Buna dimineata!

E frig si bate vantul si nu poti decat sa ghicesti ca soarele e sus pe cer. Tocmai bine sa stai in casa si sa te invarti facand ba una, lasand balta alta.Am mutat puii in sufragerie ca sus devenise prea cald si parca incepusera sa miroasa. Ce parca, incepuse sigur sa miroasa. Imi lipseste trilul lor, pe de alta parte.

Azi am de repicat musai alte rosii. Credeam ca scap, dar socrii mei vor neaparat rasaduri de la mine, asa ca mort-copt, azi repic la greu .

Nu sunt prea vorbareata in dimineata asta, asa ca mai bine va arat niste poze.

Tutunul. A iesit. Acum sa vedem ce face mai departe.

Regina noptii, alba, parfumata. Mi-s tare dragi florile astea, asa ca anul asta pun inca si mai multe si mai grupate, sa ma satur de mireasma lor.

Pepene galben, „ananas”, he,he!Cat de bine merge cu prosciuto, rucola si parmezan. opresc cateva fire, restul la soacra-mea cu ele. Ea are 5000 mp , deci isi poate permite orice lux in materie de gradinarit.

Busuioc repicat. Creste frumusel.

Busuioc purpuriu nerepicat. Iar migaleala…

Broccoli. L-am repicat fortat, inainte de vreme. Cu ele eram in brate cand am alunecat si am cazut lata. Binenteles ca s-au imprastiat in cele patru zari, asa ca a trebuit musai sa-l repic. dar vad ca e ok. Broccoli e o premiera pentru mine si sunt tare curioasa. Ati avut dreptate, in fiecare an gradina e altfel.:D

Rosiile cresc in ghivece. In ghivecele mai mari cresc mai repede, deja sunt duble fata de cele din paharele de plastic, desi au aceeasi varsta. Ce inseamna spatiul. Si la pestii din acvariu e acelasi lucru, daca e acvariul mic, pestii raman mici.

Castravetii, iar mai jos, dovleceii.

Asta am de repicat azi.As face o claca, va bagati? 🙂

Am dat o raita pe afara, cat sa fac doua trei poze, iar vederea primilor boboci mi-a mai incalzit putin sufletul.

Iar acum sa va arat ultimle ” creatii” in materie de sapun. Inca nu mi-a trecut. Sper ca daca vine vremea buna si ies afara din casa, sa ma mai las de sportul asta destul de costisitor si mancator de timp.

Aroma de lavanda si gardenie.

Scortisoara. Miroase innebunitor, fratilor!  Abia astept sa ma spal cu el, sper sa nu atrag ganganii pe mine!:D

Asta e tot cu portocala si ylang-ylang, dar in alta prezentare, parca mai frumoasa. Verdele e de la spirulina, unul dintre colorantii naturali pe care ii folosesc.

Cam asta a fost.

Va doresc o duminica frumoasa !

Alexandra

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în gradinarit, Sapunuri naturale și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

22 de răspunsuri la Buna dimineata!

  1. Constantin zice:

    Buna dimineata, Alexandra! Merg bine rasadurile tale, bravo! Dar de ce te chinui cu regina noptii? Iese, in gradina, de capul ei, ba chiar mai multa decat iti trebuie. O duminica frumoasa si tie!

  2. elena zice:

    Buna dimineata ! Spor la repicat caci se pare ca ai ceva treaba azi. Nu prea iti vine sa faci nimic pe o vreme asa mohorata, dar sa ne gandim la soarele ce va veni curand si sa ne bucuram de plantute.
    Ai o gramada de rasaduri frumoase si viguroase. Rosiile mele deabia au iesit, mai am pana la repicat. Iar sapunul tau arata… delicios… mie mi-a facut pofta de prajituri cand l-am privit. Intr-adevar ai ceva talent si ma bucur ca-l folosesti. La cat mai multe rasaduri si la cat mai multe sapunuri !

  3. Dani zice:

    Da, stiu ca ai de repicat ! Curaj, Alex ! Eu o sa fac troc cu rosiile. Dau rosii ,iau ardei si vinete ! Asa repic mai putin ! In alta ordine de idei, abia astept, sa-ti infloreasca lalelele…

  4. Cum stai cu repicatu’ ?

  5. victoriacus zice:

    As putea sa vin eu…………….si la repicat si la luat :))
    Nu de alta dar ale mele rasaduri le-am verificat rapid astazi si,asa cum era de asteptat dupa frigul si vantul care au fost,au decedat.Toate :(((
    Dupa ziua aia cu 24 de grade afara,am crezut ca nu vor mai fi 6-8 grade ziua,asa ca am scos repede rasadurile in rasadnita de afara .Mai anuntasera si ca a doua zi vor fi 14 grade,deci nimic ingrijorator.Am verificat si pe net si nu se spunea despre vreo scadere brusca de temperatura sub 10 grade si nici de vantul care a batut de mi-a scos folia de sub caramizi.Asa ca…..s-au dus
    Acum trebuie sa pun alte seminte.Noroc ca am.
    Frumos sapun 🙂

    • Alexandra zice:

      Am gramezi, dupa cum ai vazut! Treaba e ce mi-e o lene sa le repic! De fapt nu-mi place operatiunea si o aman pana aproape e prea tarziu. Asa ca grabeste-te, ca viata lunga nu prea mai au bietele rasaduri.Si ti dau si busuioc rosu, ca stiu ca-ti place. 🙂

  6. victoriacus zice:

    Zau ca as fi venit ca mie imi place si treaba cu repicatul

  7. simf zice:

    sunt niste minuni rasadurile tale!!! mi-au aparut si mie garofitele, busuiocul verde – rosu n-am gasit, sper sa gasesc la radas -, 5 planute de conopida si 2 de castraveti.
    iar sapunul… nu mai am rabdare sa ne spui cum e cand il utilizezi!
    nu vinzi?

  8. Zazuza zice:

    cu restul de plante, ok, dar tutunul, ce faci cu tutunul :D?

  9. fosile zice:

    Repicat inseamna ca iei fiecare firicel si-l pui separat intr-un ghiveci?
    Ce dementie…
    Si nu vorbesti singura?
    Am gasit,undeva pe internet,o oferta de seminte de tutun.E tirziu sa mai comand?
    Nu ma pierzi de client la rasaduri,dar ma gindeam sa incep si eu cu inceputul.De aceea te intreb,e tirziu sa mai pun seminte ?

    • Alexandra zice:

      Nu e tarziu, dar grabeste-te. Cum se pun semintele gasesti la mine pe blog,sus in bara la „Rasaduri”. Cu specificatia ca ii va trebui ceva mai multa caldura de data asta, cam 22-23 de grade sa iasa repede. Apoi, da, tembelizezi repicand, desi la Hornbach si nu numai gasesti pastile de turba si nu mai e nevoie sa dai in balbaiala. Eu am aflat tarziu de ele… Hai bafta! 😀

  10. Anuta zice:

    Buna Sanduta 🙂
    Ce pacat k sunt departe de tine,as dori sa incerc si eu sapunul tau,sunt foarte foarte curioasa… Cu drag din rep. Moldova :X:X:X

    • Alexandra zice:

      Anuta, nu sunt Sanduta, dar ai putea sa-mi spui Alinuta! :D)))
      Ma bucur tare ca-mi scrii tocmai din Moldova sora! Poate cand ai drum prin Bucuresti vii pe la mine si te las sa te speli cu o bucata din sapunul meu si atunci s-ar putea sa nu mai vrei sa pleci acasa! Ca si aici de fapt esti tot acasa, daca intelegi unde bat…
      Mai scrie-mi!
      Cu drag,
      Alexandra ( sau Alina)

Lasă un răspuns

