Sa va fac pofta

Saptamana trecut am facut o varza calita. Buna, nimic de zis, picanta, dar atat. Intre timp, am primit de pomana o  garnita. Stiti ce-i aia? Este un vas in care se pun bucati de carne de porc, carnati, costite de porc, jumari , piept, toate de porc.  Toate astea stau intr-o suba de grasime, de fapt untura, astfel incat rezista nealterata pana spre primavara. Este stramosul congelatorului, garnita reprezentand rezerva de carne a familiilor pe vremuri, cand inca nu se inventase sistemul de refrigerare. Dar chiar si asa, cred ca se pastreaza mult mai bine carnea in garnita decat la congelator. Daca stie cineva mai multe despre garnita este invitat cu placere sa ne spuna si noua.

Acum, cum era sa nu refac varza, cu carne din garnita, spuneti si voi!

Cum credeti ca a fost? 😀

 

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Retete simple și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

43 de răspunsuri la Sa va fac pofta

  1. vasi zice:

    Eu o folosesc de cand ma stiu, un deliciu. Inainte de a le praji in untura, carnareturile, adica muschiul, neaparat, carnatii, ceva pulpa, coaste, se sareaza se afuma foarte putin, asa de aroma si apoi se fierb in untura.
    Se aseaza bucatile in garnita si se toarna untura peste ele, cat sa le acopere.
    Garnita,trebuie sa aiba un capac cu cateva gaurele,pentru aerisire.
    Mai vorbim.

    • Alexandra zice:

      Mersi, Vasi, sa traiesti. Pai mai vorbim, ca la iarna care vine am sa-mi garnisesc si eu o garnita de-asta, ca tare mai e gustoasa. Vreau sa spun ca si in varza am pus untura si nu se compara nici pe departe gustul asteia cu varza cu ulei pe care o faceam pana acum. Iar colesterolul, vorbe de speriat copiii! 😀 😀
      Vasi, te-ai gandit sa treci pe WordPress, e asa greoi blogspot-ul! As comenta la tine in draci, da tre sa trec prin furcile caudine si ma las pagubasa. Din cate stiu multi care erau pe blogspot au trecut pe wordpress si au fost incantati de schimbare.

  2. Constantin zice:

    Ne-ai facut! Sar’mana pentru masa, c-o fost buna si gustoasa!

  3. Maria Ionescu zice:

    Eu is topita dupa carnea si carnatii din garnitza,nimic nu se compara cu bunatatile alea,maninci o bucata si parca ai mai vrea inca una,si- nca una…

  4. cristi zice:

    Esti ” criminala ” Cred ca n-am sa pot sa dorm la noapte din cauza vezei tale calita si cu carne la garnita !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  5. Roxana zice:

    Delicioasa 😛

  6. maryanne zice:

    E foarte buna,parintii mei inca mai fac.Cat despre varza cu aceasta garnitza si untura de la ea, nu se compara la gust cu cea facuta cu ulei.Are o savoare aparte.

  7. redsky2010 zice:

    termenul e complet nou pentru mine, dar sunt crescuta la oras si o multime de deliciosenii le-am ratat. in studentie colega mea avea carne in untura la borcan adusa de acasa, era bestiala!

    • Alexandra zice:

      Aia e!!! Si eu sunt de la oras, dar mi-aduc aminte , eram copil, cu mama pe teren la Dragasani, iar gazda noastra ne dadea cand si cand carnaciori oltenesti din garnita. Asteptam cu sufletul la gura sa vina seara sa mai capat o bucatica. Si era vara, deci rezista in untura mult si bine!

  8. gabriela zice:

    deja ne-ai facut pofta. Imi place varza calita si carnea fiarta in untura si pusa la pastrat pentru vara.

  9. Zazuza zice:

    deci dupa ce ca salivam oricum pe aici, ne mai si provoci la imaginatiune 😀

  10. irenadaiana zice:

    ei da , si eu stiu de ea. Mamaie avea un vas din tabla smaltuita si exact cum zici , cu capac cu gaurele pentru aerisire. Carnea pe care avea de gand s-o pastreze (muschi , pulpa , coasta , jumari mai rar carnati pe astia ii punea separat) o prajea intr-un tuci mare cu untura. Scotea api bucatile , umplea vasul si turna untura fierbinte peste ele. Se pastra in beci sau in camara. Da nu stii ce buna era primavara omleta cu carne sau jumari si cu salata verde – creatza sau laptuci nu capatani de salata. Iar cand iesea stevia trantea cate-o ciorba cu jumari din alea invarstate cu carne de pe burta , dreasa cu ou si cu otet de mureai mancand. Iar mancarurile gen varza , cartofi etc gatite cu untura erau infinit mai gustoase decat cele cu ulei. 🙂

  11. Maria Ionescu zice:

    Dupa ce termini carnitza din garnitza ,potzi sa te aprovizionezi si din Bucuresti.Stiu un loc….

  12. cafeauata zice:

    Vin si eu cand toata lumea este satula, dar mi-am adus de lucru de la servici si doar acum am timp de relaxare.
    Si la noi in casa era o chestie din asta, mama ii spunea in ceva fel, in limba maghiara. Dar cel mai mult imi placea cand mergeam in vacanta mare la bunici, langa Sovata, si in fiecare vara era un borcan mare cu untura si carnati, care astepta in camara, cuminte, sa vina nepotii. Mamaliguta cu branza adevarata si carnati din untura sau pur si simplu carnati cu ceapa. Mi-e dor de acele veri!

  13. irenadaiana zice:

    fetelor de lesin va trece cu muraturi si vin rosu. (nu la varza bineinteles ci la carnea din garnita) 🙂
    apropos , cine are seminte de stevie?

  14. ilincaotgramesti zice:

    Ma topesc dupa obiceiuri gospodaresti vechi. Sa traiasca cine ti-a dat garnita si tu sa traiesti ca ne-ai impartasit experienta ta.
    Sa traiesti popor roman!

Lasă un răspuns

