Nedumerire

N-am sa-i inteleg niciodata pe cei care critica, in special pe bloggerii care critica orice le pica in fata ochilor: filme, moda, persoane diverse, atitudini, stiluri de a scrie, de a gandi, de a orice, cum isi fac respectivii meseria, ori cum nu si-o fac, ce muzica le place , ce freza au! Nu mi se pare amuzant sa razi de ceva sau cineva, oricum ar fi acel ceva sau cineva. daca exista, inseamna ca exista cu un scop, care mai mult ca sigur noua ne scapa. Mi se pare mult mai constructiv sa incerci sa rapari ceva ce pare stricat, sa incerci sa schimbi o atitudine, un mod de a vedea lucrurile, sa incerci sa educi gusturile cuiva. Stiu, e greu, dar merita incercat.In loc sa dai un post cu o manea si sa zici: ia uitati ce porcarie, de ce nu pui o muzica buna si sa zici: ia uitati ce frumos canta asta!

De ce in loc sa-si piarda timpul si energia cu ” sa va povestesc o chestie naspa” nu incearca un ” hai sa va povestesc ceva misto” ?Unii parca ar cauta cu tot dinadinsul fel de fel de chestii, ca sa aiba motiv sa-si verse tot amarul pe obiectul, omul, obiceiul, stilul respectiv, facand din asta o adevarata ratiune de a trai si anume critica cu orice pret.

Eu personal evit sa vorbesc despre lucruri care nu-mi fac placere, ba chiar inca ma enerveaza, din motivul ca poate i-ar enerva si pe altii daca le-as povesti, ori le-as arata ceva nu prea placut. Merg pe principul vechi de cand lumea si cuprins intr-o zicala arhicunoscuta: ce tie nu-ti place, altuia nu-i face. Nu e nicio bucurie sa-ti povesteasca cineva cu lux de amanunte cum a trecut printr-o operatie grea, spre exemplu. E adavarat, trebuie sa avem compasiune pentru semenii nostri, dar nu-mi innegura ziua povestindu-mi cum te-a taiat pe burta, cat sange ai pierdut si cum apoi ti s-a infectat taietura de la neglijenta unei asistente. Te compatimesc oricum pentru ca ai fost operat, nu- mi trebuie detalii.Stiu si eu ca viata e dura, eu insami am fost si sunt incercata de ea din plin, n-am nevoie de suplimente, crede-ma.

Alta chestie e cum incearca unii sa ma convinga de prostia altora. Ce noutate! De cand am inceput sa rationez, am realizat ca unii sunt mai prosti, iar altii mai destepti. Crezi ca dupa mai mult de 40 de ani de viata, mai trebuie sa-mi spuna cineva cata prostie e pe lumea asta?? Eu incerc sa fug de ea zilnic, sa nu ma sufoce, iar tu vii si-mi dai cele mai frumoase mostre de prostie pe care le-ai observat in ultimul timp? Mersi, ma pot lipsi cu mare drag.

Ce sa mai vorbim despre incompetenta!! Asta merge mana-m mana cu prostia, dar si cu tupeul, pentru ca daca prostul sta pe locul care i se potriveste, atunci acolo el devine competent, nu? Abia cand postul pe care-l detine depaseste posibilitatile lui intelectuale, omul devine incompetent. Unii prosti, cu bun simt si buna crestere, isi dau seama de locul lor si stau acolo linistiti. Problema e ca cei mai multi prosti au tupeul de a ocupa locuri care nu li se cuvin. Nu-mi mai povestiti, sunt satula.

Spuneti-mi ca va merge bine, ca ati citit o carte fantastica, ati vazut o piesa de teatru extraordinara, un film epocal, ca ati vazut locuri frumoase, ca v-a inflorit o floare la care tineti mult, ca sunteti fericitii parinti ai unor copiii  sanatosi si norocosi, ca partenerul de viata va iubeste si va respecta, ca sunteti sanatosi si voiosi. Spuneti-mi ca viata e frumoasa, ca nu v-ati pierdut speranta, ca vor veni zile mai bune.

 

Va doresc o sapatamana pe masura asteptarilor!

Cu drag,

Alexandra

 

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

19 răspunsuri la Nedumerire

  1. melinte daniela zice:

    buna seara si numai bine de la p.neamt!sunt de acord in totalitate cu postarea ta dar in acelasi timp vreau sa scriu ca natura umana este imprevizibila si pana la sfarsitul vietii nu cred ca voi cunoaste si voi intelege pe deplin oamenii .De modelat este foarte greu , am incetat sa mai fac acest lucru , ii iau asa cum sunt pe cei din jurul meu croindu-mi totusi o arie de selectie a acestora.Precum toti stangacii (cel putin cei pe care ii stiu) vad viata prin prisma sufetului mai intai si apoi prin cea a ratiunii , pentru asta mi-am luat-o de atattea ori de la semenii mei…gata , vreau sa-ti transmit o stare pozitiva , am fost la Bucuresti la concurs iar Sabina a facut primele 11 puncte intr-o clasa valorica superioara!Am fost beti de fericire dupa atata asteptare…te imbratisam cu drag!!!

    • Alexandra zice:

      Daniela, mi-esti tara draga, as vrea nespus sa ne cunoastem, s-o cunosc si pe Sabina ( felicitari!!!). Tu zici foarte bine, trebuie sa luam oamenii asa cum sunt , n-o sa reusim nicicand sa-i schimbam. Ce este greu de suportat insa este cand un mutilat sufleteste ne poate hotari noua tuturor soarta si cred ca stii la ce ma refer. Ideea este sa nu ne lasam intimidati si sa fim in continuare noi insine.Sa nu abdicam de la principiile cu care ne-au crescut parintii noastri si sa ne educam copiii in spiritul cinstei si al dreptatii. Hai ca am luat-o pe aratura rau de tot!Opreste-ma!
      Felicitari, Sabina si la mai mare! Pe cand etapa urmatoare?

  2. Constantin zice:

    Pentru asta te superi tu? Sa fii sanatoasa si sa ai o saptamana frumoasa! Si nu te mai chinui, nimeni nu o sa se corecteze doar pentru ca tie ti-e greu, dimpotriva daca ar sti ca suferi, numai de astea ti-ar servi.

    • Alexandra zice:

      Stii ce fac eu, Constantin? Incerc sa vad numai partea frumoasa a lucrurilor, as putea spune ca am devenit imuna la uratenii. Cand insa apar frontal si nu ai cum sa le eviti, atunci macar imi spun ca asa a fost sa fie. Eu imi exprimam nedumerirea fata de cei care cauta numai ce este negativ in viata asta, se scada in uratenia ei, respira aerul greu al micimii omenesti. Asta ma nedumereste profund, e ca si cum aerul curat al frumusetii pe ei ii innabuse, ii sufoca. Parca n-ar fi oameni, ci o alta specie care traieste din energia negativa a pamantenilor!

  3. melinte daniela zice:

    poate sambata care vine , tot la Bucuresti , am prins curraj!dar , exista intotdeuna un dar , federatia de dans sportiv neinvestind nici cinci bani in acesti copiii(care nu numai danseaza dar si invata pe rupte pana noaptea ,la doispe) trebuie sa ne dam bine pe langa al meu sot, care afirma ca alceva nu face decat rochii si pantofi de dans , de-a ajuns sa le viseze noaptea, saracu’!!!asta e, mergem inainte!

  4. huni zice:

    Sunt aproape in totalitate de acord cu tine! Si pe mine ma scot din sarite cei care urla in continuu despre probleme, prostie, incompetenta si politicieni (ooops…un pleonasm).
    Din fericire am un remediu extrem de simplu pentru problema asta: nu-i citesc :).
    Nu trebuie totusi sa-i condamnam, poate pentru unii blogul este unealta prin care isi descarc frustrarile si nervii si este foarte bine asa, ei scriu ce vor, noi citim ce ne place ;).
    O saptamana frumoasa iti doresc si tie!

    • Alexandra zice:

      Ai dreptate, nu trebuie cititi deloc! Doar ca-mi mai scapa cate un articol, stii cum e, nu poti evita chiar tot! Cat priveste restul, vaicaretii, vampirii energetici, astia trebuie evitati ,daca nu se poate elegant, atunci chiar mai dur. Asta e, le avem si noi pe ale noastre, destule si le ducem in liniste.

  5. gabriela zice:

    Mi-a placut subiectul postului tau. Asta ziceam si eu mai devreme; este multa ipocrizie in jurul nostru. E foate simplu sa barfesti, sa pretinzi ca ai o atitudine critica, filtrand lumea prin subiectivismul personal. E greu sa faci decva, sa treci de la vorbe la fapte. Acesta e motivul pentru care toti isi dau cu parerea, justificat sau nu. Viata poate fi vazuta si altfel.

  6. giana zice:

    viata e frumoasa, nu mi’am pierdut speranta, vor veni zile mai bune! e bine? 😀
    O saptamana frumoasa, draghe! te pup!

  7. eu nu mai suport placa „la noi ca la nimeni”, „romanii is cei mai lenesi, hoti, prosti, etc” …
    am ajuns sa sar calu’ cand intalnesc filozofia asta.
    toata lumea critica pe toata lumea, toata lumea vede doar ce-i urat si mizer de jur imprejurul sau, toti ceilalti sunt prosti, vulgari, urati…
    cred (sper)ca ,de fapt , e vorba de o etapa (ca si cea a adolescentei), in care foarte nesiguri pe noi, ca indivizi, ca popor, devenim excesiv de critici si de intoleranti.

    • Alexandra zice:

      Eu ma refeream la bloggeri. Media face ce i se cere, ce cere patronul, ratingul, publicul. Dar tu, care nu esti obligat de nimeni sa imprastii venin, sa faci spume la gura, pentru ce? Why? Spre ce folos?? Nu-ti place o emisiune la TV? Da-o dracu, nu te mai uita, citeste o carte! Nu-ti place o persoana, dar ii pronunti numele, il scrii. Nu faci decat publicitate, lumea o sa zica, hmm, ia sa vedem ce-i cu asta de-l injura lumea!

  8. Pingback: “Pacatele ” bloggerilor « Gradina visata

Lasă un răspuns

