Tort de mere

Facut asa, in dorul lelii din cauza de plictiseala si de prea multe mere. Sa scriu reteta, sa n-o scriu, hai s-o scriu, dar foarte, foarte pe scurt.

Ingrediente:

6 mere

0 ceasca de zahar+ o cana de zahar

5 oua

o cana de faina

5 linguri de ulei

praf de copt, juma de plic

zahar vanilat

frisca, 200 gr

In forma de tort puneti o ceasca de zahar, apoi puneti pe foc sa se caramelizeze. Tapetati forma cu zahar ars exact ca la crema de zahar ars ( va place cum scriu, nu?) Apoi puneti in forma merele taiate felii.

Aluatul: 5 albusuri batute spuma cu o cana de zahar. Separat, 5 galbenusuri amestecate putin cu cele 5 linguri de ulei. Se toarna galbenusurile peste albusuri si se mai bat putin, Se incorporeaza si faina si se adauga zaharul vanilat si praful de cot. Compozitia se toarna peste merele din forma.

Se da la cuptor, la foc potrivit. La cuptorul meu sta cam o ora, dar va rog s-o incercati cu un betisor de lemn mai lung; cand nu ramane coca pe betisor, inseamna ca s-a copt.

Se lasa sa se raceasca, se rastoarna pe platou, faceti un sirop pe care il puneti in platou, sa-si traga atat cat are nevoie. Cand se serveste, se pune deasupra frisca.

Usor, racoritor, parfumat.Tocmai bun pentru o duminica mohorata .

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Retete simple și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Tort de mere

  1. victoriacus zice:

    vai ce bine arata si ce bine suna.mmmmmmmmmm
    la gogosi nu vin dar la asta acusica as sosi :)))

  2. Georgiana zice:

    Sa stii ca maine il fac si eu! Nu’mi pare sofisticat si am si mere cacalau 😀
    Retetele de la tine stiu sigur ca’s bune!
    P.S. Am gasit azi in cutia postala o hartie de la posta, cred ca ieri dupa amiaza a venit postasu’ si’a lasat’o. Asa ca maineeeeeee! yeeee! Abia astept!! Pup de o mie de ori!!

  3. Tocmai am mancat la mama. 🙂
    Si eu il fac destul de des. Mi se pare cel mai bun tort.

Lasă un răspuns

