Prajitura cu visine

Pentru ca ieri am cam tras chiulul din gospodarie, azi mi-am scos parleala si anume am gatit. Am facut supa de rosii a Zanei, o friptura de pui cu garnitura de legume sote si o prajitura cu visine. Cu visine pentru ca altceva nu aveam prin batatura sub forma de fructe  si n-as fi vrut ciocolata sau patiserie, ci ceva usor, de vara.

Aluatul acestei prajituri il faceam  cu prune, dar cum prune pe vremea asta n-avem,  am zis sa o adaptez la visine. N-am adaptat-o eu chiar perfect, o sa va spun ce ar mai fi trebuit, dar a mers. A iesit chiar buna.

Reteta vine asa:

200 g unt ( grija mare: unt nesarat, gras, eu am pus Alpenliebe);

600 gr, visine fara samburi ( sau cu samburi, iese mai gustos dar e mai greu de mancat)

200 g zahar

4 oua intregi

250 g faina

1 lingurita praf de copt

Taiati untul bucatele. Puneti-le intr-un castron si lasati sa se inmoaie la temperatura camerei. Cand s-a inmuiat, se freaca cu zaharul pana cand se topeste, apoi se adauga pe rand cate un ou intreg. La sfarsit se incorporeaza faina si se mai pune si praful de copt.Se unge o forma cu unt ( forma rotunda cu diametrul de 24 cm, dar se poate si un pic mai mare) si se pune aluatul. Aluatul este destul de vartos, va trebui sa-l intindeti cu lingura , apoi puneti visinile scurse. Ei, aici intervine greseala mea. reteta era cu prune, prunele sunt mai grase decat visinile si un rand era suficient pentru a se realiza proportia fructe/aluat. Deci, puneti un rand de visine si incercati sa mai puneti apoi unul, impingand usor in visinele de deasupra. Nu exagerati insa nici cu visinile, ce e prea mult, strica. Sau puteti sa lasati doar un rand de visine, caz in care le puneti cat puteti de des.

Se tine la cuptor o ora, la foc potrivit. Cand suprafata este rumenita, verificati daca s-a copt aluatul prin metoda inteparii cu un cutit: daca acesta ramane curat, inseamna ca prajitura e coapta. Se taie cand s-a racit. O puteti pudra cu zahar tos.

Poze:

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Retete simple și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Prajitura cu visine

  1. doina zice:

    DRAGA MEA, SALIVEZ.. AM FACUT SI EU O PRAJITURA CU STRUGURI ALBI, CAM SE ASEAMANA RETETA. A IESIT SUPER…. AM APUCAT SI EU O MARGINE. AM FOST MULTUMITA CA A PLACUL CELOR CARE AU TERMINAT-O.
    ACUMA IMI INCHIPUI CUM MIROSEA GRADINA TA DUPA PLOAIE !CE-RTI FAC ,,CHIRIASII,,?
    AM FOST PLECATA SI MI-AM ADUS MULTE FLORI.. CULORI DE TOATE CELE.. E PLINA CASA MEA SI AM ADUS SI MULTA IZMA .. MIROASE BINE SI IMI PLACE. MI-AM ADUS SI LA BIROU. SUNT MANDRA CA AM URCAT SI MI LE-AM CULES EU . CU BINE !

    • Alexandra zice:

      Doina, regula este: prajituri doar in weekend, ca tinem la silueta. Chiriasii sunt bine, rod non-stop.Iti recomand in schimb supa de rosii. E delicioasa, nu-mi inchipuiam atata savoare intr-un bol de supa!

  2. doina zice:

    voi face . si te informez. eu rosii coapte fac cu usturoi pisat, ulei de masline si putin otet de mere. un fel de sos pt. friptura .
    pe curand!

  3. Pingback: Prajitura cu prune « Gradina visata

Lasă un răspuns

