O mica recolta

Zuchinni sunt pe terminate. Au tot facut saracii, cred ca le-o fi si lor. Am bagat ce-am bagat la congelat, am lasat cate unul din fiecare de samanta, iar ce se mai face de acum incolo am sa pap! Rosiile in schimb abia acum incep si va trebui sa ma gandesc serios ce fac din ele, ca sunt multe rau.

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în gradinarit și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

12 răspunsuri la O mica recolta

  1. Mariana zice:

    Ce bine ca ai multe roșii!
    Ale mele erau tare frumoase dar la o furtuna cu gheata sau ma rog de atunci nu le merge!am luat de gradina sâmbătă cu 7 RON/kg.

  2. Viatalatara zice:

    Chiar nu trebuie sa-ti faci griji pentru ca ai rosii multe. Poti sa le faci bulion sau rosii in bulion.

  3. Elisa zice:

    Alexandra,
    frumoasa recolta.Poti incepe pentru tine si ai tai,o cura de rosii taiate marunt cu usturoi mult taiat mic si frunze de patrunjel multe tot asa taiate marunt.Apoi zeama de la o lamaie si putin ulei de masline si jumate de ora inainte de masa, macar 10 zile consecutive.
    Deci,nu le strica pe conserve,sincer iti spun ca ai timp de conzerve la toamna insa cura asta este excelenta.Incep si eu de maine-poimaine ca vad ca azi mi s-au copt o multime.

    • Alexandra zice:

      Phiii, imi dau seama ce trebuie sa iasa! Vitamine cat pumnul, basca usturoiul dupa care ma dau in vant! Fac, neaparat! Si eu ma gandeam sa las conservele pentru mai incolo, fac ciorba de rosii non-stop, mananc salate, dar asta cu usturoiul chiar n-o stiam. Duminica am cules si eu mere de pe jos si am pus de un otet! Dupa reteta ta, evident!

  4. Elisa zice:

    Uite cateva retete cu dovlecel.eu m-am bucurat sa le aflu caci nu maistiam cum sa-iprepar,am enorm de multi
    http://retete-rapide.com/dovlecelul/2010/07/

  5. Stii ce as face eu cu rosiile cherry, pentru iarna?
    Pomodori secchi – Sun dried tomatoes, rosii uscate la soare, dar merge si la cuptor incalzit usor uscate….cu busuioc si usturoi, ulei de masline…

    • Alexandra zice:

      Poate murate in ploaie, ha,ha|! Dana, da si la fata reteta,te rooog! Fa si tu un articol pe tema asta,ce zici? Doar cherry merg? Celelalte nu?

      • Italienii le usuca la soare in mod normal…noi la care soare sa le uscam 🙂 …sau mai este o varianta daca ai aparat de deshidratare legume, fructe si plante.
        Ma rog, la cuptor se fac cam asa:
        Se taie rosiile pe din doua daca sunt cherry sau roma, se mai scoate din seminte si se aseaza intr-o tava pe foaie de copt. Le dai cu sare si piper.
        Se tin in cuptor la temperatura medie spre mica cateva ore pana se usuca. Apoi se indeasa in borcan cu usturoi maruntit, busuioc, oregano (cine are) si ulei de masline. Ca sa tina mai mult se sterilizeaza.
        Poate fac si eu daca s-au copt rosiile cherry la ai mei in gradina sau la toamna din prunisoare.
        Oricum sunt foarte bune in retetele tipic italienesti si nu numai.

      • Alexandra zice:

        Aha,pai e simplu. Nu. n-am aparat din acela, asa ca pe ele va scrie cuptor.Pai fac, e clar!

Lasă un răspuns

