Dimineata in gradina

Pana acum ceva timp, primul lucru constient pe care il faceam dimineata era sa-mi aprind o tigara. Acum insa, ies afara in gradina si trag adanc aer in piept! E totusi ceva, pe drumul meu spre lasatul de fumat.Iar dupa aia fac poze!!

Plec si ma intorc diseara;pana atunci va las in gradina mea plina de roua. Sa fiti cuminti si sa nu calcati pe flori. Castravetii sunt amari, nu va sfatuiesc. Puteti gusta din coacazul alb si cand ma intorc sa-mi spuneti si mie cum e ca eu am uitat de acum un an.

Pa pa

Alexandra

Tutunul

Rucola reloaded

tutun

busuioc rosu

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Flori de gradina, gradinarit și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

23 de răspunsuri la Dimineata in gradina

  1. nuclearrr zice:

    Superb:)

  2. Georgiana zice:

    Ai o nebunie de gradina! In ce priveste lasatul de fumat, iti doresc „succesuri”. Eu am incercat de vreo ori si n’am reusit, vointa mea vis a vis de fumat lipseste cu desavarsire… S’au scumpit si tigarile ca naiba si nici asta nu m’a convins…
    Te pup, si’ti doresc un sfarsit de saptamana pe masura asteptarilor!

    • Alexandra zice:

      Nasol cu fumatul asta, Georgiana, cred ca pana nu-mi zice doctorul ca mor daca nu ma las, eu nu ma las. Sau mai stii, poate daca trec pe tutun din gradina, m-oi lasa, naibii.Merci si tie la fel. Pupaturi.

  3. Si …cum zici ca pregatesti solul?

    • Alexandra zice:

      Pai… nu zic.Bine ai poposit, Viorel.Pamantul e foarte ,foarte bun. Aici a fost inainte padure (vechii codrii ai Vlasiei) ,plus ca pana sa iau eu terenul ,era groapa de gunoi a comunei, unde se arunca orice, inclusiv balegar, gainat si alte dejectii,deci iti inchipui. Am vazut rame groase ca degetul meu mic de am zis ca sunt alte vietati. Doar o sapa zdravana toamna si primavara.Nasol e ca si buruienile cresc fooooarte bine aici!

    • Alexandra zice:

      Aha! Am citit pe blogul Georgianei comentariile alea malitioase , mai sa fie nu mai poate sa faca omul o gluma ca voi o luati la modul personal! Se pare ca de-aia s-a inventat plugul, ca metodele vechi au devenit ineficiente. Ei?

  4. Georgiana zice:

    erata: de vreo 3 ori! 🙂 mananc cuvinte de foame!

  5. victoria zice:

    excelent.Te astept sub marul ala :))
    Ce soi sunt rosiile alea pline de flori?Nu am mai vazut atatea flori la un singur fir.
    Crinul e superb.

  6. Tina T zice:

    As vrea sa ma prinzi la furat…(e un obicei de-al meu mai vechi)
    As intra pe furis in gradina casei tale, cand stapanii nu-s acasa, as umbla din floare-n floare, in varful picioarelor, (doar ne-ai atras atentia sa nu calcam pe flori) si nehotarata fiind ce sa fur si imbatata de parfumul florilor si de frumusete…intr-un tarziu, la capatul puterilor, as cadea moarta de somn, langa vrejul de dovlecel, cel cu flori minunate…

    De coacazele tale nu m-as agata, cu toate ca mi-ar fi pofta, m-ar tenta…
    Dar coacazul imi aduce aminte de copilaria mea;
    pe cand aveam vre-o 6 anisori (ca am avut si eu), primavara, tata vindea in piata, puiet de coacaz, agris, smochin, zmeura si nu mai stiu ce…
    Intr-o zi, tata ne luase si pe noi la piata, pe mine si pe Pierre, mon frere si ne-a lasat pe noi sa vindem, el a plecat.
    A vrut intotdeauna sa ne invete…sa stim de toate ca sa ne descurcam in viata, asta am inteles-o mult mai tarziu.
    Ei bine, intr-un noroc, am vandut aproape tot in doua ore.
    Eram tare multumiti de noi si-l asteptam pe tata sa se intoarca si sa plecam acasa.
    Dar cum nu mai venea, eu ma plictiseam de moarte, si atunci imi trece ceva prin minte…
    Ii spun lui Pierre;
    da-mi si mie niste bani de acolo (fomeia, din mine!), banii fiind intr-o tasca-saculet cu snur, tricotat de mama.
    Iar el zice; asteapta sa vina tata, sa-ti dea el;
    ba nu, da-mi tu fara sa stie tata, ca el n-o sa-mi dea.
    Si n-a vrut sa-mi dea, l-am rugat, l-am amenintat ca-n viata mea nu mai vorbesc cu el, daca nu imi da, ca il spun lu’ mama…
    Degeaba.
    Asta era Pierre, nu pacalea, nu mintea, nu fura, iar eu m-am pus pe un plans, (ca plangeam la comanda-teatru), de se uita toata lumea la noi; ti se rupea inima…
    Si o doamna mai miloasa care era prin zona, a venit sa ma impace.
    – Ce faci puisor, de ce plangi ?
    – Mi-e foameeeeeeeeeee !
    – De ce nu te duci sa-i cumperi un covrig, il intreaba pe Pierre.
    Ba ma duc.
    A plecat Pierre, a plecat si doamna, iar eu ramasa singurica langa *borcanul cu miere*, imi var mana in tasca si scot de acolo cat pot, cu pumnul meu cel mic, si-i var in buzanar.
    Cand am ajuns acasa, tata ne-a laudat, iar mama, bucuroasa si fericita, ca ce copii minunati are ea, dezbracandu-ma de palton, vede ca imi atarna din buzunar, o bancnota:
    baga mana in buzunar si o scoate incarcata.
    Am incremenit…nu ca m-a prins cu mata-n sac, nu ca am furat banii, nu ca a aflat Pierre ce facusem eu cat s-a dus sa-mi cumpere mancare, ci pentru ca nu aveam scapare…n-aveam cum sa fug, n-aveam pe unde sa fug ca ma tinea de mana.
    Si-atunci Pierre zice:
    Eu i-am dat…

    Atat pot sa-ti mai spun, ca de-a lungul anilor, Pierre, a incasat de nenumarate ori, bataia in locul meu; n-aveam nici o vina, era benevol din partea lui…

    pup,
    Tina

    ps.
    si poate ca nu ti-as fi spus aceasta poveste sentimentala, dar peste zece zile, exact, este Sfantul Petru…

  7. chiccutza zice:

    Cand ma uit la pozele din gradina ta imi vine sa las totul balta pe aici pe unde sunt si sa ma intorc acasa,sa ma mut la tara.
    Mi-e dor de Romania si mi-e dor de gradina de la tara.
    Am descoperit blogul tau de-abia ieri,dar am devorat tot ce ai scris;)

    • Alexandra zice:

      Buna Chiccutza, bine ai venit acasa! Pe ce meleaguri esti? Cand mai te cuprinde dorul, esti binevenita, sa-ti mai treaca de alean!

      • chiccutza zice:

        Sunt in Italia de 10 ani si inca nu m-am obisnuit aici.Dorul de Romania mi-a macinat sufletul.
        Am 2 copii frumosi de 5 si 8 ani.Numai pentru ei am stat atat aici.
        Acum ma gandesc sa ma intorc acasa,dar nici sotzu’ meu nu prea vrea sa se desparta de tara lui :).
        Avem o casa la tara si o gradina de 1600 mp care sta si ne asteapta,iar eu cultiv rosii pe balcon:(.
        Te admir pentru gradina pe care o ai si putin te invidiez:).Vazand munca ta parca imi dai curaj si mie.

      • Alexandra zice:

        Chiccutza, nu stiu ce sa zic… vezi si tu ce e in Romania, crezi ca merita sa te intorci? N-ai idee cum ne sufocam noi aici si cum nu putem face nimic. E cumplit! Privit de afara pare idilic, te cred, dar nu e asa! E o mizerie de neanchipuit, fizica si morala. Eu zic sa te gandesti bine de tot inainte de a lua o decizie. Mai vino pe acasa, stai o perioada, poate asa iti va fi mai usor, dar sa te intorci ca sa traiesti aici? Pana la urma e decizia ta, dar iti doresc sa iei cea mai buna decizie pentru familia ta. Cu bine si te rog sa mai vii pe la mine, esti oricand binevenita! Te pup.

  8. Tina T zice:

    Draga Alexandra, eu am socotit ca te binedispun cu povestioara mea, ma amuzam cu ai mei, ori de cate ori, ne adunam cu totii si toti povesteau ce faceam eu…doar eu…in copilarie.
    Nu m-am gandit ca-ti trezesc amintiri.

    Dar uite, ti-am adus flori exotice care concureaza cu florile din gradina ta.

    • Alexandra zice:

      Hahaha! Asta mi-aduce aminte de copilaria lui Mihai, ma innebunise cu Bear necessities, o punea de 30 de ori pe zi, poti sa crezi ca stiu cuvintele pe dinafara si acuma.?! M-am uitat si am cantat si eu, mai aveam putin si dansam dar mi-e prea lene de la caldura asta! Merci, sa traiesti!

  9. Elfa zice:

    E imensa gradina ta. Imi poti spune pe ce suprafata se ‘desfasoara’?

Lasă un răspuns

