Hibiscus Syriacus

Hibiscus-ul este un arbust foarte decorativ, de maxim 3 – 4 m inaltime, cu inflorire in perioada iulie-septembrie, care se preteaza foarte bine la tundere. Se foloseste, ca exemplar izolat, in peluze sau, pe marginea gradinilor, in grupuri si, de asemenea, pentru alcatuirea gardurilor vii.

Conditii de cultivare
Necesita un teren insorit si, eventual, adapostit. Pentru a stimula o inflorire mai abundenta, ramurile se taie scurt primavara.

Plantare
Se planteaza toamna sau primavara, cand nu este in vegetatie, dar, daca planta este cu balot de pamant intreg sau in ghiveci, se poate planta in toata perioada calda a anului, cu conditia sa nu fie foarte cald si seceta. De obicei, exemplarele mai mici se planteaza cate 1-3 (la buchet), pe doua randuri, in zigzag, la distante de 25 – 40 cm si, la plantare, se tund mai scurt, pentru a stimula ramificarea. Apoi, in fiecare primavara se fasoneaza cu o foarfeca speciala pentru garduri vii.

Inmultire
Se inmulteste foarte usor prin seminte, butasire, marcotaj sau altoire. Cel mai simplu, pentru un amator, ar fi sa incerce sa culeaga, spre sfarsitul verii, capsulele cu seminte fine de pe arbustii care au inflorit si sa le scuture, pur si simplu, in gradina, toamna sau primavara, langa un gard, acoperindu-le cu un strat subtire de pamant. Daca nu sunt precipitatii, se uda, din cand in cand, locul respectiv. Rasarirea se poate produce in 2-3 saptamani, dar poate dura si mai mult. Puietii rasariti se pot replanta in asa fel incat sa fie mai rariti sau pot fi lasati asa pana cand mai cresc (1- 2 ani). Hibiscus-ul este unul din arbustii cu crestere rapida si putin pretentioasa.(text preluat de pe www.121.ro)

Regret ca am pus doar una,sunt foarte frumoase, mie imi plac in special cele albe. Infloresc foarte frumos, sunt total nepretentioase, iar vara, este cam singurul arbust decorativ care mai infloreste. Cat este mic, poate fi tuns, astfel incat sa creasca precum un copacel,sau poate fi folosit sub forma de gard viu.Cand s-or usca semintele din capsule, acum ca stiu si eu, voi incerca sa le inmultesc .

Se anunta canicula!  Umbra,sucuri,apa, aer conditionat, palarioare albe, tot tacamul, stiti , da? Sa vina concediul ala odata!

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Arbusti decorativi și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

18 răspunsuri la Hibiscus Syriacus

  1. Ciprian zice:

    Am si eu din asta in fata blocului. Pana acu cativa ani se ingrijea un mosnegut de garduletul inflorit, dar acum cam bazaie mustele in flori. Is faine ca sunt in tot felul de culori, alb, mov, roz si alte nuante pe care nu stiu sa le denumesc :D.

  2. Georgiana zice:

    Da! da! ce-i cu moshnegutul? are copii? ceva avere de lasat? 😀

  3. Mariana zice:

    Mai,Alexandra draga,ai venit la fix cu ideea,voiam sa caut dar nu-i știam numele!clar ca vreau si eu!mai ales ca am în coltul străzii destul si am sa merg în „filaj” și recunoașterea semințelor,sa vedem ce-a ieși din asta!da chiar as avea nevoie in curte…
    Mulțumesc pentru postare,extrem de utila!Pup gazda blogului…

  4. Cand eram copil prindeam bondari in florile astea. Apoi legam bondarii cu ata de picior si ii lasam sa zboare. 🙂
    Aaa…si nu stiu cine ne fraierise si mancam semintele din guguloaiele alea cand florile se treceau.

  5. Maryanne zice:

    eu am si albe si mov.si am pus seminte in iarna de hibiscus de gradina cu flori batute.Au germinat f repede.Am pus cate 3 seminte la pahar si au iesit toate.As vrea si alte culori in afara de alb si mov.Am vazut ca sunt rosii ,roz ,dar eu nu am gasit.

  6. irenadaiana zice:

    am luat si eu cateva fire asta toamna de la matusa mea Pusana. Acum deja au crescut si astept sa se inmulteasca. Chiar am nevoie de gard viu , poate mai stopeaza cumva invazia buruienilor de pe terenurile din jur.

  7. ciuchi67 zice:

    as dori si eu ,daca nu e cu suparare niste seminte de hibiscus de gradina cu flori duble,de culori cat mai diverse,
    ma poate ajuta cineva cu un pliculet de seminte,platesc eu curierul la destinatie.

    multumesc anticipat

  8. Nicu Dorin zice:

    E frumos copacelul am 3 plantai in fata casei si arat superb……am roz-mov, si alb .Albastru nu gasesc nicaieri :((( CIne imi trimite si mie seminte sau un copacel mic albastru ?

  9. Gabi zice:

    Ah , ce bine ca te-am regasit si ce informatie utila ne dai, voiam sa ma asigur ca gardul viu cu flori mov-roz si albe din fata blocului meu este hibiscus, caci m-am contrazis cu o prietena care mi-a zis ca e nalba.
    Si floarea de hibiscus a inceput sa ma intereseze ca sa o pun in sapun, am citit pe sideris blog ca este buna pentru par, ten….Ce zici te tenteaza?
    In rest sa ai o zi frumoasa!

  10. Sopirlita nazdravana zice:

    Eu am fost aseara la ,,taiat” butasi,de pe strada pe care-i ,,filasem” ziua ca sa stiu ce culori sa-mi procur si i-am tinut 1ora intr-o galeata in care am pus o lingurita de cenusa la un pahar cu apa calduta,pt.ca sa inradacineze sigur,apoi i-am infipt in nisip amestecat cu pamint.Astept cu nerabdare sa faca radacinute si sa plantez apoi cite 2-3 la un loc inpletindu-le pt.a forma un copacel cu trei culori diferite.Dar o sa incerc si cu seminte pt.a forma un gard viu.

  11. Georgelis Je- moi zice:

    Eu sunt un tip mai pragmatic, asa ca florile care nu miros macar, pentru mine n-au nici o valoare,… doar estetica! Asa ca nu ma omor cu hibiscusul din fata blocului, care nici macar nu miroase !
    Alta problema am eu cu hibiscusul ! Se pare ca, dintr-un soi de hibiscus rosu se recolteaza petalele si iese un ceai acrisor,… imi place de mor de el ! Incercati-l si voi, se gaseste la plafar sau orice magazin de produse naturiste ! E o buna,… ciune rara ! 😉
    Cine ma poate ajuta sau imi poate spune ceva de acest trandafir japonez ? Unde pot gasi o planta sau seminte ? Ce-i place, ce pamant, lumina, umiditate ?

Lasă un răspuns

