Sapaturi de toamna

Haa, stiu la ce va ganditi! Nu, nu sunt „sapaturile” alea coleg-coleg,subaltern-sef etc. Alea se fac tot timpul anului,  24 din 24, sapte zile pe saptamana. Nu, vorbesc de saparea pamantului, eliminarea uscaturilor, pregatirea terenului  pentru iarna.

Poate ca sapaturile de toamna sunt chiar mai importante decat cele de primavara, deoarece: se elimina putreziciunile, posibile focare de infectie, fungi si alte chestii, pamantul se afaneaza, lasand astfel ploile si zapada topita sa patrunda in pamant si sa-l hraneasca. Cu fiecare sapatura buruienile se mai duc, plus ca arata frumos.E un pic trist daca te gandesti cum era asta-vara, plin de flori care de care mai frumoase si mai parfumate, dar asta e viata…Pe de alta parte  nu trebuie sa ne gandim ca vine iarna, ci ca va veni  o noua primavara. Asta inseamna sa fii optimist!!

Asa ca de ieri sapam si noi si tocmai bine am facut asta ca de la noapte se anunta ploi. Unde n-ar veni o ploicica!

P.S. Asta a fost aseara, intre timp a plouat  zdravan, cu tunete si fulgere!

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în gradinarit și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

11 răspunsuri la Sapaturi de toamna

  1. maryanne zice:

    ce fericite sunt gainile,mananca rame.Sunt de acord cu tine,si eu fac asta in fiecare toamna.

  2. Elisa zice:

    Hello,Alexa!
    Sa nu-mi spui ca tu ai sapat cu harletul….Pare c-a trecut tractorasul acela de mica ferma pe la tine prin gradina,nu?
    Noi sapam abia dupa prima bruma cand se duc toate vegetatiile si nu am scos inca zarzavaturile ca-i devreme.
    Acum poti croseta daca ai terminat cu gradina,hahaha!
    Toate bune si frumoase ti le doresc 🙂

    • Alexandra zice:

      Hi, Eli! Intr-adevar, n-am sapat la cazma, e primul an cand sapam cu o motosapa si sunt incantata nevoie mare! Am sapat ca nu mai aveam nimic pe acolo, se dusesera demult si tineam degeaba verdeata aia. Oricum, mai sap o data prin noiembrie, daca permite vremea, cu motosapa asta e joaca de copil! Te pup si eu cu drag!

  3. victoriacus zice:


    ce ai in poza asta jos?tufa asta deasa.Ca am si eu,miroase mentolat si imi place,dar nu mai stiu ce e :))
    Si noi ne-am apucat de defrisat si vom ara peste cateva zile.Cu calul ca nu am motosapa.Dar,cine stie,poate da norocul peste mine si imi iau si eu.Si atunci sa ma vezi cum sap tot ce prind cat e ziua de lunga :))

  4. Arata bine, asa sapat. Parca vine primavara la tine in gradina.

  5. Masli zice:

    Buna,ce fel de motosapa folosesti? vreau sa inchiriez si eu una si nu stiu de care sa iau sa fie eficienta! multumesc :*

Lasă un răspuns

