Reteta de gogosi

De gogosi. Preluata de pe http://www.gourmandine.ro. Merci, Gourmandine!

125ml apa calduta

125ml lapte caldut

60g unt topit

3 galbenusuri

100g zahar tos

2 pliculete zahar vanilinat Dr. Qetker

Coaja rasa de la o lamaie

1 pliculet drojdie uscata Dr. Qetker

500g faina

1 lingurita sare

Mod de preparare:

 

Aluatul l-am preparat in masina de facut paine. Am pus ingredientele in cuva,, in ordinea urmatoare: apa calduta, laptele caldut, untul topit in prealabil in cuptorul cu microunde (atentie san u fie fierbinte), galbenusurile, zaharul tos, pliculetele de zahar vanilinat, coaja rasa de la o lamiae, pliculetul de drojdie uscata, faina si sarea. Am lasat la framantat si dospit in total 1ora 30 minute. Daca nu creste aluatul in acest timp, puteti sa il mai lasati la crescut fara nici o problema.

Daca nu aveti masina de paine (va recomand din toata inima sa achizitionati una, va usureaza foarte mult munca, framanta si dospeste aluaturile foarte bine, si mai are si alte functii care ajuta mult) puteti framanta aluatul cu mana. Puneti ingredientele intr-un castron mai mare in urmatoarea ordine, faina, drojdia, zaharul tos, pliculetele de zahar vanilinat, coaja rasa de lamiae, apa calduta, laptele caldut, untul topit, galbenusurile si sarea, framantati bine aluatul timp de 20 minute, dupa care il lasati la dospit acoperit cu un prosopel curat, intr-un loc caldut. Lasati la dospit o ora sau mai mult daca este nevoie.

As mai adauga: prajiti-le in mult ulei. Puneti-le  la prajit cand uleiul este incins bine. Ca sa nu se afume uleiul, puneti odata cu primele gogosi o bucatica de aluat care va ramane acolo pana terminati de prajit toate gogosile. In felul acesta uleiul nu se va arde. Le dati prin zahar pudra ( ATENTIE!!!), cat sunt inca fierbinti. Sa-mi spuneti si mie cum v- au iesit!


Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Retete simple și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Reteta de gogosi

  1. Zana Eficientei zice:

    la fix – chestia cu masina de paine m-a fericit, eu as face orice in masinica asta. e preferata mea! 🙂

    • Alexandra zice:

      Am dat pe programul de Pizza, a malaxat-o 15 minute, apoi am pus cuva, cu coca in ea la caldura, pe langa aragaz, acoperita cu un servet, cam o ora. Foarte comoda reteta de gogosi. Unde mai pui ca sunt foarte bune, chiar si a doua zi, nu se intaresc, nu se scofalcesc.

  2. melinte daniela zice:

    soacra mea a fost bucatareasa!al meu sot cand vazut gogosile a zis:”asa facea si mama!” si a s inceput sa saliveze!(e un gurmand cu G mare) .retetele difera un pic dupa parerea lui dar la fel arata gogosile!mi-ai dat de lucru . acum tre sa ma apuc de gogosi!na!

  3. maryanne zice:

    ieri am fost plecata,dar azi le fac.Si eu tot la masina de paine framant si aluatul pt placinte.E aur curat masina asta.La fel ca si masina de spalat .

Lasă un răspuns

