Plante aromatice-cimbrul

Mie nu-mi place cimbrul in mancare, de ce sa fiu ipocrita, nici in fasole, nici in sarmale, nu-mi place si gata. In schimb imi place cum arata in gradina si cum miroase. De-a lungul anilor am adunat in gradina cateva feluri de cimbru, unul dintre ei habar nu aveam ca e cimbru pana nu l-am vazut intr-o revista cu gradini.Iar asta e cel la care tin cel mai mult pentru ca are miros de lamaie, zau! Asa se si numeste: cimbru cu miros de lamaie. Tot atunci am aflat ca mai exista si alte plante aromate cu miros de lamaie ( de exemplu menta). Nu i-am inmultit, nu ma intrebati cum se inmultesc, cautati si voi pe net, ca gasiti o gramada. Gasiti si despre folosirea cimbrului ca planta medicinala, dar mie mi se pare ca din acest punct de vedere busuiocul il bate la fund.Toate tufele de cimbru le-am  cumparat pur si simplu din florarii, de la Bricostore, de la Cris Garden, ce mai stiu eu de unde….

Cel cu miros de lamaie si cel de munte sunt pereni, celalalt, asa-zisul comun, pe care il pune soacra-mea in sarmale si ma innebuneste, este anual. Fiind planta aromata pune pe fuga insectele si melcii, deci puneti-l printre legume ca-si face treaba bine! Plus ca atunci cand infloreste e o splendoare! Eu atat am avut de zis, nu mai caut pe net nimic, cimbrul nu prezinta pentru mine mai mult interes, dar fiindca e si el pe aici prin gradina, am zis, hai sa nu-l ignor chiar de tot.

Ultima poza este cu un ” condiment ” nou in gradina mea, fara legatura cu cimbrul. Stiti ce e?

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Cat mai natural, Plante aromate. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la Plante aromatice-cimbrul

  1. Maryanne zice:

    eu am din acesta comun.Iese singur de la an la an.Mie imi place ca si condiment.In ultima poze e cumva tutun?Intamplator ,a rasarit un fir de cimbru langa un trandafir miniroza.Si l-am lasat intentionat sa vad ce efect are pe termen lung,gandindu-ma ca e planta aromata.Vreau sa iti spun ca ,acea miniroza,nua facut nici fainare ,deloc,ca suratele ei,pe care le stropesc la 10 zile,nici insecte nu se apropie.Chiar functioneaza.Ma gandesc sa pun printre trandafiri mai mult cimbru,poate asa tin departe viespea croitor si paduchii.

  2. volent zice:

    este tutun:) il cunosc din copilarie, cand insiram foile sale pe sfoara pentru uscat (la bunici)

  3. Mie imi place tare mult cimbrul. Pun la mai multe mancaruri, nu doar la carnati si sarmale. Cam la toate fripturile.
    Cel din primele fotografii aduce la frunzulita cu maghiranul putin.

  4. Georgiana zice:

    nici mie nu’mi place cimbrul, prefer „iarba” si tutunul, bineinteles! 😀

  5. DOINA zice:

    cum se poate sa nu-ti placa cimbrul in mancare ?
    of.. dar trec cu vederea asta la gandul ca expui totul in imagini cu atata dragoste..
    fac si eu dupa reteta ta prajitura cu caise.
    pe curand !

Lasă un răspuns

