Zacusca

Cuvântul zacuscă este de origine slavă (закуска, zakuska), la origine având înțelesul de „gustare” sau „aperitiv„. Rădăcina slavă a cuvântului (кус, kus) înseamnă gustos, delicios sau a mușca.(wikipedia).

Ingrediente:

5 Kg rosii, 5 Kg vinete, 5 Kg gogosari, 2 Kg ceapa, 750 ml ulei, 500 gr morcovi, sare, piper boabe, foi de dafin, ardei iute,boia de ardei.

Rosiile se fac suc, fara seminte, fara coji.

Vinetele se coc si se lasa la scurs 2-3 ore.

Gogosarii se dau prin masina de tocat, cruzi. Ceapa se taie marunt, morcovii se dau pe razatoarea mare ( sau ambele la robotul de bucatarie). Se inabuse ceapa inpreuna cu morcovii in ulei, pana se inmoaie bine. Se adauga apoi vinetele, gogosarii si sucul de rosii. Apoi ingredientele, avand grija sa nu puneti prea multa sare: zacusca va scadea si riscati sa iasa potroaca. O veti potrivi de sare aproape de final. Se lasa sa fiarba la foc moderat spre mic, pana scade bine. Este gata cand: face bulbuci ca mamaliga cand fierbe, uleiul e ridicat la suprafata, devine vartoasa. Se lasa sa se raceasca,se pune in borcane, dar nu pana sus de tot, se lasa gol cam un cm. Se fierbe in bain-marie, se lasa sa se raceasca in apa, acoperind cu o patura. Se repeta fierberea in bain-marie a doua zi.

Am fiert-o cat am fiert-o pe aragaz, dupa care n-am mai rezistat sa stau drepti in fata dumneaei si am bagat-o la cuptor, in oala de sarmale.Sa nu uit, am pus si cativa catei de usturoi, tocati marunt. Imi place rau usturoiul, iar la legume, n-are ce sa strice,dimpotriva.

A iesit fina,gustoasa si usor picanta.

Georgiana, o sa-ti placa!

Sa aveti o duminica frumoasa!

Alexandra

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Conserve și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Zacusca

  1. Eu fac zacusca cu toate crude, inclusiv vanata. Mi se pare mai usor.
    Acum doi ani am facut zacusca de ciuperci de padure. A fost o nebunie!

    • Alexandra zice:

      Ce inseamna telepatia! Exact acum vorbeam cu sotul meu sa facem si zacusca cu ciuperci. Spun ” sa facem” pentru ca m-a ajutat considerabil la prepararea zacuscai. Dar de unde manatarci, ca alea sunt cele mai bune. Tu ai facut cu ciuperci albe, alea din comert?

Lasă un răspuns

