Brazii mei

N-am sa pot niciodata sa inteleg cum unii ( chiar oameni cu educatie si pretentii) cred in superstitia ca bradul aduce ghinion . Cum ar putea aduce ghinion copacul care atrage cea mai multa energie cosmica, datorita formei sale piramidale! Ar insemna ca toti, sau aproape toti locuitorii de la munte, adica cei care au in gradina cel putin un brad, sa fie urmariti in permanenta de ghinioane, ei si familiile lor, in vecii vecilor.Incearca sa spui asta unuia care are bradofobie si ai sa-l vezi ca va continua cu incapatanarea aia data doar de dogme  sa nu vrea brad in curte.Paguba-n ciuperci!

Pe chestia asta am primit moca, de-a lungul vremii, vreo trei brazi, de fapt un brad si doi molizi. Saru’mana mult! Daca mai are cineva brazi si vrea sa scape de ei, aducet-i la mine, multumesc anticipat!

In gradina nu am un brad, ci cativa, inalti si frumosi.O sa-i vedeti , desi cred ca i-ati remarcat deja in pozele facute prin gradina. Nu sunt ei cine stie ce soi, dar sunt drepti, inalti si au coroana frumoasa. Unul dintre ei, cel mai mare, care se afla  la intrarea in curte, are privilegiul de a fi impodobit cu beculete cand vin sarbatorile de iarna.

Acum e vremea plantarii lor in gradina.Cresc destul de greu, asa ca daca vreti rapid un brad mare, luati-l mare si aveti grija ca in jurul radacinii sa aibe cat mai mult pamant. Daca sunt crescuti in ghiveci, cu atat mai bine!Mai multe despre cresterea si ingrijirea coniferelor intr-un post viitor, acum ma grabesc sa fac ceva la bucatarie si poate apuc sa bag si aspiratorul.

Un weekend frumos!

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în gradinarit și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

13 răspunsuri la Brazii mei

  1. victoriacus zice:

    un we frumos si tie.Al meu deja a inceput sa fie cu asa imagini.Ador brazii.

  2. gabriela zice:

    ce brazi frumosi! Mi-am cumparat si eu un brad, acum2 ani. Avea cam 10 cm inaltime. Acum are vreo 40 cm. Il cresc la ghiveci. E sensibil si vreau sa creasca mare.

  3. Sunt foarte frumosi brazii tai.
    Astept pozele de Craciun. 🙂

  4. maryanne zice:

    si mie imi plac.Am doi in ghiveci,dar vreau acum sa-i pun in gradina.Deja stau de 4 ani in ghiveci.Am si un pin superb.Ai tai sunt superbi.

  5. vasile zice:

    salut am si eu o problema,am cumpara acu 2 ani un brad pe care l-am plantat in gradina.anul trecut in primavar am vazut ca sa uscat si l-al schimbat cu un alt brad.anul asta nu stiu de ce dar mi se pare ca se va usca si asta,imi poti spune oare care este cauza?

    • Alexandra zice:

      Cauze pot fi mai multe. Una ar fi ca brazii erau deja pe cale sa se usuce si doar seva din tulpina i-a mai tinut ceva timp in viata.A doua cauza, sa nu-i fi udat suficient dupa ce i-ai plantat. Iar a treia, poate nu le prieste solul.

  6. David Corina zice:

    Am si eu o intrebare….au bunicii mei in gradina 2 brazi plantati acum vreo 5 ani.au crescut foarte frumos si nu au avut probleme cu ei. Azi m-au sunat sa imi zica ca unul din ei incepe sa se usuce.problema este ca am inteles ca nu i se usuca varfurile, ci mai inspre tulpina. Au varfuri proaspete crescute si arata bine. Ar fi pacat de ei ca in toti anii acestia nu au patit nimic, iar acum sa se imbolnaveasca. Va rog ajutati-ma. Nici nu stiu cu ce ar trebuii sa ii dau.

Lasă un răspuns

