori de tot…
    Adooooooor lavanda:
    Am vazut campiile imense de lavanda, care in adierea vantului, isi schimbau culoarea, iar parfumul te imbata, dar ce m-a impresionat mai mult decat atat, au fost tufele rebele de lavanda, de-a lungul soselelor din Provence, care, incredibil, ajungeau pana la doi m. diametru.

    Poate iti place Enrico Macias

    Se spune ca Provence, este una dintre cele mai frumoase regiuni din Franta.
    Sunt de acord.
    Si ca sa exemplific, in acordurile lui Beethoven *Fur Elise*, fa un mic tur prin Provence.

    Dar, revenind la lavanda, pentru virtutile ei multiple, o folosesc intens:
    sapunul cu lavanda este cel mai puternic antiseptic,(e drept, destul de scump, dar merita); ca detergent pentru vase; ca balsam pentru rufe; impotriva moliilor, etc…

    O picatura de lavanda (parfumul *bien etre*, se gaseste pana si in magazinele Carrefour, din Franta, aici nu stiu, n-am cautat) pusa pe fata de perna sau intr-un vas de aromaterapie ori un saculet mic cu lavanda pus la capul patului, creeaza liniste si aduce somnul.

    Affectueuses pensees !
    Tina

    • Alexandra zice:

      De cate ori am fost in Franta si niciodata n-am ajuns in perioada asta in zona Grasse, sa vad si eu campiile cu lavanda. Am cumparat insa o data din Antibes miere de lavanda, lila, iti inchipui ce aroma avea. Enrico Macias? Am crescut cu el, parintii mei il placeau tare mult.Era vremea lui Dalida, Charles Asnavour, Eddie Mitchell, Johnny Holliday, Gilbert Becaut, Silvie Vartan, Mireille Mathieu, Serge Gainsborough, sa-ti mai zic?(Nu stiu daca am scris tocmai corect numele lor…).

  4. Parfumata gradina!
    Ce sunt guguloaiele alea de langa crinul galben?

    • Alexandra zice:

      Guguloaiele alea (ha! ha!, chiar! ) sunt albastrele de gradina (care mai pot fi si roz si albe). S-au scuturat si au ramas capsulele cu seminte. Se inmultesc in nestire, anul asta au rasarit si in gazon.

  5. doina zice:

    draga mea,uite ca iti fac o confidenta!sunt o sentimentala incurabila si… un pic conservatoare.Iti scriu acuma in special pt. crini, de ce ?pentru ca pe spate mai spre umeri am pe piele un contur de crin.acuma cand este anotimpul lor, se cunoaste mai bine.Mama mea o iubitoare de flori a cerut (cand era gravida)unei vecine o floare de crin, nu i s-a indeplinit cererea, si atunci a pandit-o pe IORDANA si a furat o floare. de frica a pus-o la spate si a mers cu fata spre casa pina a intrat in curte sa nu o vada .mi-a povestit asta de multe ori si chiar daca nu e adevarat mie imi face placere sa cred. imi place si regina noptii dar despre ea iti povestesc alta data .
    pentru toate florile pe care le ingrijesti te admir si sigur acolo sus cineva zambeste ca-L ajuti sa incante oamenii cu minunatiile care se cheama FLORI.
    cu bine !

    • Alexandra zice:

      Iti fac si eu o marturisire. N-am furat in viata mea decat cativa trandafiri si tot cand eram gravida. Pe vremea aia stateam langa Parcul Tineretului, si in fiecare seara ieseam la plimbare si furam cate un trandafir. Dupa ce am nascut, mi-a trecut, dar pasiunea pentru trandafiri a ramas. Fiu-meu insa nu are niciun semn pe el, cu toate ca la cati trandafiri am furat, ar fi trebuit sa aiba, macar unul.Multumesc pentru cuvintele frumoase, esti oricand binevenita in gradina visata.

Lasă un răspuns

