Bloguri crestine

Au rost in blogosfera precum UDMR in Parlamentul Romaniei!

S-ar putea cu ocazia asta sa-mi iau cativa pumni virtuali, dar ma risc, trebuie sa-mi spun odata si odata parerea despre blogurile cu tenta crestina din blogosfera romaneasca. Pentru ca acum cateva zile  eram la capitolul bloguri, mi-am zis sa ma mai uit odata ( si gata! ) peste cateva bloguri de elita din categoria sus-amintita. Nu va spun ca iar m-am enervat si de data asta m-am jurat ca n-am sa mai intru cat oi trai sau cat oi avea acces la internet pe asemenea chestii. De ce? Pai uite d-aia!!

Daca printre blogurile politice, tu , ca cetatean de rand mai gasesti cate ceva interesant, amuzant, informatii utile, articole de bun gust si bun simt,  oameni foarte destepti si bine informati, ori dimpotriva, indivizi stupizi, fufe agramate, obsedati sexuali, tate rautacioase, indivizi ultrabanali ori pur si simplu prosti cu veleitati de scriitor, pe blogurile crestine nu gasesti decat rautate, rautate in starea ei cea mai pura. Daca vrei o mostra de ura fata de semeni, du-te pe un blog crestin si ai sa te convingi. Sigur, nu am pretentia ca le-am vazut pe toate, poate nici 10% dintre cele mai importante, dar ce-am vazut m-a umplut de groaza. Daca asta este biserica in Romania, importanta institutie a statului, atunci nu trebuie sa mai mire pe nimeni ca suntem unde suntem. Daca asta este exemplul pe care il dau reprezentantii bisericii, atunci ce mai vreti?

Ura!! Fata de fostul preot, care nu stiu ce a facut, ce a tradat. Sa fie rastignit, sa fie ars pe rug, un eretic! Doamne, parca traim pe vremea inchizitiei! Altul cica a fost colaborator al securitatii!! Hahaha! Si vii sa-mi spui asta dupa 21 de ani, ca sa ce? Si chiar daca a fost, unde e iertarea aia crestineasca cu care se bat in piept fetele bisericesti? Ce a facut el, l-a omorat pe tata? Mai fir-ar al dracului sa fie!! Dar cati inalti prelati, in frunte cu Preafericitul, n-au fost cu Secu pe vremea lui Ceasca? Cum n-au zis ei nimicuta cand se daramau biserici una dupa alta?? Inca ceva, va aduceti aminte de vreo riposta, cat de mica a lui Teoctist, marele fericit, cand la Timisoara cadeau secerati zeci de Romani in ’89? Nu cred.

Dupa aia, chestiunea cu cip-urile! Mie nu mi-a bagat inca nimeni vreun cip sub piele, daa? Apocalipsa, inversari de poli, incalziri globale, potopuri, invierea mortilor, Judecata de Apoi, iadul vesnic, smoala si fum!! ! Asta e la capitolul infricosarea populatiei.

Apoi, marea tema vizand lipsa credintei. Daca nu te duci la biserica, inseamna ca esti necredincios, pacatos, un om rau. Vreau sa va spun ca cei mai rai si mai ipocriti oameni pe care ii cunosc merg la biserica in fiece duminica, tin post, se inchina de cate ori trec pe  langa o biserica. In schimb isi barfesc colegii, injura ca la usa cortului, invidiaza si urasc pe toata lumea!

De ce sunt atat de revoltata, ma veti intreba. Veti intreba desigur daca ma mai duc la biserica sa mai aprind o lumanare cand si cand, daca ma inchin cand trec pe langa un lacas sfant etc. Ei bine, nu, nu si nu.Nu,  pentru ca biserica nu mai este biserica, ci o societate profitabila care , ca si alte firme cu produse indoielnice, mizeaza pe un renume dobandit cu mult timp in urma, pe publicitate, pe subventii en-gros de la stat, pe disciplina mai ceva ca la partid, pe sistemul de relatii foarte bine pus la punct, pe coruptie, nepotisme, santaje sexuale si de alta natura  dubioasa. Pentru ca slujitorii altarelor iarasi nu mai sunt ce erau o data, cand menirea lor era sa ajute oamenii saraci, bolnavi, rataciti, copiii orfani si alte categorii in nevoie. Ce facea biserica candva?Lua de la bogati si dadea la saraci, era un fel de haiduc. Acum ia de la toata lumea, dar mai ales de la saraci, ca ei se roaga pentru sanatate si pentru o viata mai omenoasa si nu da la nimeni, sau isi dau intre ei, popii.  Sau dau sefilor lor , ceea ce e tot aia! Pe vremuri, saracii gaseau adapost la manastire, azi manastirile fac turism. Au butic la intrare. Daca vrei sa faci o poza, te taxeaza, daca vrei sa-ti slujeasca o icoana, te taxeaza. Inainte popa se ducea pe jos prin casele oamenilor, la bolnavii care nu puteau ajunge la biserica, ii spovedea , ii impartasea. Acum vin doar sa stranga bani si nu oricum , ci cu Maseratii si Audi A8, he, he! Sa va mai zic? Pe vremuri preotul iti era ca un tata, te duceai la el pentru un sfat, pentru o vorba buna. Acum te poti trezi cu propuneri  indecente, fie ca esti femeie ori barbat!  Pe vremuri manastirile aveau spitale, adaposturi, cantine pentru saraci. Cate mai au acum asa ceva, va intreb.

Inca ceva. In vremuri ca cele pe care le traim astazi, adica foarte grele, biserica ar fi trebuit sa faca ceva concret, cum ar fi cantine pentru saraci, adaposturi de iarna, ajutorarea orfanilor. N-am auzit de asemenea actiuni. In schimb se roaga la inceputul fiecarei slujbe pentru sanatatea conducatorilor. Sa fie sanatosi si sa ne conduca mai departe pe inalte culmi de progres si civilizatie!!

De asta nu citesc blogurile crestine. Mi se par inutile si fatarnice. Rele si intrigante. S-ar putea sa existe si exceptii, nu contest, insa ce am vazut eu, erau ca mai sus.

Nu va mai zic. Asta a fost un post pentru mine, ca nu mai puteam sa-l tin inchis, trebuia sa-l eliberez.

Gata, ma simt deja mai bine.

Si va rog frumos, nu cumva sa  veniti sa-mi tineti predici, ca nu va ascult. Multumesc!

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Sociale. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

22 de răspunsuri la Bloguri crestine

  1. Mariana zice:

    Te inteleg si fara „predici”
    da sa stii ca popa de care apartinem a venit la sfiintit casa cu Logan…e mai modest face biserica din banii enoriasilor si de la buget ca tot de la noi e!

    • Alexandra zice:

      Mariana, stii si tu, cu o floare nu se face primavara. Din pacate. Mai sunt oameni de isprava, nu doar preoti, ci din toate categoriile sociale si profesionale, dar din pacate prea putini si fara putere de decizie.

  2. Mariana zice:

    O!am putea sta la zeci de cafele sa povestim despre …!
    Asta e cel de care apartin…dar merg la o alta biserica”de suflet” pt.mine;
    sa veizi si sa nu crezi ce si cum are parintele(mereu zic: ” ca a zis „Tatal Nostru” pina la capat)!daca intelegi ce vreau sa spun?!

  3. Maria Ionescu zice:

    Ai perfecta dreptate,am crezut ca numai eu sunt revoltata de ceea ce vad si chiar ziceam uneori sa nu-mi pierd mintile si sa iau calea bisericii,cu pelerinaje si tot tacamul,asa cum vad ca se intampla cand cei care au o problema cat de mica, cauta rezolvare pe te miri unde. Doamne sa ma ierti, nu institutia e de vina,ci slujitorii ei care ne cred retardati!

  4. Vcuicsor zice:

    Bun articol si la obiect, religia a devenit in ultima perioada S.R.L. – unul bine administrat si cu un management performant. Cand vrei tu sa se ocupe de mantuirea pacatosilor si celelalte actiuni caritabile ca ei n-au timp sa-si adune darile pentru mertane si alte vilisoare.Nu sunt rautacios si provin dintr-o familie si o zona in care credinta este la loc de cinste dar ce-am putut sa vad dupa 89 m-a dezgustat. Copii sunt cei mai debusolati -intr-un fel au invatat la religie si in alt fel vad in realitate ca se petrec lucrurile si nu prea mai tine sa-i calmezi, cum se obisnuia, cu zicala ” sa nu faci ce face popa sa faci ce zice popa”. Nu-i mai simplu sa citesc singur si sa nu-mi mai bage nimeni mana in buzunar degeaba. Fiecare cu pacatele lui – o noapte linistita sa aveti.

  5. Tina T zice:

    Mare, mare, mare dreptate ai cu ce ai scris.
    Am sa adaug faptul ca inainte, oricine avea posibilitatea sa aprinda mai multe lumanari; pentru vii si pentru morti.
    Acum sunt atat de scumpe, incat, multi nu-si mai permit sa aprinda decat o lumanare pentru morti si una pentru vii…sau poate, nici macar atat.
    De doi ani de zile, am asteptat sa vina popa cu Botezul.
    Ei bine, n-a venit nici anul acesta si la biserica, l-a intrebat cineva, de ce nu mai vine.
    Cu toata candoarea, a raspuns, ca oamenii nu-i mai deschideau usile cand venea.
    Pai normal sa nu deschida, daca el venea la 10 dimineata, oamenii erau la serviciu la ora aia, cine sa-i deschida ?
    In fine, eu intru totusi in bisericile pe langa care trec si aprind lumanari si ma rog la Dumnezeu.
    Biserica la care merg, nici macar nu este biserica de care apartin; apartine fiica-mea.
    Aici, este si un preot tanar, dedicat celor sfinte, dupa cum spuneai, Alexandra, sunt si exceptii.
    Acum vreo trei ani, la Mosii de iarna, acest preot, dupa ce a spus cateva cuvinte, a inceput sa cante un cantec dumnezeiesc.
    Ascultam muzica si vorbele…iar cand a terminat, fiica-mea, mi-a spus;
    – vai, ce frumos a cantat…si ce versuri frumoase !
    Am ramas uluita, n-as fi crezut in ruptul capului, ca fiica-mea, (deh, generatia tanara…) este cu gandul acolo, asculta si traieste momentul.
    Este drept ca dupa slujba, l-am intrebat pe parintele Mihai Popescu, cum se numeste cantecul.
    Vi-l pun si voua aici intr-o interpretare pe care am gasit-o pe internet.
    Sper sa va placa.

    Si nu uitati, speranta moare ultima…chiar daca suna cam aiurea.

  6. irenadaiana zice:

    Hm , la mine a venit popa de Craciun , l-am chemat si eu ca tot crestinu’ in casa ca daca era dupa el pupam icoana la poarta , a balmajit ceva , el stie ce ca eu n-am deslusit decat Amin-ul , a luat banutul si-a plecat. M. a cascat ochii mari – pai nu intra ma si-n casa? Nu intram ca mai avem de mers si pe la altii. Zic lasa ma ca vine de boboteaza si atunci da cu busuiocu peste tot. Cand cu boboteaza (eu eram inca la serviciu) imi zice tanti Maria , vezi c-a fost popa , la tine s-o fi dus? Il intreb pe M. – a vent popa , a venit zice da la fel ca data trecuta , a luat banu si-a taiat-o , busuioc ceva? Pai ! Si m-am linistit si anu asta. Acu sa vad ce popa gasesc sa-mi sfinteasca si mie p’aici ca p’asta nu-l mai primesc.

  7. Pingback: Ultima mea umbră « Blogul lui Teo Negură

  8. victoriacus zice:

    Mare dreptate ai.Nasa mea , si a baiatului meu, care se da credincioasa , merge frecvent la biserica si canta cu toti rarunchii acolo, ne-a dat in judecata si a vrut sa ne ia casa, mintind la tribunal, si i-a spus lui Marius ca ii doreste sa moara in Afganistan. Asa ca……..no comment
    Iar m-am enervat

  9. Zazuza zice:

    infricosator ce ai scris tu aici. eu nu citesc asa ceva pentru ca, vorba ta, infricosarea populatiei, cipuri, alea alea. cariere de holiud apocaliptic ratate se exprima pe bloguri.

  10. huni zice:

    Asta imi place la tine Alexandra, ca le zici lucrurilor pe nume. Eu nu citesc bloguri religioase deloc si nici cu practicile bisericesti nu-s prea familiarizat, dar primul cuvant care imi vine in minte cand aud religie este ipocrizia.
    Se stie, ca oamenii din romania sunt foarte religiosi (de aceea se construiesc biserici in prostie?), dar ce mi se pare ciudat este ca tot acesti oameni (adanc religiosi) sunt cei care te injura in trafic, se calca in picioare pentru un pahar de palinca moca, scuipa pe jos, isi parcheaza masinile unde au ei chef, lasa munti de peturi in padure cand se duc la gratar etc. (ma opresc aici, ati prins ideea), oameni care practic ignora orice regula de bun simt, care in mod absurd in tarile vestice (deloc religioase) sunt respectate de toata lumea.
    Felicitari pentru articol si pentru ca ai „cojones” sa scrii despre subiecte controversate. Respect!

  11. ilincaotgramesti zice:

    Pana aproape de 35 de ani, am acum 57, daca imi pomeneai de cele reigioase mi se zburleau pielea si o revolta viscerala se starnea in fiinta mea. Amintiri din copilarie despre un popa gras, slinos si smecher, fie-i totusi tarana usoara ca e demult oale si ulcele, se starneau. Nu mi-a facut bietul om nimic dar copiii sunt foarte atenti si foarte critici.

    Mi-am dorit foarte mult totusi sa botez un copil si pentru asta a trebuit sa si cunun. Am avut parte de fiecare data, dar mai ales la cununie de ceva foarte frumos si inaltator si revolta s-a mai inmuiat mai ales ca am putut face comparatie cu alte momente asemanatoare dar desfasurate in mod nefericit.

    Viata m-a purtat pe valuri mai tumultoase, m-am simtit in pericol sau nesigura si atunci mi-au venit in minte vorbele nasei mele care a spus ca ea a mers la biserica si s-a rugat in legea ei, adica atunci cand si cum a vrut si ca asta a ajutat-o sa-si gaseasca linistea.

    Nu stiam cat de mult ma va ajuta acest „demers” pe mine in urmatorii ani dar mi-a fost dat sa vad.

    Ceea ce scriu nu este o pledoarie. Este o informare despre „si asa”.

    Nu am reusit sa stau la nici o slujba pana la capat pentru ca lumea este atat de needucata in educatia ei incat nu poti beneficia linistit de cele ce se desfasoara acolo. Dar mi-am propus si am reusit sa tin posturile mari de peste an, sa ma spovedesc si sa ma impartasesc.

    Am citit si am verificat: duhovnicul trebuie si poti sa ti-l alegi. Si poate fi constructiv pentru tine sa ai o biserica in care sa-ti vina sa intri, sa cunosti un preot pe care sa-l poti privi si asculta si sa te bucuri de cele ce se fac de catre oameni de atata amar de vreme.

    Mai exista locuri, mai exista slujitori si se poate fara sa fii habotnic in ale datoriilor pe care le-ai putea avea sa gasesti sprijin si ajutor sufletesc.

    Sa nu aruncam ce-i bun din cauza celor prosti si rai.

    Eu am amintirea casutelor mici si curate de la tara, a babutelor care-si tamaiau prin casa si aromau cu busuioc, vad si acum icoana pictata naiv pe sticla cu Sf. Gheorghe invingand balaurul cu sulita.

    Lucrurile capata valoarea si importanta pe care NOI le-o dam.

    Iertare. Am uitat pana la urma ca de fapt tu vorbeai despre blog-uri.

    • Alexandra zice:

      Catre toti cei care au comentat acest post,

      Ce am avut de spus am spus deja. Pana la urma fiecare este liber sa faca ori sa creada ce vrea si nu intentionez sa intru cu nimeni in polemica pe tema religiei, nici macar pe cea a blogurilor religioase. Parerea mea despre acest subiect este formata si nu de ieri de azi, ci de o viata , pe baza a ceea ce am vazut cu ochii mei. Nu neg, exceptii sunt peste tot, dar regula este cea care conteaza pana la urma. Parerea mea este ca daca ai credinta, o poti avea in intimitatea casei tale, nu trebuie sa faci parada de ea, nu trebuie sa-i spui lu’ popa tot ce faci, sa-i duci plocoane etc. Important este sa fii om bun, sa te porti in asa fel incat nimeni sa nu aiba ce-ti reprosa, sa-ti ajuti semenul in nevoie, atat cat poti, sa nu porti ranchiuna, sa … multe. Restul sunt dogme!

  12. Maria Ionescu zice:

    Foarte bine punctat,felicitari !

  13. danamel zice:

    Cu ultimul tau comentariu sunt abolut de acord, dar, exista si un dar, intotdeauna mi-am dorit sa aleg cei frumos si bun in viata iar acest lucru este sustinut si de slujba de duminica, atunci cand ajung si eu la biserica. La fel ca altii am avut noroc de un duhovnic bun, care m-a ridicat de multe ori cand eram ingenunchiata.
    Iubesc oamenii si le respect parerea, indiferent de „culoarea” religioasa!

  14. papagigli zice:

    E uite, d-asta te iubesc eu pe tine! (cu pasiune 😉 )
    Am scris si eu multe referitoare la religie, dar niciodata pro 😉 Pentru mine, a fost, este si va fi un mar al discordiei umane. Asta pe linga faptul ca-i lipsita de logica, e contradictorie, contranaturii, absurda si absoluta. Dar sa nu crezi ca n-am retinut faptul ca tinta e de fapt biserica, nu credinta. Biserica este, asa cum am mai spus-o, cel mai bine pus la punct business pe care l-a inventa omul in istoria lui. Un business care nu da faliment niciodata, nu poate fi decit, perfect.
    In ce privesc ierarhiile blogistice, sunt concepute dupa un singur criteriu, popularitate. Calitatea n-are niciun rol in intocmirea topului. Daca un manelist ar fi capabil sa tina un blog, fii sigura ca va fi in topul topurilor si ca ar avea cea mai mare afluenta de vizitatori. Nu uita ca un mare neajuns al democratie, e ca volumul e mai important decit calitatea. 😉

    • Alexandra zice:

      Papa, cred ca ti-ai dat seama deja ca nu popularitatea e scopul blogului meu. Prefer sa pierd cititori decat sa fac rabat la calitate ( atata cata este…). Cat priveste credinta, parerea mea despre credinta este mult prea personala ca s-o postez pe aici. Asa cum sunt multe chestii personale care ar trebui tinute ferite de ochii lumii. Sper ca esti de acord.

      • papagigli zice:

        Alex
        In ceea ce ma priveste, nu stiu daca-i post spune calitate, dar asumindu-mi acelasi risc, prefer sa spun ceea ce gindesc, nu ceea ce da bine la public. Cum o spun, e discutabil 😉
        In privinta discretiei, sunt intrutotul de acord cu tine, doar ca eu mai am scapari si asta se poate vedea clar, in unele din comment-urile mele. 😆

  15. Gabriela zice:

    Felicitari pentru curaj! O forma fara fond, asa vad oamenii problema religioasa. Va povestesc ceva de coma: primarul nostru, intr-o convorbire la care am asistat, se lauda ca tine post (lucru care din decenta nu mi se pare ca trebuie afisat de nimeni) pentru ca a pacatuit si vrea sa i se stearga pacatele ca sa poata face altele noi. Si era o discutie in care isi exprima frustrarea ca nu stie cum sa omoare toti cainii maidanezi din oras! Curat crestin!
    Iar femeile care se duc la biserica saptamanal si isi intorc ochii sa vada bine ce e de barfit, in loc sa stea cu capul plecat sa mediteze, uita ca a fi crestit nu inseamna sa semnezi condica acolo, ci sa traiesti potrivit preceptelor crestine. Ipocrizie curata!

Lasă un răspuns

