Deodorante naturale

Nici nu vreau sa va spun ce efecte dezastruoase pot avea deodorantele asupra sanatatii noastre, pentru ca banuiesc ca le stiti cu totii. Totusi, continuam sa le cumparam din comert, sunt unele cu care ne-am obisnuit de ani buni, fac parte din nota noastra specifica. E usor sa ni le procuram gata facute, mai ales ca nu sunt scumpe, miros frumos si de ce sa nu recunoastem, au efect.

Nu vreti sa incercam sa ne preparam singuri deodorantele? Macar asa, sa vedem ce iese? Poate ne plac, poate au efect timp mai indelungat. In orice caz, sunt muuult mai sanatoase decat cele de cumparat, asta se stie.

Cele mai bune antiperspirante sunt cele din plante, arbori sau fructe aromate. In cazul unora se poate folosi intreaga planta  (salvie, cimbru, busuioc), in cazul altora se utilizeaza frunzele si florile ( trandafiri, iasomie, lacramioare, menta), coaja fructelor (lamaie, portocala), scoarta sau mugurii unor arbori (scortisoara, cuisoare).

Salvia

Din uleiul esential de salvie se poate prepara un deodorant persistent si dezinfectant. Acesta nu este iritant si pastreaza stratul protector de pe suprafata pielii. In plus, salvia se remarca prin efectele ei antiseptice, emoliente si cicatrizante. Compozitia: 20 de picaturi de ulei esential de salvie, 3 picaturi ulei de portocal sau busuioc, 100 ml apa distilata, 4 lingurite de alcool de 50 de grade.Toate se pun la macerat intr-o sticla. Dupa 10 zile solutia se filtreaza prin trei straturi de tifon, se pune intr-un pulverizator si se foloseste dupa fiecare baie.

Trandafiri

Compozitia: 3 linguri de petale de trandafiri pentru dulceata,150 ml apa de trandafiri, 3 linguri de frunze de menta, 5 linguri alcool de 50 de grade (vedeti sa nu puneti tuica!) , 5 cuisoare. Toate , cu exceptia alcoolului se pun la macerat intr-un borcan inchis ermetic. Dupa 7 zile se adauga alcoolul si se continua macerarea inca 3 zile, Solutia se strecoara prin tifon si se pune in pulverizator. Se foloseste dimineata, efectul sau durand peste 24 de ore.

Lamaie

Pentru zilele caniculare este foarte eficient otetul preparat din lamaie. Acest deodorant natural are meritul ca inchide porii dilatati, dezinfecteaza pielea si regenereaza stratul protector al tegumentului. Otetul se prepara din coaja de la trei lamai si 1 l de otet de fructe, care se pun la macerat la loc calduros. Dupa doua saptamani se strecoara si poate fi folosit atat ca deodorant cat si adaugat in apa de baie.

Deodorizant de camera

Pentru a obtine un aer proaspat si in locuinta,se folosesc uleiurile esentiale din plante, care se adauga intr-un bol de apa plata.Se pun 10 ml picaturi de ulei de brad in 50 ml de apa. Acest amestec raspandeste in aer un miros foarte placut, racoritor, fiind usor suportat de catre cardiaci si astmatici. (text preluat din www.green-report.ro)

Este evident ca exista foarte multe retete de acest fel, din care puteti alege aromele care va plac cel mai mult.Eu chiar in weekend-ul urmator am sa-mi prepar pe cel din lamaie si pe cel din muguri de brad. Uleiuri esentiale am vazut ca se gasesc pe la magazinele naturiste. Daca o sa vad ca nu mai sta nimeni pe langa mine, e clar, revin la deodorantul de la Carrefour.Va tin la curent!

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Cat mai natural și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

29 de răspunsuri la Deodorante naturale

  1. Viatalatara zice:

    Foarte utile retetele. Poate imi fac timp sa dau o fuga pana in Plafar pentru uleiuri si sa incerc si eu prepararea. Cred ca miros…mmmmm

  2. Maryanne zice:

    poate incerc sa fac din trandafiri.Am din acestia de dulceatza.Am si salvie ,dar trebuie sa fac ulei mai intai.

    • Alexandra zice:

      Stii sa faci ulei? Bravo!

      • Maryanne zice:

        O sa caut reteta ,ca am o carte cu uleiuri din plante medicinale.Sanatate din farmacia Domnului Maria Treben

      • Alexandra zice:

        sa-mi zici si mie, te rog

      • Maryanne zice:

        uite reteta:Uleiul de salvie

        In jumatate de litru de ulei de masline extravirgin se pun 10 linguri de parti aeriene de salvie, uscate si maruntite. Se lasa amestecul la soare vreme de 2 saptamani, dupa care se filtreaza, se adauga 20 de picaturi de ulei volatil de salvie pentru uz intern (se gaseste in magazinele tip plafar), iar preparatul obtinut se trage intr-o sticla inchisa la culoare, care se pastreaza in locuri intunecoase si reci.
        Eu o sa-l fac cu siguranta.Se spune ca ,cine are salvie in gradina tine batranetea departe.

      • Alexandra zice:

        Saru’ mana. Uite am cateva tufe de salvie de cativa ani si nu le-am folosit niciodata. Gata, ma apuc de treaba!

      • Maryanne zice:

        Uleiul volatil de salvie il cumparam deoarece se obtine doar prin procedee industriale (prin distilarea plantei proaspete) si este unul din cele mai folosite uleiuri volatile din lume, datorita extraordinarelor sale insusiri antiseptice, fiind utilizat si drept conservant al produselor alimentare (mai ales in America Latina).

      • Alexandra zice:

        Da, citisem si eu cate ceva despre salvie ca e buna rau. Ce bine ca am in gradina!!

    • Maryanne zice:

      eu beau infuzie de salvie,mai ales iarna.E atat de placuta la gust cu miere si lamaie.Si fiica-mii ii place ,cand a vazut cu c pofta il beau ,a inceput si ea.Eu am 3 tufe mari,au 4 ani.

  3. Georgiana zice:

    Abia astept sa-mi zici ce ti-a iesit!

  4. Eu mai stiu ca sunt bune impotriva transpiratiei bicarbonatul si piatra de alaun.

  5. lore zice:

    O intrebare:
    La deodorantul de salvie e 20 ml ulei esential de salvie sau 20 de picaturi de ulei esential?

  6. lore zice:

    Bicarbonatul nu blocheza porii, piatra de alaun in schimb da.
    Alexandra, nu ai mai spus cum a iesit deodorantul.
    Ma bate gandul sa imi fac si eu din cel cu salvie.

    • Alexandra zice:

      N-am mai spus, fiindca mi-a iesit o lesinatura! Am facut otet de lamaie, dar a iest foarte slab, e posibil ca otetul sa fi fost de vina. Acum insa am in pregatire in camara un otet de mere facut cu mainisoarele mele si am sa incerc si cu el. Daca era sa fi stat in baza deodorantului de lamaie pe care l-am facut,cred ca vara asta as fi avut bluzele ude mai tot timpul. Dar mai incerc, sunt perseverenta.

  7. lore zice:

    Pai din pacate otetul nu e antipersiprant ci doar deodorant, deci e normal sa transpiri. Salvia din cate stiu eu are un usor efect antiperspirant.
    Oricum ideea e ca cu deodorantele astea transpiri dar nu mirosi urat.
    Si de fapt asta vreau sa intreb: otetul a tinut bine din punct de vedere miros?

  8. lore zice:

    Da, aia intrebam 🙂
    Ca eu mi-am facut un deodorant crema cu bicarbonat de sodiu. Este cel mai eficient din tot ce am folosit vreodata dar pe mine m-a iritat, asa ca sunt in cautare de noi solutii mai neiritante.

  9. lore zice:

    Nu, dar e o idee 🙂
    O sa iti zic ce iese dupa ce imi trece iritatia, ca nu am mai avut curaj sa il folosesc

Lasă un răspuns

