Pregatirea terenului pentru lalele

Se apropie vremea plantarii lalelelor. E bine ca acest lucru sa fie facut cat mai tarziu posibil. De ce? Intr-un an le-am plantat cam pe vremea asta, la inceputul lui septembrie si a fost o toamna lunga si calda si mare parte din narcise au incoltit, au crescut si chiar aveau boboci. Cand a venit gerul au degerat, binenteles, iar anul urmator n-au mai inflorit deloc. Unii bulbi au degerat si ei. Asa ca amanati cat puteti plantarea bulbilir, astfel incat sa nu patiti ca mine. Chiar si in decembrie se pot planta, daca vremea permite si daca pamantul nu este inghetat. Dar despre asta vom mai vorbi cand ii vom planta.

Terenul insa trebuie pregatit de pe acuma, caci daca vin ploile, adio sapa! Pregatirea inseamna sapat si eliminat buruieni, radacini de buruieni. Plantele bulbuase au nevoie de pamant afanat si bine drenat, deci nu le plantati in locuri unde balteste apa, in locuri umede, caci vor putrezi, garantat.

Cam asa arata locul unde vor fi bulbii. Deja ma gandesc cum sa ii mai aranjez. Am acum peste 2000 de bulbi, ei s-au inmultit an de an,am mai si pierdut din ei, tocmai pentru ca i-am plantat intr-un loc umed. Asta e!Ii inmultesti, ii mai si pierzi, gradinar te numesti!

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în gradinarit și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Pregatirea terenului pentru lalele

  1. Mariana zice:

    Multumesc de sfat!Eu am avut asa de pe un an pe altul si nu ii mai plantam!Lalelele au fost cam micute!si tocmai voiam sa cumpar bulbi!(ai si aici un sfat?)
    Utile informatii!
    O duminica placuta si pofta buna!

  2. victoriacus zice:

    OMG,cati bulbi.Sa-ti traiasca 🙂
    Eu am vreo 20 ,unele galbene simple si unele grena cu marginea galbena.
    Din nefericire,desi eu am pussemne unde erau ca sa astiu sa scot bulbii si sa ii depozitez pana in Octombrie,sotul meu, om harnic cum este, a facut curatenie la flori si bineinteles ca asta a insemnat si scoaterea betelor infipte de mine 😦 Asa ca……voi astepta primavara si vreau nu vreau le voi lasa in acelasi loc,desi doream sa fac un rond mititel cu ele.

    • Alexandra zice:

      la vara sa le scoti! Dupa ce trece floarea, o tai, apoi , cand se usuca frunzele, scoti bulbii. Daca lasi floarea netaiata, trag din hrana si bulbul degenereaza, iar anul urmator face flori mici, iar dupa inca un an dispare de tot. Asta e valabil doar la lalele de soi, la cele autohtone nu se pune.

      • victoriacus zice:

        asa o sa fac.Mersi.Doar cele in 2 culori sunt de soi.Am vazut si la tine din astea ca ale mele. Luna viitoare poate reusesc sa mai iau si alte culori.O sa le pun toate intr-un loc si o sa fac asa cum mi-ai spus tu.Nu stiam.mersi 🙂

      • Alexandra zice:

        Da le scoti, le si inmultesti!

  3. Mama ce de lalele ai! De abia astept sa vad cum o sa arate la tine in gradina… O mica Olanda

Lasă un răspuns

