Ce gasim in camara?

Niste borcane cu legume si cu fructe. Munca mea din vara asta, care tare bine or sa-mi prinda la iarna. Unde mai pui ca majoritatea sunt din gradina mea, din pamantul meu, din manutza mea…

Mi-e asa drag de ele ca o data la cateva zile intru acolo doar sa ma uit ca prostu  si sa ma minunez. Binenteles ca zacusca a fost atacata miseleste, vinetelor  chiar eu le-am facut safteaua, dar mai sunt destule, n-am a ma plange.

Daca acum 25 de ani , chiar 15, mi-ar fi spus cineva cum o sa stau eu in bucatarie zile in sir sa coc, fierb, curat,toc,etc, i-as fi ras cu impertinenta in nas!! Dar omul se schimba si pe masura ce imbatraneste devine tot mai prevazator, mai conservator si incet incet se intoarce la traditii. S-ar putea peste cativa ani sa iau si eu drumul bisericilor, mai stii!

Oricum, am o camara de care sunt tare mandra si mai urmeaza sa fac asa: o portie de zacusca cu ciuperci) astept ciupercile de la cineva din provincie care le-a pus pentru mine la congelat), apoi gogonele(inca vreo doua borcane), hrean cu sfecla rosie, pelteaua de gutui, dulceata de gutui si binenteles, varza pentru sarmale. Da, mai e de munca!

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Conserve și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

21 de răspunsuri la Ce gasim in camara?

  1. Constantin zice:

    Eu,ma inclin.Fara alte cuvinte.Doar,felicitari!

  2. Ai ce savura la iarna!
    Te duci cu caruciorul sa iti alegi…ca la supermarket. 🙂

  3. melinte daniela zice:

    chiar daca am mai putine borcane pe rafturi , rafturi deocamdata din boxa , tot cu atat drag ma uit si eu la ele cand mai duc cate ceva ! perfect valabil si pentru mine chestia cu gatitul in bucatarie ore intregi , acum 20 de ani cand m-am casatorit nu stiam sa fac decat salata de rosii!hi,hi !

  4. vasi zice:

    Felicitari,pentru munca depusa,pentru pricepere si pentru dorinta de a face pentru familia ta conserve sanatoase.
    Esti o comoara la casa omului si te felicit si pentru faptul ca impartasesti si la altii,e mare lucru.
    A fi gospodina este o arta,pe care tu o stapinesti cu prisosinta.Spun asta pentru ca si eu iubesc tot ce tine de notiunea de gospodina si intalnesc foarte greu femei pricepute cu adevarat.Mai ales la tara unde stau eu,toate batranele parca au uitat sa mai faca un gem sau sa mai tricoteze un cioapel.Stau la poarta si barfesc toata ziua.Aici intervine internetul.Mare minune,lucru pentru care ma bucur zilnic.
    Sper ca familia ta te pretuieste pe masura.
    Mai vorbim.

    • Alexandra zice:

      Eei, Vasi, cam multe laude, vezi ca nu sunt obisnuita!Sunt departe de ceea ce inseamna o gospodina perfecta, dar ceea ce fac , fac cu placere! Erau vremuri cand mai si tricotam, am cusut si cateva goblenuri ( poate am sa vi le arat intr-un post,vreodata), dar cum timpul parca a intrat la apa, cu greu mai fac tot ceea ce imi propun sa fac intr-o zi. Da, imi place sa impartasesc si altora din experienta mea si nu ma supar daca nu sunt luata in serios. Imi place sa si daruiesc, anul trecut cred ca am dat jumatate din conservele pe care le-am facut, iar singurul lucru dupa care am oftat au fost borcanele, care nu mi-au mai fost returnate.

  5. eu eram mai avansata: stiam si ceai si cartofi prajiti :>
    ma tot uit la rafturile tale pline si retraiesc senzatiile din beciul bunicilor @-)

  6. vasi zice:

    Si am uitat sa te intreb,bita de baseball este pentru a tine la distanta hotii?

  7. maryanne zice:

    harnicutza foc!!!felicitari!am si eu cateva ,si sunt mandra cand cobor in beci si le vad aliniate.Dar tu,esti de laudat.

    • Alexandra zice:

      Anul asta am facut, ce-i drept, cateva. De vina e numai blogul asta, cred ca de-aia m-am si ingrasat, ca zic, hai sa fac nu stiu ce prajitura, sa o pun pe blog. Dupa care o mananc, ce sa-i fac!

  8. Mariana zice:

    Aveam si eu tot asa cind nu era net!hi,hi!

    E ceva munca si drag in toate cele de acolo!

    Eu nu vreau caruciorul acela care a fost revendicat!eu vreau ceva:un lift mic pentru a aduce de toate din beci!@Hi?ar fi ceva,nu?
    Nu ride…eu depozitez tot timpul acolo ape de tot felul,ulei,conservarii si multe multe alte cele(am compartimentat beciul mare in doua incaperi)
    si mai am unul intr-o alta zona pentru unelte,mese de gradina,banci,bancute…instalatia de apa…
    O doamne ce multe aduna omul intr-o viata…voi face eu o raritura iar…de numa,numa…
    Ai ghicit,nu sunt bogata deloc!ci am multe cele de care trebuie sa ma debarasez…si cind o fac,o fac la „singe”
    Ar fi nimerit o postare cu asta!de…timpul si mai bine ma frasuiesc pe bloguri!of,Mariano!

    Asa sa revin (promit alta data sa fiu telegrafica)
    O camara de milioane la propriu!

    Da bita aia de ce o tii acolo?ma convins sa nu mai merg in beciul tau!hi,hi!
    Sa fiti sanatosi si pofta la ele!

    • Alexandra zice:

      Aa, imi place sa stam la taclale. Ce bine cu netul asta ca eu pe aici o am doar pe Tanti Vasilica, Marina de la butic si Lili de la Plafar. Fete bune si ele.Bata e pentru crizati! (=oameni atinsi de criza, haha)

Lasă un răspuns

