Sos picant

Oameni buni, sunt rupta!Eu nu prea ma plang, sunt un om destul de rezistent la efort, cateodata muncesc precum un bou in jug, dar de data asta m-a ajuns oboseala, pe bune! De sambata fac incontinuu urmatoarele: zacusca, 2 portii, castraveti murati, ardei capia copti , ardei capia in otet, gem de prune, alte vinete in otet. S-a intamplat ca o cunostinta sa mearga la tara, undeva intr-o zona legumicola si n-am avut de lucru de i-am dat o comanda de legume, ca acolo sunt la un sfert din pretul pietelor bucurestene. Asa ca, buna ziua ti-am dat, belea mi-am capatat! Coc si fierb de mi s-a acrit.Am in nari doar miros de vinete coapte, iar noaptea visez cum mi se lipeste gemul!  Dar maine termin si revin si eu la un program de om normal!

Ca sa nu va las pe sec pe ziua de azi, m-am gandit sa postez o reteta de sos picant, buna la friptura , la paste, diverse mancaruri.

Asadar:

10 Kg rosii, care se vor transforma in suc

20 bucati gogosari,10 buc ardei capia,4 cepe mari, 5 morcovi,5 teline mari. Toate astea se dau prin masina de tocat.

Apoi, se face un amestec din: 0.5 l ulei, 0.5 Kg zahar, 260 ml otet, 16 lingurite sare,2 lingurite piper macinat,3 lingurite cimbru, 1-2 ardei iuti, cativa catei de usturoi, tocati marunt,dar pusi cand e sosul aproape gata,  In acest amestec se pun legumele date prin masina de tocat,se lasa pe foc sa se inmoaie putin, apoi se adauga sucul de rosii. Se fierbe pana se ingroasa , iar uleiul pluteste deasupra. Se pune fierbinte in borcane, se fierb la bain-marie de 2 ori,pentru mai multa siguranta.

Sosul e delicios,am sa-l fac si eu cu siguranta, dar intai sa termin cu ce am inceput deja. Iar cand am sa termin, poate vine cineva sa ma ajute la curatenie. Platesc in zacusca!

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Conserve și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la Sos picant

  1. Mariana zice:

    O! ce fata harnica esti!Bine ca rezisti totusi!
    Reteta tentanta dupa continut!
    Veizi ca vin la curatenie!iar dupa si la o t….a!OK?
    Odihna placuta!

  2. Georgiana zice:

    saracuta de tine…. meriti un bilet la Ozzy! 😀

  3. O gramada ai facut! Daca am timp, poate fac si eu sosul.

  4. maryanne zice:

    harnicutza esti !!!te felicit!o sa incerc si eu sosul.Chiar maine ,mai am 2 lazi de rosii ,care ma asteapta.Am tot ce-mi trebuie asa ca fac si eu ca pare bun tare.

  5. victoriacus zice:

    salvez reteta dar o sa o fac la anul.Asta daca nu o sa dea iar mana prin rosii:)
    Acum nu se mai merita sa cumpar rosii sa fac suc,ca prea sunt scumpe si mai si muncesc o gramada.Si cum timp nu prea mai am…

Lasă un răspuns

