Inapoi la sapa!

Si uite asa dintr-o postare in alta se duce saptamana, vara, anul. Ma intreb,  ca nou blogger ce sunt , despre ce naiba o sa mai scriu la iarna? Despre ce mai fac legumele in congelator, ori semintele de flori in pungile de hartie? O sa vad eu atunci, trebuie sa-mi mai vina idei. De fapt, nu sunt moarte decat vreo doua luni, decembrie si ianuarie.Pana in noiembrie-decembrie avem pregatirea gradinii pentru iarna,plantarea bulbilor,musuroirea trandafirilor, apoi din februarie, pregatirea rasadurilor, a livezii, insamantarea mazarei,ce ar mai fi? Mai sumt florile de interior, si mai gasim noi.

Postul asta l-am facut  duminica, din lipsa de preocupare si nevroza datorata caniculei ( amoc), dar il public azi, din aceleasi motive.

Sfecla rosie a crescut binisor. Am scos una ca muream de curiozitate si e cam cat o nuca. Deci mai are…

Va rog frumos sa ignorati buruienile.Multumesc!

Stiti ce e aici? in partea dreapta e un rand de Thuia Smarald, incerc sa delimitez zona de legume de restul, desi mai intercalez legume-flori, apoi un rand de Regina-noptii, rosie ( teapa mare, pe plicul de seminte erau albe si astea rosii nu miros). Apoi vine un rand de ardei iuti. Voi vedeti vreo ratiune in acest aranjament? Nici eu, dar imi place.

Fundul curtii. In dreapta, nu se vede, e turnata o placa de beton pe care am pus masa de gradina. Cand s-a sapat, a ramas o gramada de pamant , dar nu l-am aruncat ci l-am terasat langa gard. Mai trebuie placate cu ceva caramizile alea si o sa arate bine.Se mai vad aici tufele de busuioc grecesc, lavandele , rozmarinul si cimbrul. Intre timp am mai pus niste regina noptii cumparata din piata ( dupa ce m-am chinuit 3 luni cu rasadurile mele care de fapt erau rosii, nu albe)

Ia uitati cat s-a facut! Grasu’!

Aici e o glicina, care n-a inflorit, cred ca n-am tuns-o si de-aia. Daca stie cineva cum se tunde si imi spune si mie, ii multumesc anticipat.

Zuchinni galben. Abia acum l-am descoperit.

Albastrele de gradina. Gradinaritdupaureche, astea fac gogoloaiele de care m-ai intrebat.

Lavanda cea mare sta sa infloreasca.

Azi parca nu mai e asa de cald, asa ca, inapoi  la sapa!

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Flori de gradina, gradinarit și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

21 de răspunsuri la Inapoi la sapa!

  1. Toate sunt asa de frumoase! Si se vede cat de mult ai muncit. Le place la iepurasi frunzele de sfecla? 🙂

    • Alexandra zice:

      Aa,buna, bine ca ai intrat! Voiam sa-ti spun ca am aflat cum sa racorim iepurasii. Le pui in cusca sticle de apa pe care le-ai tinut la congelator si sunt inghetate bocna. sa vezi cum se dau pe langa ele si pana la urma se lungesc chiar acolo, langa sticle, mai mare hazul! ( E de la veterinar „reteta „) Frunze de sfecla nu le-am dat, am pastrat niste salata pentru ei si sunt innebuniti dupa ea, lasa morcovi, lasa orice pentru salata! La gradina as fi facut mai mult, da’ ce sa te faci cu canicula asta care parca nu se mai termina. In seara asta am crezut ca o sa ploua, dar nimic! E cumplit , si plantele sufera de caldura! Multumesc in numele florilor mele pentru aprecieri!

      • Eu mai stiu ca e bine sa pui cuburi de gheata in apa lor de baut.
        Alor mei le place foarte mult frunzele de morcovi, frunzele de chimen, de urzica moarta, de papadie, rochita randunicii si iarba in general(din astea am gramezi).

      • Alexandra zice:

        A, perfect, ca iarba am si eu, chiar si trifoi din ala pitic si care-mi tine loc de gazon. cand tund iarba nu mai stiu ce sa fac cu ea. Acum e clar, o dau la iepuri.

      • Vezi sa nu le dai iarba uda…cica se umfla si mor.

      • Alexandra zice:

        Aoleo! Chiar azi le-am dat niste salata, era uda de la ploaie! Sunt o criminala. Fug sa vad ce fac!! Am revenit, sunt ok. Sper sa nu se intample ceva cu ei. Merci, bine ca mi-ai spus, sunt total novice in privinta animalelor, n-am apucat sa aflu nimic, dar se pare ca treaba e mai serioasa decat credeam eu. Trebuie sa ma pun pe studiu.. Pfui, intru in sesiune!

      • Nu mai stiu daca ai zis…ce sunt fete sau baieti?

      • Alexandra zice:

        N-am zis, sunt pereche, din parinti diferiti, deci e ok daca se „casatoresc”.Sper ca la toamna sa avem pui, nu?

  2. wordchicken zice:

    What is beautiful and God likes.

  3. Pingback: Vise – Sânge balcanic (94) poem « Cosmin Stefanescu's Blog

  4. Georgiana zice:

    da-mi si mie o sapa! zau ca vin sa te ajut!

  5. Alexandra zice:

    Pe bune? Adica… nu ma amagesti, nu?

  6. Georgiana zice:

    Parol! Om serios sunt, ce mama ma’sii!

  7. Mona zice:

    Hello Alexandra,
    Thanks for your comment!!! Your English is great!!! You’re too modest!!!
    Si ce gradina frumoasa ai!!!!!!!!!!! M-am tot uitat la poze si nu m-am saturat 🙂 Am vazut lavanda ta, e minunata. Cum o inmultesti?
    Am vazut ca ati vorbit de iepurasi. Si eu am avut mai demult. Tin minte ca se dadeau in vant dupa tulpinile de nap. N-am inteles niciodata ce le placea atat de mult la batele alea paroase si tari 😀
    Anyway, ma bucur ca ti-am gasit blogul, keep in touch,
    Mona

    • Alexandra zice:

      Despre lavanda o sa scriu cat de curand un articolas, astept sa infloreasca bine, ca sa pune si poze, asa ca iti spun acolo ce si cum.Napi n-am si nici nu stiu cum arata. And my english is not so great, but anyway , thanks,you are very kind. See you!

Lasă un răspuns

