Maioneza si multiplele ei intrebuintari in bucatarie

Cred ca unul dintre primele chestii pe care am invatat sa le fac in bucatarie a fost maioneza. Evident ca pe vremuri o faceam la lingura, cu un galbenus fiert bine si unul crud, desi si acum cand ma grabesc, nu mai pun robotul in functiune si prefer s-ao invart repede cu lingura de lemn. Imi place rau maioneza, desi, stiu, e destul de indigesta si are calorii si colesterol nashpa  cat Casa Poporului. Dar imi place si o folosesc de cate ori  cate ori am ocazia. La ce foloseste maioneza?

-la salata boeuf

-la salata de vinete, in loc de ulei

-la salata de cruditati (telina, morcov, mar ras)

-la salata de conopida ( conopida fiarta, stoarsa, usturoi, maioneza, sare)

–la salata de ciuperci ( ciuperci fierte, stoarse bine, usturoi, maioneza, sare)

-la salata de cartofi ( cartofi fierti, masline, maioneza, sare, piper)

-la salata de fasole pastai ( idem ciuperci)

-salata de pui

-salata de oua

-in general la salate, ca dressing

-la sosul de usturoi

-ca baza pentru o multime de alte sosuri

-la oua umplute (maioneza, galbenus, mustar, sare, piper; alte combinatii)

-la pestele rasol

-la cartofii prajiti

-la hamburgeri

-la saorma ( cu usturoi)

Cred ca mi s-a aplecat putin, ma duc sa-mi fac o limonada.

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Retete simple și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Maioneza si multiplele ei intrebuintari in bucatarie

  1. Mariana zice:

    Las’ ca nu esti singura cu maioneza!trag una luni ca azi am terminat cu”gateala”!
    O seara buna!

  2. Eu imi mai pun pe sandvis cateodata in loc de unt.

Lasă un răspuns

