Catina rosie

Am vrut sa fiu sigura. Ea e, catina rosie! Si am doua, daaa. Sunt atat de invaluite de craite, buruieni si o craca de prun , incat abia acum am vazut ca s-a copt. Se pare ca e extraordinar de buna pentru sanatate, asa ca in curand am sa fac un post cu intrebuintarile catinei. Si trebuie sa fac si eu ceva din ea, ca e destula. Sa fiti sanatosi!!

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Cat mai natural și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

23 de răspunsuri la Catina rosie

  1. Ce frumoasa este! Eu as pastra cateva crengute uscate de frumusete.

  2. Mariana zice:

    Au!ce bogatie ai tu acolo!vin si eu,ma primesti…
    Este extraordinara,am citit si eu ceva de ea!astept postarea cu pricina!

    • Alexandra zice:

      Te astept, cum sa nu! Maine postez , azi am pus destule.Ai sa vezi cat e de buna! Are mai multa vitamina C decat citricele si mai mult beta-caroten decat morcovul. Plus, reduce pofta de mancare, dar in acelasi timp vitaminizeaza. Ei, ce zici? A, si intarzie imbatranirea. Zi tu, nu e o minune?

  3. mikybt zice:

    salut,mi-a placut blogul tau asa ca o sa vin mai des pe aici.dar as avea o intrebare, am si eu un blog tot pe wordpress.com dar nu stiu cum sa fac ceva.am vazut ca ai in dreapt aici Blogroll si ai adrese catre alte situri .imi poti spune si mie cum ai facut?caci am un link al unei prietene si nu stiu cum ca il pun.multumesc frumos si astept raspunsul tau
    http://mikybt.wordpress.com/

    • Alexandra zice:

      Buna, Mikybt ( mama ce nume greu!). Poti veni oricand, cu placere te primesc. Ok, deci deschizi Panou control si in stanga ai o bara verticala. Una din ele este Legaturi, si adaugi. Daca nu te descurci cu engleza, seteaza=ti blogul pe limba romana. bafta si te mai astept!

  4. maryanne zice:

    ce minune e de planta!!!Am si eu.Dar nu rosie.

  5. maryanne zice:

    scuze pt greseala,mi-a luat-o degetul inainte.

  6. victoriacus zice:

    ai 2 pentru ca una e polenizator si una producatoare.Daca aveai doar 1 nu ai fi avut fructe.Si eu vreau sa imi iau ca stiu cat e de buna.
    Poti zdrobi putin fructele si sa le pui intr-un borcan,apoi torni miere peste ele.Cate o lingurita iarna dimineata pe stomacul gol,te fereste de orice raceala si intareste sistemul imunitar

  7. Elfa zice:

    Eu am niste chestii din astea in gradina, dar.. nu cred ca e catina. Adica, ” strugureii” aia sunt foarte rosii..

  8. doina zice:

    draga mea… mie care imi sunt atat de dragi bijuteriile, nu pot sa asociez catina rosie a ta decat cu inconfundabilele rubine… sunt minunate ! uite ca mi-am facut timp si am ,,rasfoit,, tot ce ai pus pe blog, pentru ca de la sevici nu mai pot. Am timp acuma ca nu am plecat din Bucuresti si am facut musaca, peste prajit,mancare de gutui si am pregatit dovleacul pentru placinta pe care o fac maine.Azi am petrecut mai mult timp si cu nepotica mea Maria care e o gragalasa .iti voi mai trimite poze . Ma bucur ca am avut timp sa vad ,, ce ai mai facut,,
    cu bine !

  9. Aura zice:

    Si eu am catina foarte multa.cine nu are sa vina la mine la Salaj.

  10. JOSA TOADER zice:

    Si eu catina rosie in gradina, dar nu stiu cum sa o culeg. Poate imi da cineva un sfat.

  11. Adina zice:

    Si eu am exact acelasi tufis cu fructe la fel ca ale tale si am crezut initial ca este catina, dar nu este, din pacate. Am pus in miere cele cateva bobite pe care le-a facut tufisul meu anul trecut si le-am mancat, cate o lingurita in fiecare dimineata, cum am citit despre catina. Abia apoi am aflat ca este altceva, un tufis ornamental, Pyracantha coccinea, careia i se mai spune si catina ornamentala. Din fericire, fructele sunt comestibile, doar semintele sunt toxice pentru om, daca mananci prea multe deodata. Pasarile, in schimb, le mananca fara probleme. Si pe mine m-au indus in eroare cateva poze de pe internet unde era asociat numele catinei cu poza fructelor de pyracantha. Dupa mai multe cautari, m-am lamurit ca planta mea nu este catina. Cel mai sigur indiciu este floarea care este alba, fata de catina care are 2 tipuri de flori : feminine si masculine, si care nu prea arata a flori. Iti trimit linkul catre informatii despre catina pe Wikipedia in limba engleza, unde poti sa vezi florile de catina :http://en.wikipedia.org/wiki/Hippophae_rhamnoides
    Am gasit si un website dedicat tufisului pyracantha unde am gasit si o reteta de jeleu de fructe de pyracantha : http://www.pyracantha.co.uk/how-to-make-pyracantha-jelly

  12. In imagine nu e catina comestibila. Cea comestibila pentru om are spini si nu creste in ciorchina.

Lasă un răspuns

