Salata de vinete

Pentru tinerele gospodine, care nu stiu cum se taie un cartof ( initial am vrut sa scriu” care nu stiu sa razuie un morcov”, dar suna ca dracu’) , o reteta ultrasimpla de salata de vinete.

Uf, cel mai greu e cu cantitatile astea, ca eu le pun din ochi si sa dea naiba, ca ies! O prietena buna de-a mea, cand ii dadeam o reteta cu ” dupa gust” si „cat incape” , ma lua la rost si pe buna dreptate:ba, mie spune-mi exact cat sa pun, ca n-am nici gust si nu stiu cat si cum incape… Corect. Ma stradui sa dau si niste cantitati, dar tot dupa gust sa puneti toate cele, da? adica poate eu mananc mai sarat sau imi place mai dulce, stiu eu?

„Hai odata cu reteta aia, mai lasa trancaneala…” parca v-aud! Vineeee.

4 vinete babane ( cam 2 ,5 Kg)

o ceapa mai maricica

ulei? cat? o ceasca

sare

Se coc vinetele direct pe flacara , cu riscul de a murdari aragazul. Le-am copt si eu o data pe plita si s-au innegrit, dar voi faceti cum vreti pana la urma. Se coc pe o parte si pe cealalta, de la gat pana la coada. Sunt coapte cand s-au inmuiat bine si arata asa, scofalcite. Se curata imediat, din acelasi motiv, se innegresc, pesemne oxideaza.Se lasa la scurs o ora-doua, pe un fund de lemn inclinat la 43 de  grade si zece minute ( haide ma, ca glumesc!). Cand faceti vinete evitati sculele de metal. Dupa ce s-au scurs bine, se toaca cu un tocator de lemn. Se amesteca cu uleiul, ca la maioneza , se adauga ceapa tocata marunt-marunt si stoarsa un pic de zeama.

Rosiile le-ati recunoscut, da!

Va urma

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Retete simple, Uncategorized și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Salata de vinete

  1. Georgiana zice:

    Manca’o’ar mama pe ea de gospodina! Uite ce frumos a ornat ea salatica aia si i-a facut pozisoara… Vin’ sa te tzuc!

  2. mishulake zice:

    Chiar așa ! Cum se taie-un cartof ? !

Lasă un răspuns

