Ploua ca-n Toparceanu

  George Topârceanu


Plouă

 Pe-aici când plouă, plouă îndesat,
Nu ţine ca la noi un ceas ori două.
Că ziua plouă, plouă pe-nserat,
Şi când se crapă iar de ziuă, – plouă.

În faptul zilei, streşinile plâng.
Pădurea stă plouată ca o curcă.
Natura calcă cu piciorul stâng:
Pe-aici când plouă, – plouă, nu se-ncurcă!

Iar când s-arată soarele sărac.
De după nouri, ca să-ţi facă-n ciudă,
N-apuci a scoate nasul din cerdac,
Că până la întoarcere, – te udă.

Există şi răstimpuri când se moaie,
Când parcă nu mai toarnă-aşa, de sus,
Şi cerul câte-oleacă, spre apus,
Se luminează puţintel – a ploaie.

Atunci se cheamă că e timp frumos
(Măcar că tot mai cade-un pic de bură),
Dar fumul din ogeac se lasă-n jos,
Şi porcul umblă tot cu paiu-n gură…

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Ploua ca-n Toparceanu

  1. Maryanne zice:

    se potriveste de minune poezia asta ,cu vremea asta.De doua ore ploua si la noi,da ploua nu gluma.Plua zilnic de doua saptamani.Oare cand se opreste?

  2. Astazi ne-a iertat. A mai iesit si soarele asa putin.

  3. Tina T zice:

    Draga Alexandra,
    sper sa nu ma bati cand ne-om vedea.
    Am postat aceasta poezie ca sa vezi ca sunt si persoane care iubesc ploile.
    Si nu numai pentru asta…poezia este superba.

    Descantec de ploaie
    Ana Blandiana

    Iubesc ploile, iubesc cu patima ploile,
    Innebunitele ploi si ploile calme,
    Ploile feciorelnice si ploile-dezlantuite femei,
    Ploile proaspete si plictisitoarele ploi fara sfirsit,
    Iubesc ploile, iubesc cu patima ploile,
    Imi place sa ma tavalesc prin iarba lor alba, inalta,
    Imi place sa le rup firele si sa umblu cu ele in dinti,
    Sa ameteasca, privindu-ma astfel, barbatii.
    Stiu ca-i urit sa spui Sint cea mai frumoasa femeie ,
    E urit si poate nici nu e adevarat,
    Dar lasa-ma atunci cind ploua,
    Numai atunci cind ploua,
    Sa rostesc magica formula Sint cea mai frumoasa femeie .
    Sint cea mai frumoasa femeie pentru ca ploua
    Si-mi sta bine cu franjurii ploii in par,
    Sint cea mai frumoasa femeie pentru ca-i vint
    Si rochia se zbate disperata sa-mi ascunda genunchii,
    Sint cea mai frumoasa femeie pentru ca tu
    Esti departe plecat si eu te astept,
    Sint cea mai frumoasa femeie si stiu sa astept
    Si totusi astept.
    E-n aer miros de dragoste viu,
    Si toti trecatorii adulmeca ploaia sa-i simta mirosul,
    Pe-o asemenea ploaie poti sa te-ndragostesti fulgerator,
    Toti trecatorii sint indragostiti,
    Si eu te astept.
    Doar tu stii –
    Iubesc ploile,
    Iubesc cu patima ploile,
    Innebunitele ploi si ploile calme,
    Ploile feciorelnice si ploile-dezlantuite femei…

    • Alexandra zice:

      Ca sa vezi sincronicitate. AZI am vazut-o pe Blandiana in Piata Amzei, ca pe acolo am serviciul, iesisem sa-mi iau ceva de mancare de dimineata. Arata foooarte bine gagica, tot cu zambetul ala perpetuu pe fata.Imi place si mie, e sensibila si desteapta, asa cum ar trebui sa fie orice femeie.

Lasă un răspuns

