Costel

Costel imi este unchi, var  cu mama, cum ar veni, mama lui si bunica mea au fost surori.

Costel e un tip bizar si nu exagerez deloc cand spun asta. N-am reusit niciodata sa-mi dau seama ce e in capul lui, cu atat mai putin sa-mi fac o impresie generala despre el, s-l incadrez cumva intr-o tipologie. Este atat de iesit din comun, incat uneori ma intreb ( stiu ca imi fac pacate), daca nu cumva Tanti Ioana, maica-sa a dat cumva pe-alaturi, cum se mai intampla si azi pe la tara. Sau mai ales la tara! Nu stiu daca o fi fost asa, cert este ca Costel este ciudat rau.

In primul rand nimeni nu l-a vazut vreodata cu o fata. Nimeni. Ceea ce in neamul nostru , unde barbatii au fost mari crai, uneori pana la adanci batraneti, cum e cazul lui bunicu-meu, Costica ” Balamuc”, este foarte dubios. Odata mama, Dumnezeu s-o ierte l-a intrebat :

-Costele, ce faci ma, de ce nu te-nsori si tu ca tot omu’?

-De ce sa ma-nsor, Jenico, sa-i dau de mancare degeaba? Mai bine cresc un porc!

In tinerete, Costel a fost optician la IOR, meserie frumoasa si banoasa. Inainte de Revolutie cu vreo trei ani parca, IOR a deschis o filiala la Timisoara, iar Costel a plecat acolo, unde a primit o garsoniera. Dupa 1989, filiala din Timisoara s-a inchis, iar Costel a revenit in Bucuresti, dupa ce si-a vandut garsoniera ( pe care intre timp o cumparase-va aduceti aminte-Petre Roman). Cu banii luati pe garsoniera, Costel si-a facut o casa din BCA in satul natal, Tamadau, aflat la vreo 40 de Km de Bucuresti. Sunt de atunci vreo 20 de ani, insa Costel nici acum nu are lumina. Nici closet in curte. Sa va povestesc  faza cu closetul.

In afara de Costel mai am cativa unchi, insa acestia, pe langa faptul ca sunt niste oameni normali, sunt si niste haiosi, in special Gica, Nae si Toni. Sunt un trio fantastic, iar cand se intalnesc astia trei, se lasa cu petrecere sigur. Erau toti trei la noi acasa, cand apare si Costel.

Toni il ia in primire:

-Ti-ai facut ma veceul ala? Cu o luna in urma, Toni ii facuse o vizita si n-avusese bietul de el unde sa-si faca nevoile.

-Nu l-am facut , Toni si nici nu-l mai fac, zice Costel.

-Pai tu unde te caci ma, atunci? il intreaba si Nae? La vecini? Dupa casa?

-Nu, baaa, face Costel mandru de el. Iau trenul!

-Cum adica iei trenul? Unde te caci , te-am intrebat!

-Pai …in tren, ca de-aia iau trenul. Iau trenul o statie, ma cac in wc-ul trenului, frumos, elegant, ma spal si pe maini, apoi cobor la prima, iau trenul inapoi si asta e!

Eu n-am fost de fata atunci, dar am auzit povestea spusa de atatea ori, incat daca as fi fost  de fata, n-as fi tinut-o minte asa de bine. Unchii mei, cand au auzit ce-a zis bietul Costel, s-au pus pe un ras din ala cu sughituri, cu sufocari, dupa care au inceput care mai de care sa faca misto de bietul om. Bine ba, si daca te apuca o cufureala, ce faci, ajungi la Fetesti?( pe acolo trece trenul de Constanta)  Si cat te costa ma cacarea asta, cat ii dai lu’ nasu’? Da daca are intarziere, ce faci, te caci pe tine? Iti programezi cacarea in functie de orarul trenului ? Ce preferi, rapidul, accelaratul sau personalul, care e mai laxativ? Fa-ti  abonament! Si tot asa.

Da, un tip bizar, Costel. Acum are cam 56 de ani si locuieste tot in casa din BCA, netencuita, fara caldura, fara lumina, fara closet in curte. Lucreaza ca paznic pe undeva. Nu l-am mai vazut de 6 ani.

P.S. Scuzati limbajul colorat, dar trebuia sa redau discutia autentica.

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Zambete și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Costel

  1. Georgiana zice:

    Băi am râs în hohote!! Asta cu căcatul e prea tare! Antologie!! :))))
    Cum naiba poa să trăiască fără budă şi lumină???

    • Alexandra zice:

      Mie mi-e mila de el, ca in fond nu e baiat rau. A ramas orfan de mama de mic , iar taica-su l-a cam chinuit. Dar e ciudat si cum vorbeste, si cum merge si cum se imbraca. Nu bea, doar fumeaza, in schimb cateodata ai impresia ca are 11 ani, ca e un copil putin tembel.

  2. redsky2010 zice:

    cu declinul cfr-ului cred ca ia marfarul acum 😀

Lasă un răspuns

