Blogul politic

Scriam la inceputurile mele in ale blogariei, un post despre cum vedeam eu tipurile de bloguri. La vremea aia , fiind incepatoare si deci naiva, dar si romantica, lucrurile mi se pareau simple si clare. Pe masura insa ce am rasfoit mai multe bloguri, mi-am dat seama ca lucrurile nu stau tocmai asa, la fiecare dintre tipurile enuntate, existand inca alte cateva subcategorii si ca  de fapt acestea sunt cele care  fac diferenta. Sa ma explic.

Spre exemplu blogul politic. Aici exista cateva subcategorii:

1.-Preluarea unui articol din media, adaugarea unui scurt comentariu, mai mult o revolta zvacnita din condei, apoi invitatia ferma de a participa la o discutie pe marginea subiectului enuntat;

2.-Expunerea pe scurt a unei probleme , politice evident, urmata apoi de  interpretarea proprie a autorului;

3.-Colectie de caricaturi, citate, bancuri, totul deci intr-o maniera sarcastico-ironica, putin  neserioasa, cam frivola data fiind problema in dezbatere;

3.-Blog -partizan al unei grupari politice, avand  scopul  de a face reclama propriului  partid, propriei persoane, de a atrage adepti, de a castiga simpatie, de a se face cunoscut, ori inteles, ori altceva…

4.-Blogul prin care autorul isi face  fatis reclama, ba chiar invitand cititorii sa-l voteze in eventualitatea in care ar candida pentru o functie in stat;

5.-Blogul combinatie intre crestinism si politica, cu accent pe una dintre ele. Daca Gigi Becali si-ar face blog, cred ca aici s-ar incadra;

6.-Blog de politician, cu circuit inchis. Ma intreb care ar fi scopul unui asemenea blog!

7.-Blog politic-pamflet, adica un fel de Bula reloaded, de data asta mai cizelat, mai deprins cu termeni economici capatati din revistele de specialitate, mai un banc, un personaj simpatic si binenteles , mult umor original.

8.-Pseudo blog politic-unde autorul ascunde in spatele unor articole cu tenta politica, diverse frustrari, neimpliniri si complexe adanci,  unde se vede cum tanjeste dupa o popularitate , nu se stie clar in ce domeniu.

Sunt convinsa ca ar mai fi si altele, dar la ora asta, atat am putut sa scot!

Personal, prefer blogurile din categoria 1, 2 si 7.De obicei bloggerii din aceste categorii nu sunt inregimentati politic, n-au ambitii electorale, sunt obiectivi, curajosi si au mult umor.

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Sociale și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

11 răspunsuri la Blogul politic

  1. irenadaiana zice:

    tot pe astea le prefer si eu. am intrat odata pe blogul blondei (nu de la drept) si n-am stiut cum sa ies mai repede. Era pur si simplu curiozitate dar m-am lecuit. 🙂

    • Alexandra zice:

      Are blog?? I-auzi, frate! Ce-i lipsea…blondului! 😀

      • Tina T zice:

        He, he…bine ca n-ai zis *blondei*…

        D’accord cu 1; 2; 7. cu toate ca nu mai vreau sa ma aventurez pe asa taram.

        Când iar începe-a ninge
        Ma simt de-un dor cuprins.
        Ma vad, pe-un drum, departe,
        Mergând, încet, si nins.

        Ninge de George Bacovia,

        acum, cand este o iarna à la canadienne, adica cu zapada din greu.

        Hai, ce vrei sa-ti urez ?
        …sa-ti fie munca cu spor ?
        sau sa ai un week-end minunaaaaaat !

      • Alexandra zice:

        Viscoleste la greu! Am fost plecata in oras si abia ce m-am intors; binenteles ca la mine la tara nu s-a bagat niciun plug, nicio lama! Dumnezeu cu mila, nu ma gandesc decat ca e musai sa merg luni la serviciu.

  2. Zazuza zice:

    ptiu ptiu, stai sa stuchi in san! nu calc pe bloguri politice nici macar de plictiseala! alt circ? alta distractie? nu, multumesc frumos. prefer sa vin pe la oameni ca tine si ca altii din blogroll-ul meu, care vorbesc minunat despre lucruri calme. noroi e destul la televizor, iar opiniile mele sunt de mult formate, cine sa le mai schimbe :D?

  3. gabriela zice:

    adevarul este ca lumea s-a cam satrat de politica, de scenarii si minciuni. Cel putin eu, nu prea intru pe bloguri politice. In ce priveste analiza ta, e foarte buna.

    • Alexandra zice:

      S-a saturat, dar vezi, de acolo ne vin toate nenorocirile! Nici nu stii cum e mai bine, sa te faci ca n-auzi, nu vezi, sau sa iei atitudine, intr-un fel sau altul. Pe de alta parte, ce fel de atitudine sa iei, cu exceptia mersului la vot? Iar cand te duci la vot, cu cine dracu sa votezi? Din aceasta dilema nu putem iesi! 😀

  4. teonegura zice:

    Buna analiza, bine remarca Gabriela 🙂 Eu nu mai scriu politica de ceva vreme, pur si simplu nu simt nevoia, desi in mod evident imi influenteaza direct viata, hotararile lor aberante. Dar mi-am schimbat stilul, de vreo jumatate de an, pe blog, si ma simt mult mai bine 🙂

  5. Tina T zice:

    Sunt si mai repezita decat eram…hi, hi…
    am omis ghilimelele, le pun acum ” :)) „

Lasă un răspuns

