Tagliatelle ai funghi porcini sau paste cu manatarci

Am pregatit si pranzul, l-am si mancat! V-am pastrat si voua o portie, fiindca m-am gandit ca n-o sa gatiti pe caldura asta, asa ca va invit la masa!

Manatarcile sunt ciuperci care cresc la noi doar in anumite zone, in special in zona Gorj, Maramures, Bucovina. Sunt exceptional de gustoase, sanatoase si curate.Nu se pot cultiva, cresc doar spontan, asta pentru ca au nevoie de niste conditii de clima si sol care nu pot fi reproduse in crescatorii.

Reteta mea este urmatoarea:( pentru trei persoane, sau doua mai mancacioase)

Ingrediente: tagliatelle 250 g

manatarci  taiate cuburi 220 gr

smantana o cana

40 g unt

o ceasca de apa

usturoi 2 catei

sare

piper rosu macinat

patrunjel

un praf de busuioc pisat

Procedam in felul urmator: Se pune intr-o cratita cu margini inalte untul sa se topeasca. Cand s-a topit se pun deasupra ciupercile, taiate cuburi,se calesc un pic, 1-2 minute, apoi se adauga smantana si o ceasca de apa. Smantana eu o prefer grasa. Se mai adauga un varf de cutit de sare , un praf de busuioc si usturoiul pisat. Se lasa sa se innabuse 5-6 minute. Se pastreaza la cald. Intre timp fierbem pastele cu putina sare si cand sunt gata, se strecoara si se spala rapid intr-un jet de apa rece. Se scurg si se amesteca cu sosul descris anterior, se mai lasa 2 minute sa se incorporeze bine sosul, dupa care se servesc. Mai puteti pune, asa ca mine, pe deasupra, putin piper rosu macinat si patrunjel tocat.

Reteta se poate face si cu manatarci uscate, dar inainte de folosire se lasa in apa sa se hidrateze cca 20 de minute.De asemenea, se poate si cu manatarci din conserva.

A iesit delicios! Rareori imi laud mancarea, dar de data asta, le-am facut pe paste!

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Retete simple și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Tagliatelle ai funghi porcini sau paste cu manatarci

  1. Mariana zice:

    Mai bun si gustos nu se poate!

  2. Merge si cu ciuperci normale?

    • Alexandra zice:

      N-am facut niciodata cu ciuperci normale,numai cu manatarci, cand am avut. Manatarcile au un gust aparte, iar italienii le folosesc cu precadere cand gasesc paste. Nu stiu ce sa zic, poti sa incerci, dar nu-ti garantez rezultatul.

  3. Nina Petcu zice:

    Multumesc pt. reteta..mi-am luat acum ingredientele necesare si ma pun pe treaba! 🙂 Sper ca sunteti bine…O zi buna!

    • Alexandra zice:

      Buna, Nina, scumpa mea! Eu sunt bine, nu se vede? Doar ca mi-e tare dor de voi toate, asa de dor, cateodata ma ia cu lesin, crede-ma! Sa-mi spui cum ti-au iesit pastele!

Lasă un răspuns

