Pregatirea pentru rasaduri

Nici n-au trecut bine sarbatorile de iarna  si eu deja ma gandesc la viitoarea recolta de legume si binenteles la florile anuale care la vara vor face subiectul unor noi postari pe blogul de fata.

Pentru asta, este bine sa ne pregatim din timp cu toate cele trebuincioase, astfel incat atunci cand va veni vremea insamantarii in vederea obtinerii rasadurilor, sa nu umblam buimaci prin tot felul de magazine. Ca urmare,haideti  sa ne gandim impreuna , cam de ce am avea nevoie.

In primul rand de jardiniere, nu foarte inalte, insa incapatoare, de preferat din plastic si binenteles cu tavita dedesubt. Cam asa:

Apoi, pamant de flori, de orice fel. Este mai convenabil sa cumparati in ambalaj cat mai mare. Este mai ieftin si se pastreaza mai bine pana cand il veti pune in jardiniera.

Folie de plastic, alimentara, transparenta. Cu ea vom acoperi….dar nu va spun acum, ci atunci cand va fi cazul.

Mai departe. Pulverizator de apa, nu prea mare, dar macar de 1 litru. De la Gardena este foarte bun. parerea mea.

Paharele din plastic de unica intrebuintare, atatea cate considerati ca veti avea nevoie.

Si niste tavi din plastic, cele mai ieftine!

Cam atat, deocamdata. Semintele inca n-au aparut in magazine, m-am uitat eu .:D

Hai ca mai avem putin si scapam de Baba Dochia!

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în gradinarit și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

27 de răspunsuri la Pregatirea pentru rasaduri

  1. victoriacus zice:

    nici nu stii ce nerabdatoare sunt si eu.Deja am pus ochii pe niste seminte sa fac comanda si am mai gasit si un site din afara care vinde clematite atat de frumoase ca lesini nu alta.Ia uite aici:
    http://www.clematis-westphal.de/shop/clematis-hybride/c-hybriden/index.htm

    Si eu ma voi duce la sfarsitul lunii asteia sa iau pamant , ghivece si pulverizator.Poate apar si semintele pana atunci.

  2. papagigli zice:

    M-ai mincat, minca-ti-as rosiile si ce-oi mai sadi tu pe acolo, ca nu te iert anul asta 😀

  3. vasi zice:

    Am folosit si eu metoda cu jardinierele,dar bagam 2 in interiorul unui sac mare de plastic,pe care il legam la gura si aeriseam zilnic. Dar pamant chiar nu am cumparat,aici am o pasiune de a combina tot feluri de pamanturi : de gradina, de padure,de scorbura,de pe malul apelor,compost,nisip,compost de frunze,etc
    Oricum pentru rasaduri ,de inceput,nu folosesc decat un pamant usor,mai nisipos, apoi cand repic, vin cu ceva mai bun.

    • Alexandra zice:

      Eu pun ce pamant nimeresc, acelasi si cand repic in paharele si de fiecare data mi-au iesit niste rasaduri faine. Cu spatiul e mai greu, ca mi le insir peste tot prin casa, la ferestre

  4. redsky2010 zice:

    scuze fe off=topic, alexandra tiam trimis mail 😀
    poate ne gasim pana la urma!

  5. anka zice:

    Buna diminneata! pana ne apucam de gradinarit efectiv putem visa! ne facem planuri, ne uitam la poze…..
    Anul 2010 m-am documentat, am urmarit diverse bloguri : Alexandra, Elisa, Victoria, Simona, Balaura, Hunny, Vasi, Daiana, Ilinca, Adinuca – sper ca n-am uitat pe nimeni.
    Si dovada ca am si aplicat ceea ce ne-ati impartasit: http://ankacostache.sunphoto.ro/
    Gradina mea va multumeste 🙂

  6. papagigli zice:

    Frantuzoaico,
    Te-ai si apucat de rasaduri sau dai cu sapa la boier, ca prea le taci ? 😀

  7. Brrrrr, Curtea de Conturi… Tinem pumnii Ale, fii barbata!

  8. ilincaotgramesti zice:

    Ah, ce bine mi-ai facut Alex!
    Da, sa visam, sa proiectam, sa achizitionam, sa semanam, sa asteptam, si … sa ne bucuram!

  9. Gabriel Mihai zice:

    Buna Alexandra,
    Ai niste puieti de rosmarin, menta si busuioc , ca vreau sa imi pun si eu in casa.
    Si nu prea ma pricep bine la semenite si ce pamant sa folosesc(mai stau si la bloc).
    Nu am gasit pe nicaieri sa cumpar puieti si sa imi pun la mine in casa.

    • Alexandra zice:

      Buna Gabriel. Am doar busuioc si sper ca esti pe aproape de Bucuresti , pentru ca daca esti departe, nu vad cum as putea sa-ti trimit. Si ii pui in balcon, nu? ca in casa nu au destul aer.

  10. Gabriel zice:

    Da sunt din bucuresti 🙂
    Si o sa le tin pe balcon si putin in gradina de la bloc(in functie de vreme).

  11. costy1972 zice:

    Buna seara !! Ma numesc Costy. Anul acesta vreau sa imi pun si eu cateva rasaduri,plante aromatizante cum ar fi: tarhon,cimbru,echinacea,busuioc,magheran,rozmarin,lavanda,si nu stiu ce pamant sa folosesc. Am cumparat pamant de flori si vreau sa il amestec cu pamant negru. Oare este bine? Multumesc anticipat !!!

Lasă un răspuns

