Pastrarea trandafirilor in vaza

Ati observat ce repede se ofilesc trandafirii in vaza, in special cei din import? Am scris aici cateva trucuri pentru prelungirea vietii lor in detentie. Mai vreau sa va spun ca eu nu-mi pun trandafiri in vaza acasa. Am taiat cativa vara asta sa duc la serviciu, sa-i am si acolo in ochi, dar altfel nu, nu ma lasa inima.

Asadar:

1-Se recolteaza dimineata devreme pe racoare;

2.-Bobocii sa nu fie prea inchisi, caci nu se mai desfac, dar nici prea deschisi, caci se trec mult mai repede, normal;

3. Taietura se face oblic, cu un cutit bine ascutit, dupa care se indeparteaza frunzele care in mod normal ar sta sub apa. Aceasta masura impiedica formarea bacteriilor in apa.Nu indepartati coaja de pe tija, veti scurta viata trandafirului;

4. Imediat dupa aceasta operatiune, se tin tijele cateva minute in apa calda. Eu mai si crestez capatul tijei, pentru ca apa sa intre mai bine, deci pentru o mai buna hidratare. Daca va lasa sufletul , puteti tasa chiar capatul tijei cu ciocanul de snitele. Stiu ca suna barbar, dar astfel le prelungiti viata cu una-doua zile bune;

5. Se pastreaza mai bine la loc racoros, feriti de bataia directa a soarelui;

6. Puteti pune in apa conservant pentru flori, unii pun si zahar, o lingura la 3 litri de apa, am mai auzit si de aspirina. Apa se schimba zilnic, sa nu uitati;

7. Vaza sa fie destul de incapatoare, astfel incat trandafiririi sa-si poata lua destula apa si sa nu se sufoce in aglomeratie;

8.Pentru trandafirii cumparati, (frumosi, dar fara miros)  care sunt crescuti cu perfuzii cu fertilizatori, fortati sa infloreasca,deja tratati cu conservanti , nu garantez metodele de mai sus, dar puteti incerca, cine stie.

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Trandafiri, Tratamente in gradina si nu numai și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Pastrarea trandafirilor in vaza

  1. Cei de cumparat nu prea tin in vaza, dar cei din gradina rezista cateva zile.
    Depinde foarte mult si cat timp au fost tinuti fara apa. Mai stiam ca e bine sa le faci o baie, sa ii scufunzi efectiv in cada.

  2. cristina zice:

    buna! am prins un trandafir din comert, dar am o problema….creste ce creste si apoi frunzele incep sa se usuce. si tot asa la cateva luni. ce sfaturi imi poti da si mie , te rog! multumesc.

Lasă un răspuns

