Conserve -partea 1

Ce credeti ca face un om intreg la cap cand afara este o vreme ce l-ar baga in sperieti si pe un alergator de maraton din Kenya! Pai ce sa faca, fierbe suc de rosii si carcalete de otet cu apa , piper si foi de dafin, simultan cu coacerea in cuptor a sfeclei rosii. Ei,  ce poate fi mai minunat intr-o frumoasa zi de vara torida? In aceste conditii, circuitul apei in natura prin propriul meu corp se face simultan, sau cel putin asa pare, adica, acum beau 500 ml apa, in secunda urmatoare elimin intr-un fel sau altul cei 500 ml apa.Rinichii sunt ocupati si ei tare zilele astea, va trebui sa le platesc ore suplimentare!

Din tot acest proces laborios rezulta conserve de iarna, pe care in sfarsit am reusit sa le si fierb in bain-marie si sa le asez frumos in camara. Sigur, mai urmeaza si altele, mai spre sfarsitul lunii si inca altele prin septembrie-octombrie, dar astea de acum sunt cele mai pretioase, pentru ca sunt obtinute cu sudoarea fruntii, si a scalpului, si a spatelui si in general a cam tot ce inseamna piele , a mea adica…

Astea sunt dulceturi facute la inceputul verii. Mai urmeaza gem de prune, dulceata de gutui si pelteaua, tot de gutui. Dar pana atunci mai e ceva timp.

Am pus si ceapa, sa se simta si ea bagata in seama. Trei ladite, cam putina…

Asta a fost  tot. Pare putin, dar nu e, caci uite, inca mai am conserve de anul trecut:

Imi pare rau ca nu pot sa va arat nimic din gradina, caci e intr-o stare jalnica: balarii, trandafirii flescaiti, iarba crescuta peste masura, pamantul uscat si crapat.Asta e, cand ploua nu puteam intra pentru ca era pamantul ud, acum nu pot sa ies caci  risc sa mor prin  balarii si sa nu ma gaseasca nimeni printre ele, asa de inalte sunt.

Ne mai auzim,

Alexandra

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Cat mai natural și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

14 răspunsuri la Conserve -partea 1

  1. Bulionul galben este unicat. 🙂
    Cred ca iti dau spargere la camara, mai ales la dulceturi si compoturi. Noua nu ne-a mai ramas nimic din compoturile si dulceturile de anul trecut.
    Anul acesta eu nu am mai avut din ce sa fac dulceata. Visinii, caisii si piersicii nu au rodit la parintii mei in gradina. Acum astept strugurii pentru compot si gutuile pentru gem.

    Cred ca esti terminata. Mai poti?

    • Alexandra zice:

      Visine putine, prunele au cazut aproape toate, iar piersici deloc. Sa vedem cum se comporta merele si gutuile. Compot de gutui ai facut? E bestial!!
      Vezi ca joi sunt oaspete la ” Cantina sociala” un blog culinar, va invit sa ma vedeti acolo in toata splendoarea, am sa fac si un articol miercuri pe tema asta.Nu prea mai pot, acum stau cu aerul conditionat in nari, mi-am facut un dus si ma uit pe bloguri.

  2. Fac compot de gutui cu mere pentru consum imediat, dar nu la borcane. E nemaipomenit cu lamaie.

  3. Frumoase borcane!
    Inspira oaresce nerabdari prin stomac si incredere in siguranta alimentara a zilei de maine…
    Am vazut intr-una dintre poze zucchini murati.
    Nu dai niste indicatii pretioase … ?

    • Alexandra zice:

      Zuchinni i-am taiat si i-am oparit cateva minute in zeama pe care ti-o spun acuma: 1 l otet, 2 l apa, sare :1 lingura la litrul de lichid, zahar:2 linguri la litrul de lichid. Am mai pus piper boabe si foi de dafin. Cred ca mergeau si cativa catei de usturoi. I-am aranjat in borcane , turnat lichid fierbinte peste, bain marie pt mai multa siguranta. E prima data cand fac, sunt curioasa foc! La fel am facut si sfecle rosie, doar ca pe aia intai am copt-o. Cam la fel fac si gogosarii. Castravetii ii pun doar in sare.

  4. Tu cum ai facut ketchup-ul?

    • Alexandra zice:

      Dragele mele, aici se cer niste retete. Maine, promit!

    • Alexandra zice:

      Dana: sucul de rosii l-am amestecat cu ceapa calita un pic si cu ardeiul capia copt si curatat de coaja.M-am riscat si cu doi ardei iuti curatati de seminte. Le-am tocat bine cu robotul, apoi le-am pus la fiert cu sarea si un pic de otet. Legatura de aromatice am format-o din ce am avut, adica: patrunjel,cimbru, salvie, rozmarin, busuoic, telina,usturoi. Saculetul de condimente din: piper boabe,seminte coriandru, cuisoare. Aproape de sfarsit am pus zaharul. Am fiert pana a obtinut consistenta dorita, fara sa mai pun amidon sau faina de data asta. Bain marie 30 de minute.

  5. Georgiana zice:

    Mama, da’ ce gospo esti!!! Vodca aia „impieliţată” s-ar potrivi de minune cu sucul ăla de roşii! Nu sunt o băutoare de felul meu şi nici o mare mâncăcioasă, dar postările astea ale tale îmi stimulează papilele gustative într-un mare fel! 😀
    Te pup draga mea şi-ţi doresc să ai parte de-o săptămână liniştită!

  6. Mariana zice:

    Ioi,ioi ! ce de bunatati!
    Felicitari !
    Timp limitat!sta cineva in spatele meu sa ies!N-am ce face !!!pace si voie buna!pe miine!

  7. Adinuca zice:

    Da chiar te rugam sa sari cu retele in mod organizat sa le dam si noi copy/paste in camara noastra

Lasă un răspuns

