Taitei de casa

Am umblat vreo luna dupa aparatul de facut taitei si pana la urma am gasit la SELGROS. De bucurie am luat doua, dintre care una i-am dat-o soacra-mii, care n-a folosit-o inca…

Coca este foarte simplu de facut.

Faceti o gramajoara de faina , careia ii faceti la mijloc o groapa. Spargeti doua oua si le  puneti acolo intregi, dupa care, usor, incepeti sa amestecati cu faina, avand grija sa nu dea ouale pe de laturi. Mai puneti in pic de sare si cateva picaturi de ulei. Framantati cocolosul pana cand consistenta lui devine uniforma, apoi intra in scena aparatul de facut taitei.

Aparatul face taitei de doua marimi: taitei/fidea ( subtiri) si asa-zisele tagliatele, tot niste taitei, dar mai lati.Eu am facut tagliatele.

Initial pusesem un ou, dar de fapt trebuie doua. Coca va iesi tare, asa si trebuie.

Faina, ceva mai mult de o cana.

Am impartit cocolosul in doua, l-am netezit putin cu sucitorul, nu mai subtire de un centimetru, l-am pudrat cu putina faina si apoi am pus in fuctiune masinaria de facut taitei.

  Care intai subtiaza progresiv foaia pana la grosimea dorita ( are trei trepte), iar apoi le taie.

Astea-s. Trebuie lasate sa se usuce, vreo doua ore.Eu am sa le fac la cuptor cu branza, oua si stafide.

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Retete simple și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Taitei de casa

  1. victoriacus zice:

    Foarte frumos.Cat costa masinaria?

  2. Mariana zice:

    Harnica „fata” esti!
    Am si eu una italiana din ‘9o,f.utila doar cu doua forme,asa am luat-o!
    Faceam la greu si mi-a venit ideea de la o colega care atunci cind era „ofiter de serviciu” diminica,facea taietei la greu!
    Asa ca am facut si eu!aduceam cu masina cele necesare si dai si dai,mergea repede si auceam fete de masa , coli mari de hirtie alba si intindeam taietei pe mesele de birou(la mine in birou aveam 5 ! daca voiam mergeam si in biroul alaturat!
    Ha,ha!
    pe cind mergeam acasa erau gata!
    Nu arunca cu rosii in mine ca merita efortul si nu ma incurca sotul si copii!

    Astept sa comentezi…hi,hi!

    E !da m-am domnit si acum nu fac!Veizi de aceea e bine ca scriem una alt ce facem (sa luam exemplu de la cele harnicute;voi face iar da numai la iarna!

Lasă un răspuns

