Leonardslee Gardens

Am fost acolo in anul 2000, aprilie. Este in sudul Angliei, in regiunea Sussex, aproape de Brighton, langa Canalul Manecii. Eram la un curs de trei saptamani despre pietele de capital si intr-o zi , cum sunt eu capul rautatilor si cum chiuleam inca din clasa a zecea, mi-am luat doua colege si am plecat sa vedem Leonardslee Gardens.Adica raiul pe pamant. O gradina de cateva hectare cu azalee si rhododendroni. Pe vremea aceea nu aveam camera foto digitala, dar am gasit pe internet niste poze foarte bune.

Am pus acest post pentru ca acum cateva saptamani citeam undeva  ca Leonardslee Gardens s-a vandut catre un bogatas din Europa de Est, anonim, cu suma de 5 milioane lire sterline si ca va mai fi deschis doar pana pe 30 iunie anul acesta. Adica pana miercuri. Deci mai avem timp…

Sunt convinsa ca orice gradinar va ofta la vederea acestor poze. Nu mi se pare drept ca doar un singur om sa se bucure de atata frumusete. Sunt de-a dreptul revoltata! Nu stiu cui a apartinut domeniul, probabil vreunui nobil atins de criza, in orice caz rusul, sau ce-o fi noul proprietar , putea sa lase parcul deschis pentru public macar o zi pe saptamana.

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Calator prin lume, Parcuri si gradini și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la Leonardslee Gardens

  1. Georgiana zice:

    da’ chiar ca’i Raiul pe pamanat… Doamne cata frumusete!! Chiar ca nu-i la locul ei asa o privatiune…Oricum, esti o norocoasa c’ai vazut asa ceva…

    • Alexandra zice:

      Da, este frumos ! M-am ofticat rau cand am citit ca un idivid a cumparat. Iti inchipui ,parcul ala e la el un fel de casa de vacanta. Am vazut acolo cand am fost o expozitie bonsai cu pomisori batrani de 150 de ani, erau si infloriti, magnifici. Din pacate asta e lumea in care traim.

  2. Nici nu cred ca e real! Frumos tare!
    S-ar putea sa se razgandeasca bogatasul. Nu poti sa pastrezi asa ceva doar pentru tine.

  3. Maryanne zice:

    doamne!!!!!cata frumusete!!asa o fi si in rai?

  4. Maryanne zice:

    pai ce ai cautat acolo?cu o asa gradina frumoasa,mai ai chef de plecat in iad?

  5. DOINA zice:

    NU POT SA RESPIR DE ATATA FRUMUSETE………..
    c r i m i n a l e ……

  6. anca pop zice:

    DA am vazut si eu ceva asemanator prin alte tari si la fel ca voi n am crezut ca se poate ,ca i real…Ma intrb cine a gandit toata chestia ca chiar ca trebuie gandita bine sa fie tot timpul ceva perfect inflorit exact in acea perioada ce sa mai zic de costuri si munca de intretinere dar cred ca merita …pacat ca nu mai poate fi vazut si de alti iubitori de frumos …

    • Alexandra zice:

      Alte tari au un cult al florilor si al gradinilor.In special tarile regat, asa mi se pare mie: Anglia, Belgia, Olanda, dar si Germania si Austria.La noi in parcuri nici gazonul nu creste, iar florile , ce sa mai vorbim…

  7. anca pop zice:

    ps am uitat sa zic ca eu am vazut ceva similar la un conac (domeniu ) englezesc in IRLANDA da ii ajuta si clima….

  8. gabriela zice:

    un adevara paradis. Deosebite gradinile acestea. Asa ceva, chiar ca nu am mai vazut.

Lasă un răspuns

