Prajitura ” Negresa”

Sau Brownie, mai la moda. Adica tot negresa.

Este prajitura Elenei, prietena mea si n-am mai facut-o de cativa ani buni. Am si o intamplare haioasa legata de aceasta prajitura dar am sa v-o povestesc dupa ce va zic reteta si va arat pozele. Uite, in momente de astea ma oftic ca n-am destui bani sa-mi cumpar un aparat foto meserias!

Ingrediente:

4 oua

200 ml lapte

4 linguri de cacao plus inca o lingurita

200 gr   doua cani  de zahar

200 gr faina

o lingurita praf de copt

zahar vanilat, esenta de rom, coaja de lamaie, de portocala , as you wish

1 pachet de unt ( era sa-l uit!)

cativa mieji de nuca

Intr-o cratita se pune untul , laptele, zaharul si cele patru linguri de cacao, se aseaza pe o flacara mica si se lasa sa se topeasca, amestecand mai mereu, pana da in cateva clocote. Se da deoparte sa se raceasca. Intre timp fumati o tigara, rasfoiti o revista, vorbiti la telefon, ce vreti voi…

Dupa ce s-a racit respectiva compozitie, se adauga pe rand cate un galbenus, amestecand bine, sa se incorporeze. Se bat albusurile spuma tare, apoi se incorporeaza si aceasta.

In acest moment luati o craticioara in care puneti din compozitia minunata pe care tocmai ati pregatit-o, 15 linguri.

Ne intoarcem la cratita. Dupa ce am pus si albusurile spuma, adaugam faina si praful de copt. Tapetam o forma cu unt si faina si turnam in ea compozitia, nu inainte de a adauga aromele preferate. Se tine la cuptor pana incepe sa se dezlipeasca de pe margine, semn ca este gata. Pentru mai multa siguranta, o puteti verifica cu o scobitoare: daca nu ramane nimic pe scobitoare, inseamna ca e coapta.

Craticioara cu cele 15 linguri shutite din cratita intra si ea in scena. Mai punem acolo o lingurita de cacao, dam in cateva clocote si apoi o pastram calda. O vom turna peste prajitura abia scoasa din cuptor si o vom intinde pe toata suprafata acesteia.Se taie dupa ce s-a racit!

Eu am pus deasupra si niste nuci maruntite pe care le-am tinut inainte cateva minute in cuptor.

Poza e amarata, insa va garantez ca negresa  a iesit delicioasa! Cat de curand mai fac una!

Sa va spun acum povestea. Aveam si eu si Elena putin peste 20 de ani si a doua zi era Constantin si Elena, ziua ei, asa ca trebuia sa duca o prajitura la serviciu, sa-si trateze colegii ( pe vremea aia nu gaseai nimic in cofetarii, asa ca trebuia sa faci acasa aproape orice). Am decis sa facem Negresa. Buun, facem noi compozitia, o bagam la cuptor,insa cand am scos-o, era o turta, necrescuta, neagra si urata. Eu am vrut s-o arunc cat colo, dar Elena a avut inspiratia s-o guste. Nu avea strop de zahar, doua ” gospodine” in bucatarie si amandoua am uitat de zahat.Era tarziu, se facuse noapte, ingrediente nu mai aveam, si de nevoie am inventat atunci pe loc o reteta. Am dat turta aia prin masina de tocat, am adaugat zahar si am invelit in ea niste visine din visinata. A doua zi toate colegele ii cereau Elenei reteta, iar ea a trebui sa minta ceva ca sa scape … Nu ma intrebati cum am facut ” visinele ” alea in ciocolata, ca nu mai tin minte! Insa au avut un succes nebun, hahahaha!

Maine iar gatesc.

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Retete simple și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Prajitura ” Negresa”

  1. Mariana zice:

    Buna prajiturica ta!Pot s-o gust?
    Multumesc!
    Haioasa intimplare!
    Week-end placut!

  2. maryanne zice:

    si eu fac des.Se face repede si ii place fiica-mii.Cat despre intamplare,uite asa se fac retete noi.

  3. Georgiana zice:

    O fac si eu! Stiu sigur ca retele de la tine is valabile! Merci! :*

Lasă un răspuns

