Reteta de mucenici

Azi e 8 martie. Da, si? Am zi libera de la serviciu si stand acasa, ce puteam sa  fac? Munca de chinez! Adica am repicat rasadurile de rosii ( o parte) si am confectionat mucenici ( tot o parte, pana m-au lasat nervii 😀 ) Despre sarbatoarea celor…nu  stiu exact cati, 40 sau 44 de mucenici ,n-am a va spune nimic. Vreau doar sa va spun in cateva cuvinte cum se fac mucenicii cu zeama pe la noi, prin sud.

Pentru aluatul din care se fac mucenicii este nevoie de 250 grame faina; 120 ml apa calda si sare.

Pana aici a fost bine, dupa care m-am oprit. Hopa!  Unde mi-e aparatul de  facut mucenici , forma 8, stiti voi. Nu e. Nu mai e!!!Acum ce era sa fac cu coca , s-o arunc? Si uite asa  am improvizat, ca de atatea ori,nu inainte de a scotoci temeinic prin sertarele cu scule ale lui barbatu-meu. Nu va arat cu ce le-am dat forma ca o sa radeti de mine si nu se cade sa ma fac de ras in ajun de sfanta sarbatoare! Si ce mai forma! 😀

Am amestecat apa, faina si sarea pana a iesit o coca mai vartoasa, dar destul de subtire incat sa poata fi intinsa cu sucitorul. Apoi am facut formele cu…nu stiu cum ii zice. Am presarat o coala de hartie cu faina si i-am lasat la uscat. Mai pe seara ii voi fierbe in apa, nu inainte de a-i scutura de faina. Apa trebuie sa fie deja clocotita. Daca vedeti ca zeama se ingroasa prea tare la fierbere, mai adaugati apa.Cand sunt aproape fierti se adauga zahar dupa gust. Dupa ce ii puneti in farfurie, adaugati nuca pisata, coaja de lamaie si scortisoara.

La mucenici moldovenesti nu ma bag pentru ca am facut intr-un an si au iesit niste gloante. De fapt , grenade! 😀

Happy Muchenik! 😀

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Retete simple și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

12 răspunsuri la Reteta de mucenici

  1. Dani zice:

    La noi in Banat nu se prepara asa ceva ! Da,dupa cum suna reteta, trebuie ca-s gustosi ! Nuca, scortisoara si coaja de lamiie -super !

  2. cnusi zice:

    ne dai și nouă ?

  3. Rabdare si tutun 🙂
    Eu mi-am cumparat de-a gata. Maine ii fierb.
    Cu paharele de vin…ma mai gandesc. 🙂

  4. maryanne zice:

    Par a fi deliciosi, dar cum mie nu-mi place sa gatesc ma limitez la niste paste fierte cu nuca , scortisoara si coaja de lamaie. Si zahar desigur. Ce ai facut tu, e prea multa munca. Pe mine ma depaseste.

  5. Angy zice:

    La multi ani minunate doamne! Simpla si interesanta reteta ta, dar as vrea sa vad si rezultatul final! Cu scortisoara, nuca, lamaie suna foarte bine! Voi face si eu ca tine!

  6. victoriacus zice:

    eu nu fac din astia ca…… se supara burta pe noi :))
    Iar din aia moldovenesti stiu sa fac dar aragazul meu e in moarte clinica iar cuptorul e doar o amintire 🙂 Pana imi voi lua altul……

Lasă un răspuns

