Imi faci si mie un ceai, te rog?

E mare lucru sa-ti faca cineva un ceai! De multe ori face mai mult decat o mancare sofisticata, ori o masa la cel mai in voga restaurant din oras! Mai ales daca ceaiul ala iti este facut cu drag, asa cum mi-a facut sotul meu in dupa-amiaza asta.

Azi cand am ajuns acasa de la serviciu am infasurat rapid cateva sarmale, care la ora asta inca fierb si am pus la aparat o paine din faina si tarate. Contactul cu varza rece si uda mi- a produs insa niste frisoane de care nici acum n-am scapat. Mi-am pus in picioare niste sosete groase, am schimbat halatul cu unul mai gros, plusat, ba inca mi-am pus si o basma pe cap! Daca m-ati fi vazut, m-ati fi confundat cu mamaie! 😀

Degeaba,frigul se instalase la mine in corp ca la el acasa.Ba cred ca ma paste o raceala, fir-ar!

Si cum stateam eu asa la computer, uitandu-ma pe pozele lui Huni, alea cu zapada si pisica, numai ce-mi vine o idee geniala! Un ceai! Aah, ce bun ar fi! Dar ce lene mi-e sa-mi fac!Asa ca ma uit lung la sotul meu, care si el era bagat cu nasul in PC lui si ma gandesc: sa-i zic, sa nu-i zic…

-Ce e? ma intreaba vazand ca ma uit la el fara sa zic o vorba.

-As bea un ceai,  faci si tu un ceai, te rog?

-Acum!

Se si ridicase de pe scaun si in drum spre bucatarie, pe cand cobora scarile, il aud:

-De care ceai vrei?

As fi vrut de menta cu musetel, dar nu cred ca stie cat sa puna, cum sa-l infuzeze, ori daca le-ar fi gasit din prima, asa ca ma gandesc sa nu mai complic lucrurile si ii raspund:

-De lamaie, Lipton, vezi ca e pe dulap. Adu-mi apa fiarta, un plic de ceai si doua pliculete de zahar brun si mi-l fac eu aici.

Aici, adica la birou, langa monitor. 😀

-Lamaie vrei?

-Da, doua feliute!

-Altceva?

-Nimic, mersi!

Acum ca veni vorba despre ceai, ar fi mers si putina branza de capra, ca tocmai ce-am luat ieri si n-am apucat s-o gust, precum si o felie de paine de casa cu 20% tarate de grau, dar lasa… Merge si un ceai gol, poate m-oi incalzi vreun pic.

Am vazut eu ca intarzie cu ceaiul ala, dar nu m-am gandit la asa o servire… Adica asa! 🙂

Apa fiarta era in sosiera, iar il loc de tava folosise un platou , dar uitati cat de artistic a aranjat totul! Cum sa nu ti se incalzeasca inima instantaneu! 😀

Da, e mare lucru sa primesti un ceai cand ai mai mare nevoie de el!

O seara buna va doresc!

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Retete simple și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

17 răspunsuri la Imi faci si mie un ceai, te rog?

  1. psipsina zice:

    hmmm… o seară bună şi ţie, norocoaso! eu sunt tare fixistă la ceai, motiv pentru care soţul meu mă lasă să mi-l fac singură. 🙂 dar mă răsfaţă cu altele, recunosc.

  2. huni zice:

    Ce răsfăţ! Dar totuşi care este diferenţa între o tavă şi un platou?

    • Alexandra zice:

      😀 😀
      Platoul este ca o farfurie mai mare, pui in el mancare, en gros, din care fiecare se serveste.
      Tava poate fi si din lemn, inox, tabla (?) , plastic si se foloseste pantru a pune pe ea farfurii, cani, cesti, pahare. E ca un mijloc de transport.Ai auzit desigur de „impinge tava”.
      Dar ce mai conteaza cand esti servit atat de frumos?

  3. Tina T zice:

    Ei da, asta daaaaaaaaa rasfat, stiu ca te tine in palma !

    Eu una, ador ceaiurile:
    si ceremonia ceaiului…mai ales in stil japonez.
    In Shogun, este descrisa atat de laborios si minunat, aceasta ceremonie, care pleaca de la spiritual si frumusete lipsita de egoism.

    In Mall Baneasa, era acest magazin de ceaiuri din linckul attashat.
    Vad ca s-a mutat in Academiei. Eu l-am vizita in Baneasa, Doamne, ce vase, ce cani, ce ustensile de preparat, ce ceaiuri de toate felurile si in toate combinatiile.
    Aromele se simteau inca de pe holul Mallului, nu puteai sa treci pe langa, si sa nu intri…
    Nu va repeziti, preturile sunt pe masura.
    Dar, face !

    De zi cu zi, imi plac ceaiurile Earl Grey ceai :
    este un ceai amestec cu un gust distinctiv şi aroma derivate din adaosul de ulei extras din crustă de bergamota portocaliu, un fruct aromat de citrice.
    În mod tradiţional, termenul ” Earl Grey „a fost aplicat numai ceaiului negru;
    Cu toate acestea , astăzi termenul este folosit si pentru alte ceaiuri care conţin ulei de bergamota , sau o aromă.
    Draga mea Alexandra, pe e-mail, daca te grabesti, ai sa prinzi ceaiul de la *five oclock*.

    http://new.demmer.ro/cms.php?id_cms=7

    pup

  4. victoriacus zice:

    minunat.Ce mai conteaza in ce ti-a pus cand a sarit atat de repede si ti-a adus si ce nu ai cerut :)) Felicitari lui

  5. ilincaotgramesti zice:

    Carcotasa de mine exact la sosiera se uita si se intreba…Nu da.

    In rest imi imaginez cu te-ai topit, cum l-ai privit si poate l-ai pupicit. Oricum sigur te-ai incalzit.

    Sa fiti amindoi sanatosi si bucurosi unul langa altul cat mai mult timp de-acum incolo.

  6. danamel zice:

    Pot sa scriu si eu ceva despre o ceainarie!Pot,pot,pot??!

  7. danamel zice:

    Daca-m vazut ca nu-i nimeni acasa, mi-am facut curaj si m-am apucat sa scriu si eu despre o intamplare petrecuta intr-o ceianarie si precizez de la bun inceput ca atunci cand am scris ca toate mi se intampla numai mie nu m-am laudat!
    Cu ceva ani in urma, venind de la o mare, ca atat cat a fost al nostru copil mai mic musai a fost sa mergem la mare, am zis noi sa urcam prin tara catre casa si pe la Brasov, Biserica neagra si alte locatii alese de noi.
    Buuuun,pana acum!Ma informasem inainte de-a pleca la mare de un spectacol de orga ce s-ar fi desfasurat la Biserica Neagra, ca tare-as fi vrut sa ascult asa ceva si eram super incantata ca vom participa la un astfel de concert.
    In ziua cu pricina ajungem la Brasov, dar parca de dimineata simteam ca ceva nu e bine, am trecut cu vederea acest sentiment, ne-am invartit prin Brasov, spectacolul de orga era a doua zi, toate bune si frumoase.
    Inainte de-a pleca din oras ne-am hotarat sa urcam cu telecabina, sa luam o panorama, dar ne-am invartit prea mult pe stradutele care duceau la punctul de imbarcare in telecabina si…la un moment dat vad in fata ochilor o firma pe care scria maaaare:’Ceainarie”.
    M-am bucurat ca ne puteam odihni un pic, la o masa, la un ceai.Tineti-va bine, ca imi dau drumul: intram frumos, clopotelul de de-asupra usii suna impecabil, pereti tixiti de rafturi pe care se odihneau fel de fel de cutii de tabla, tejghea lucioasa-lucioasa cu un set frumos de cesti de portelan, ce mai , o splendoare de ceainarie!
    Dar nu m-ati intrebat unde era stapanul, propritarul, baiatul care servea, cineva, o fiinta ceva!neam!Dupa ce m-am invartit de cateva ori uitandu-ma superadmirativ la tot ce era acolo, aud un fosnet dupa o perdea si-mi pregatesc un cel mai bun smail al meu, ma intorc si …imi cade fata!Fratilor, iesi un baiat blond, tot numai zulufi, inalt, subtirel,dar …am crezutr ca nu vad bine, cu niste ace fumegande in urechi!!
    Ne-a intrebat ceva, am auzit doar raspunsul sotului meu :”Ceai si-i faci lu mutu’ ”
    a inhatat fata de-o mana si dus a fost pe usa, cu o asemenea viteza ca mi-au sunat clopoteii respectivi, atarnati de-asupra usii, vreo ora in urechi.
    Eu am ramas in incapere, si cand mi-au revenit simturile m-am laudat ca am ramas pentru a asigura retragerea familiei, incercand sa inteleg ce spune baiatul zulufat in zgomotul clopoteilor.”…pentru ca asa sunteti voi moldovenii, intoleranti, inchistati in vechi, ramasi in urma si…nu intelegeti dialectica poeziei contemporane!!Daca pana la faza cu dialectica am mai crezut intr-o forma de normalitate apai dupa asta am taiat-o si eu, repejor si stiti ce repede am ajuns la telecabina?Foarte repede si nici n-am mai avut nevoie de vreo indrumare!
    Precizez ca ceai n-am mai baut mult timp dupa vara respectiva!!

  8. danamel zice:

    Cred ca facea aromoterapie…sau ceva…sau altceva…

  9. danamel zice:

    Asa crezi?S-ar putea sa ai dreptate, dar cred ca erau numai vraji de-alea bune, pen’ca nu ne-am transformat in cine stie ce lighioane sau mai stiu eu ce uraciuni !

Lasă un răspuns

