Prajitura cu caise

Cum m-am trezit, am facut la repezeala o prajitura cu caise. Am si mancat o bucata! Miam! E racoroasa, caisele sunt dulci-ascrisoare, cum imi plac mie, iar blatul e cel mai usor si mai simplu blat din lume.Plus ca e parfumata, stiti ca eu am o boala, sa miroasa si frumos, nu doar sa arate bine!

Gata, ma duc sa mai mananc una!

P.S. ok, m-ati convins, hai sa pun si reteta. Bucataria nu e punctul meu forte, nu ca as avea vreunul, oricum, nu ma fac de ras, asadar ce s-a mai lungim cu vorba, reteta:

5 oua

5 linguri de ulei de floarea soarelui

o cana (cat are o cana?) de zahar

o cana, aceeasi, de faina

zahar vanilat

juma lingurita praf de copt ( sa fiti siguri ca creste, daca ouale sunt batute bine-bine spuma, nu mai e nevoie)

caise

Se bat albusurile spuma cu zaharul. Separat se amesteca galbenusurile cu uleiul, atat cat sa se incorporeze, dupa care se toarna peste albusuri si se mai bat. Se pune apoi faina, zaharul vanilat si praful de copt si se mai bat pana se topeste zaharul. Asta-i blatul. Se unge o forma cu ulei sau unt si se tapeteaza cu faina. Se pune compozitia la cuptor pret de cateva minute, sa se mai intareasca un pic, pentru ca daca punem de la inceput caisele, coca fiind moale, se vor duce la fund. Dopa 5-10 minute, sa scoate forma din cuptor si se aseaza caisele, jumatati sau sferturi daca sunt prea mari, cu partea interioara in sus. Se coace 30-40 minute la foc potrivit. Asigurati-va ca este bine coapta, sa nu ramana moale la mijloc. Se poate pudra cu zahar pudra.

Eu deja nu mai am. Maine cred ca mai fac una, dar cu visine, ca nu mai am caise…

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Retete simple și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la Prajitura cu caise

  1. Maryanne zice:

    e f buna,si eu fac si mai fac si din piersici si nectarine.Se face f repede si f buna.Nu mai vb de aspect.

  2. Georgiana zice:

    Alexa, cred ca te-ai prins ca tre’ sa’mi trimiti reteta, da????? Arata bine tare si’mi imaginez ca si gustul e pe masura!
    Pupici!

  3. Zana Eficientei zice:

    reteta nu pupam?

    • Alexandra zice:

      Buna, Zana! Hai sa nu-mi spui ca te-a impresionat prajitura mea si vrei reteta! Ma gandeam ca nu e cine stie ce si o dau doar pentru cei interesati de-a devaratelea. O sa ti-o trimit pe mail, in formatul in care am transmis-o si Georgianei.Stii, nu vreau sa ma fac de basm, asa pe mail, ramane intre noi…

  4. Georgiana zice:

    Aha! te-ai apucat de schimbat temele! e clar ca te-ai plictisit azi! 🙂

Lasă un răspuns

